Hvis du kun havde et barn i børnehaven, så ville svaret måske være lidt anderledes. Fordi 1100 kr kan man komme langt for, når de skal have meget af det samme.
Personligt ville jeg vælge det fra. Fordi :
Mit barn er ultra småt spisende og kræsen. Og spiser mest morgenmad hvilket er havregryn derhjemme. Derudover ville hun så nå at blive mæt af formiddagsmaden (trods hun måske spiser et par bidder kun). Hun ville ikke spise maden der blev serveret, (hun får meget af det du viser som eksempel, tilbudt derhjemme), så det ville ikke “komme som noget nyt”, hvor man kunne håbe på hun ville spise det. Hun spiser rugbrød med smør bom. Eller det hvide på et æg.
Vi prøver at ændre det, men på nuværende tidspunkt ville jeg føle mig lidt til grin at betale pengene, når jeg vidste med 100 p at hun ikke ville spise det.
Hvis det havde været noget hun ønskede og nød, så ville jeg tænke anderledes.
Økonomien i jeres hushold tæller også. Fordi jeg tror på, det kunne gøres billigere, selvom man putter lidt ekstra godt i. Prøv at regn lidt på, hvad en madpakke til en dag vil koste og så gange den m en måneds dage (x 2).
Jeg hader at lave madpakker, men laver alligevel til de store. Min datter ville elske “sin egen madpakke” (trods hun ville spise ensporet).
Spiser i ellers varierende aftensmad (fx min søster laver aldrig rigtig mad men er ret god til at give dem rugbrød, og der er det godt hendes børn får andres mad til frokost).
ps i vores dagsinstitutions tilbud koster det ca 700 og man skal alligevel have formiddags og eftermiddagsmad med (samt bleer hvis det behov er der). Så vi er oppe på ca 4000 kr for en vuggestueplads og lidt mindre for en børnehaveplads. Her gør de 700 en stor forskel synes jeg. Vi har desværre ikke et valg (hun er ikke startet endnu)
Anmeld
Citér