Hvor ammer I når I er ude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.983 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

Nybagt mor

Har termin her d. 26/10-09, og noget af det jeg er kommet til at spekulere en del på  er - hvor ammer I når I er ude?

F.eks på en strøg tur med barnevognen, eller hvis Baby bliver sulten midt i Føtex?

Er nemlig selv ret blufærdig - så kan slet ikke forestille mig sidde et offentlig sted og amme

Christine, uge 38

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Misjelle

Jeg er også rigtig blufærdig. I starten brugte jeg en stor stofble til at ligge for, men man skal godt nok være fix for ikke at flashe lidt indtil bebs sidder på brystet især når man ikke har en a-skål. En veninde købte sådan et "breastfeading cover" med hjem fra England, da hun var derovre. Det er noget de bruger meget og man kan også købe dem over nettet. Det var jeg rigtig glad for og følte jeg kunne være helt diskret. Ble løsningen er også udemærket .

Anmeld

16. oktober 2009

Cris

I alle mulige stedder, hvor man kan sidde! Det har jeg i hver fald gjord... Men i de første måneder, når han skulle ammes hver 2. time døgnet rundt ( ja, det var sådan med os i 5 måneder ) Har jeg planlægt lidt vores ture, så de passede med amning. Det vil sige, at hvis jeg vidste, at jeg skulle til føtex, så har jeg først ammet og så kom jeg ud af døren til føtex og har hadlet. Og bagefter kunne vi så tage en længere ture til et sted, hvor jeg vidste, jeg kunne amme. Eller hjem igen og tage en tur til senere. I skal nok finde jeres rytme. Problemet er om vinteren, om sommeren har jeg bare ammet i en slynge i mange forskellige stedder (inkl. bus og tog), men om vinteren har man for meget tøj på og man skal planlægge lidt bedre...

Anmeld

16. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

kommende-mor skriver:

Har termin her d. 26/10-09, og noget af det jeg er kommet til at spekulere en del på  er - hvor ammer I når I er ude?

F.eks på en strøg tur med barnevognen, eller hvis Baby bliver sulten midt i Føtex?

Er nemlig selv ret blufærdig - så kan slet ikke forestille mig sidde et offentlig sted og amme

Christine, uge 38

jeg er også meget blufærdig, men er bebs sulten skal den jo have noget mad uanset hvor og hvornår jeg gjorde det at jeg altid havde en sutteklud over, så er der ikke nogen som ser det, jeg vænnede mig hurtigt til det..

knus karina 24+

Anmeld

16. oktober 2009

Vingummien

Jeg planlagde lidt når vi skulle ud. Nu ammede jeg kun i 3 måneder. Men hvis vi skulle i Randers storecenter så er der f.eks et ammerum så brugte jeg jo det der.

Hvis vi var nede i byen, var det f.eks i bistroen i føtex eller sådan og så lige en stofble eller syne eller hvad man nu havde for hånden der lige kom lidt for. Har også et par gange siddet på biblioteket og ammet, der er stille og roligt og nemt at finde et stille og rolig hjørne

Anmeld

16. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
kommende-mor skriver:

Christine, uge 38

Jeg stoppede bare Idun ind under blusen. Ammede alle steder. Der var sjældent nogen der opdagede det. Havde hende liggene og spise i en time på en restaurant og tjeneren havde slet ikke opdaget at vi havde et barn med

Jeg er stor tilhænger af IKKE at vise mælkejunger til hele verdenen og endnu større tilhænger af at ens barn ikke skal sulte når man er ude..

Anmeld

16. oktober 2009

Cris

Misjelle skriver:

Jeg er også rigtig blufærdig. I starten brugte jeg en stor stofble til at ligge for, men man skal godt nok være fix for ikke at flashe lidt indtil bebs sidder på brystet især når man ikke har en a-skål. En veninde købte sådan et "breastfeading cover" med hjem fra England, da hun var derovre. Det er noget de bruger meget og man kan også købe dem over nettet. Det var jeg rigtig glad for og følte jeg kunne være helt diskret. Ble løsningen er også udemærket .

De der breastfeeding covers er meget smarte, especielt når man ikke har slyngen med eller når barnet er ved at være relativ stor... Dem har jeg aldrig set før. Da jeg var gravid har jeg tænkt, at jeg ville aldrig kunne amme i for meget offenlige stedder... Efter nogle få uger med en lille baby hængende i brystet, blev jeg bare en anden person og var meget ligeglad, jeg ville bare være ude eller med på forskellige stedder! Så slyngen har også hjupet mig. Men de der covers er meget smarte også!

Anmeld

16. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - man finder nok sin rutine, selvom alt ligenu virker meget langt fra hvad jeg kan forestille mig:-)

Frygter bare lidt at komme til at sidde for fastlåst herhjemme, da baby og mad/amning jo helt klart har 1. proritet - og jeg samtidigt ikke har lyst til at sidde og flashe det hele - heller ikke selvom man "bare" ammer

Den med dyne/stofble var dog et godt tip

Anmeld

16. oktober 2009

Vingummien

kommende-mor skriver:

Ja - man finder nok sin rutine, selvom alt ligenu virker meget langt fra hvad jeg kan forestille mig:-)

Frygter bare lidt at komme til at sidde for fastlåst herhjemme, da baby og mad/amning jo helt klart har 1. proritet - og jeg samtidigt ikke har lyst til at sidde og flashe det hele - heller ikke selvom man "bare" ammer

Jeg gjorde også det da amningen bare kærte derud af at hvis jeg skulle være ude med mange mennesker så pumpede jeg noget ud og så fik han flaske, det gjorde jeg faktisk til hans barnedåb da jeg ikke havde lyst til at vise det hele til familien

Anmeld

16. oktober 2009

Cris

kommende-mor skriver:

Efter to eller tre uger har du nok lært det uden at flashe noget som helst. Du er alligevel noget fastlåst derhjemme, når de er så små, du skal nok se   Men man finder ud af det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.