Madordning i børnehaven, hjælp til valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2018

CBbaby

Ja okay. 

Vi kan ikke melde vores ordning fra. 

Vi betaler 2400kr for en børnehaveplads

Alt er hjemmelavet. 95% økologisk og de får varm mad 4 gange om ugen til frokost. Alt frugt, grønt og drikkelse er med.

Det er med mad hele dagen. De kan altid gå ud og få en bolle hos madmor (som er uddannet kok) 

I dag fik de fiskesuppe med brød og hjemmelavet aioli til frokost. Og hjemmebagte boller og avokado til eftermiddag + gnavegrønt

jeg synes det lyder meget dyrt! 

Jeg er stor fan af madordningen.

1 fordi det er sundt.

2 fordi alle får god og lækker mad uanset, om forældrene kan smøre madpakke eller ej.

3. Fordi alle spiser det samme/har samme udvalg og der ikke bliver gjort forskel/opstår konkurrence ved maden. 

Men jeg havde nok tilvalgt ordningen af de tre grunde, selvom det er dyrt i mine øjne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2018

Carina:-)

Jeg aner ikke hvad vi giver kun for mad- men vi betaler 900 mere end en kommunal bhplads koster.

Der er så også bleer med ,og den er privat.

Jeg synes ( fordi jeg har et småtspisende barn - og han kommer også kl 09 så får aldrig formiddagsmad ) at det er halv dyrt.

De får så varm mad 4 dage i ugen - fredag er rugbrød ,og det er det også hver 2 uge hvor de er i skoven. 

Så synes jo selv jeg kunne lave selv - når det kun er 4 dage ud af 10 der er varm mad.

Så kan godt forstå dine tanker- her bliver det helt sikkert aldrig ændret ,men havde vi et valg - ville jeg vælge det fra. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi stemmer nej som ved jer er det rugbrød flere gange i ugen. Og leveret udefra fordi de ikke har køkkenfaciliteter til det.. hos os vil det så blive endnu dyrere! 650 mener jeg. Jeg bruger slet ikke så mange penge på frokost madpakke til den lille, så for os er det total overkill. 

På den stores skole får de fuld forplejning morgen til eftermiddag med varm frokost hver dag, for 500kr. Det er perfekt! Fatter ikke hvordan forskellen kan være så stor.. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Babilooo

Jeg ville nok melde det fra når ordningen er så dårlig. 

Men du har vel næppe en mulighed hvis 100 pct valgte den til sidst - det er vel ikke sådan at I individuelt kan vælge fra eller til..?

så ærligt / jeg tror ikke du har så meget valg

Anmeld Citér

21. september 2018

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jeg ville nok melde det fra når ordningen er så dårlig. 

Men du har vel næppe en mulighed hvis 100 pct valgte den til sidst - det er vel ikke sådan at I individuelt kan vælge fra eller til..?

så ærligt / jeg tror ikke du har så meget valg

Det man stemmer om, når der er valg - er den kommunale frokostordning. Hvis flertallet stemmer ja (en undladt stemme er automatisk et ja), er det frokostordning for alle og man kan ikke vælge den fra! 

Stemmer flertallet tilgengæld nej til den kommunale ordning, har man mulighed for at vælge en “forældrearrangeret madordning” som i princippet kan være den samme ordning som den kommunale, MEN her er det op til de enkelte forældre at vælge om deres barn skal være med eller ej. Derudover er den kommunale oftest dyrere, da der i prisen er indregnet en køkkendame på 20 timer (mener jeg, det er). I den forældre arrangerede ordning vælger forældrebestyrelsen (i samarbejde med personalet naturligvis) selv prisen, samt hvordan det skal udmøntes i dagligdagen 

/ Taco78 

Anmeld Citér

21. september 2018

300515

Her er madordning for 520kr om mdr. Der er varm mad til frokost man- tors og rugbrød fredag. Derudover er der morgenmad, formiddagsmad, eftermiddagsmad og hvis børnene fx skal lave bålmad. Jeg er 100% for den ordning og vi er meget glade for den. Maden er sund, varieret, i store dele økologisk, fyldt med grøntsager og smage der ikke “bare” er helt almindelige. Hvis vi havde jeres ordning, ville jeg dog ikke være så tilfreds. Alt for mange penge for alt for lidt! 

Anmeld Citér

21. september 2018

Mamalou

Jeg er for madordninger og oplevede, da min søn gik i børnehave, at han spiste mad han ikke ville have spist hjemme. Det var en god madordning med lækker økologisk varm mad, rugbrød en dag om ugen, og den dækkede hele dagen i børnehaven. Den kostede omkring 500 kr (husker ikke prisen præcis). Jeg synes det lyder vildt dyrt med madordningen i dine børns børnehave og så synes jeg ikke det er meget fidus i at der alligevel er rugbrød tre dage om ugen - ligesom jeg synes det skal være enten eller i forhold til om der skal mad med eller ej. Så jeg ville stemme nej  

Anmeld Citér

22. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vælge det fra fordi jeg selv ville kunne give rugbrød med. Der hvor jeg arbejdede var det varmt mad undtagen torsdag hvor der var rugbrød med stort udvalg af pålæg (æg,makrel,figenpålæg, æggesalat, hjemmelavet kyllingpåstej og kartofler) 

om formiddagen hjemmelavet rugbrød med smør og eftermiddag hjemmelavet rugbrød eller brød med smør eller hjemmelavet syltetøj samt frugt. 

Så synes 550 for det I får pr barn er total overkill

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.