Samlet svar til alle. Hun er startet i skole i samråd med børnehaven, som mente, at hun var klar. Som skrevet er hun ikke den yngste, der er startet og 3/4 af klassen inkl. hende har fødseldag inden for 3 måneder, så de er alle nogenlunde jævnaldrende i klassen.
Jeg kritiserer overhovedet ikke læreren i mit indlæg og skriver, at jeg da er sikker på, at der er mere i det, end det hun fik sagt den dag. Hun nævnte, at hun gerne ville mødes, men vi er ikke indkaldt endnu, så vi har selv skrevet og bedt om at få mødet, så vi kan hjælpe vores datter og ikke for at kritisere læreren.
Beslutningen om at vores datter skulle i skole er selvfølgelig ikke kun taget på baggrund af, at de fleste af hendes kammerater skulle starte. Det er en beslutning, vi har taget sammen med børnehaven, som ikke så hende som umoden, og der har været en del ting med i overvejelserne, som jeg ikke har taget med her. Jeg er helt sikker på, at det ikke er manglende selvstændighed, der er problemet, for hun har altid været meget selvstændig, siden hun som 3-årig valgte, at hun ville gå hjem fra børnehave en dag (heldigvis var jeg hjemme på barsel).
Mit indlæg er ikke en kritik af læreren, selv om det måske kan læses sådan med min undren i indlægget. Jeg fik måske skrevet for meget baggrund med, for pointen i mit indlæg er udelukkende, at såfremt læreren har ret, vil jeg efterspørge råd til at hjælpe vores datter for nu er hun startet i skole, og har vi og børnehaven taget fejl, vil vi gerne have redskaber til at hjælpe hende gennem skoleåret. Jeg forventer også, at læreren kan bidrage med det, men jeg ved ikke, hvornår vi får mødet.
Så må vi om et halvt år vurdere, om hun skal tage et år mere i 0. klasse. Jeg kan dog godt frygte, at det fagligt kan blive kedeligt for hende, for der er hun rigtig godt med, men den vurdering tager vi senere.