Kan ikke overskue noget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har ved første barn været ramt af en fødselsdepression...dengang var jeg bange for at miste det nyfødte barn.

For 3 mdr siden blev jeg mor igen, alt føltes anderledes nu var der styr på livet og alt var fryd og gammen  min baby sov de første 4 uger hvor man kunne ligge babyen fra sig og alt var godt. 

Derefter blev vi ramt af en lang og sej kolik periode . 6-8 timers skrig dagligt.

Nu er babyen en der hænger på mig hvis den skal sove, barnevognen skriger babyen i og jeg har ingen tid for mig selv.. Babyen kan ikke trøstes uden mit bryst og hænger i det konstant.

Jeg har brug for at komme ud, men efter 2 min hos far skriger barnet også. Jeg føler mig fed (tog 30 kg på under graviditeten) har ikke tabt meget tror jeg, jeg er så selvkritisk jeg er stoppet med at se mig selv i spejlet, jeg ser mig selv som en lorte mor  en kæmpe fiasko. Jeg kan ikke gøre rent hver gang jeg kommer wc rens i kummen skriger baby. Hver gang jeg forsøger at få lidt at spise vågner baby og skriger, så det er de hurtige kalorier.

Jeg kan ikke komme ud fordi baby ikke vil ligge i den skide vogn.. Forleden fik jeg tanken at sætte mit barn ind hos naboen og så stikke af og slutte den dumme situation , ved at tage livet af mig.

Jeg er nok nået derud hvor jeg ikke magter mere, men det er så pinligt!, nævnte min situation for min kæreste og hvilke tanker jeg havde haft, og jeg har det skidt. Han havde så mega lidt forståelse, han sagde bare ja livet ville være meget nemmere hvis man ikke levede det.   magter ikke at skulle igennem en depression igen, magter ikke følelsen af tomhed at føle mig uelsket  fed ligegyldig og umotiveret.

Tror bare jeg ville af med det hele på skrift. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Når du allerede har haft en fødselsdepression er risikoen forhøjet for at du har det igen. Har du mod på at tale med lægen om det? 

Du skal ikke være pinlig over det. Det er ikke noget du er herre over. 

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Når du allerede har haft en fødselsdepression er risikoen forhøjet for at du har det igen. Har du mod på at tale med lægen om det? 

Du skal ikke være pinlig over det. Det er ikke noget du er herre over. 

Tak, min tiltro til min læge er ikke stor . Jeg har ikke et godt bånd med hende... Jeg har en depression  det er jeg slet ikke i tvivl om... Men jeg kan ikke klare mig gennem som tingene ser ud lige nu, ingen støtte på hjemmefronten.. Faderen har ikke været oppe en eneste gang om natten til trods for 6 ugers barsel.. Han prioriterer alt det uden for huset, altså have og den slags.

Anmeld Citér

24. september 2018

LSS

Han lyder som et kæmpe fjols!

har du noget familie eller nogle veninder du kan gå til?

Anmeld Citér

24. september 2018

HvidSne

Har du prøvet at kontakte din sundhedsplejerske? Nogle gange har de nogle tilbud, hvor man for eksempel kan komme i støttegruppe med andre mødre med efterfødselsreaktioner.

Og bruger du bæresele/vikle? Jeg havde selv en skrigeballon, som hadede barnevogn. Bæresele reddede mig.

Anmeld Citér

24. september 2018

Tommelise

Du skal have noget hjælp. Start med at tale med din sundhedsplejerske.

Det er ikke pinligt.

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Han lyder som et kæmpe fjols!

har du noget familie eller nogle veninder du kan gå til?

Nej jeg har desværre ingen tætte veninder og min familie har altid brugt alkohol som medicin 

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Har du prøvet at kontakte din sundhedsplejerske? Nogle gange har de nogle tilbud, hvor man for eksempel kan komme i støttegruppe med andre mødre med efterfødselsreaktioner.

Og bruger du bæresele/vikle? Jeg havde selv en skrigeballon, som hadede barnevogn. Bæresele reddede mig.

Jeg bruger vikle men den gider baby så pludselig heller ikke mere ..  jeg er bare så bange for at kommunen vil blande sig og jeg bliver stemplet som en dårlig mor.. Jeg gør alt trækker alt det jeg har i mig til mine 2 børn... 

Anmeld Citér

24. september 2018

Tommelise

Er din kæreste også far til dit første barn ? - og hvis han er, hvordan taklede han så din fødselsdepression dengang ?

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Er din kæreste også far til dit første barn ? - og hvis han er, hvordan taklede han så din fødselsdepression dengang ?

Nej det er han ikke desværre.... Det er først nu jeg finder ud af hvor ligeglad han er med mig. I princippet kunne han bare hænge rebet op til mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.