Sen abort....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2018

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Hvis hun er i uge 14, er chancerne nu ret gode. Den får hun formentlig. 

Seriøst?

Det lyder vildt...især med tanke på at jeg selv kender en der fik nej på trods af at hun var 17 uden for skolen ,og kom fra en dysfunktionel familie. 

Og da jeg selv fik en for nogle år siden,da skulle det stadig tages op selv om fostret var meget sygt . 

Det giver ikke mening vi har en abortgrænse,hvis man bare kan få en alligevel ...( forarget.dk) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Chancen for at du får en senabort uden anden grund end at det ikke passer ind- er lig nul

Og selv om du er desperat lige nu ,er jeg ret sikker på du skal være glad for at etisk råd ikke bare lige giver lov.

En senabort eller en fødsel som det jo er når du er så langt henne er ikke for sjov- og det kan give dig et traume for resten af livet.

Tænker du skal have hjælp af din læge og evt sp til at bearbejde det her ,så du slutter fred med at du får et uventet barn .

Kan godt forstå din panik - jeg er selv blevet gravid på prævention flere gange - men på en eller anden måde finder man en løsning. 

Det skal nok gå!

Kender to der har fået sen aborter. 

1. Var ca 20 år, omkring 15 uger henne, havde været som en mor for sin 7 år yngre søster hele sit liv grundet alkoholiseret mor og arbejdsnarkoman far. Gravid på prævention 

2. 18 år gammel, hash vrag og 20 uger henne. 

Så mon ikk det handler om hvem der får ens sag i hænderne der skal tage beslutningen? 

Ved det selvfølgelig ikke. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja. Du har nok ret. Men man fortryder jo heller aldrig sine børn men det er bare lige et chok lige nu. Og jeg tænker på hvad familien osv ikke vil tænke om mig 

Rolig nu ❤️❤️ Familien skal være den sidste bekymring! De er der forhåbentlig for jer på den gode måde og for pokker, som du siger har i brugt kondom, men det ER jo bare heller ikke 100% skudsikkert. Det ved alle ❤️ Det er et rent og skært uheld. Men det gode er, at i har et sexliv allerede på trods af skavanker fra fødsel, og det vidner om et velfungerende parforhold med masser af kærlighed og nærhed   så i skal nok klare det uanset udfald ❤️❤️

Anmeld Citér

20. september 2018

Abracadabra

Seriøst?

Det lyder vildt...især med tanke på at jeg selv kender en der fik nej på trods af at hun var 17 uden for skolen ,og kom fra en dysfunktionel familie. 

Og da jeg selv fik en for nogle år siden,da skulle det stadig tages op selv om fostret var meget sygt . 

Det giver ikke mening vi har en abortgrænse,hvis man bare kan få en alligevel ...( forarget.dk) 

Det kommer jo også an på, hvor langt henne den 17 årige var. At være netop over abortgrænsen er selvfølgelig nemmere end at være i uge 20. Alle senaborter skal i øvrigt godkendes. Men mange bliver det. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Abracadabra skriver:

Det kommer jo også an på, hvor langt henne den 17 årige var. At være netop over abortgrænsen er selvfølgelig nemmere end at være i uge 20. Alle senaborter skal i øvrigt godkendes. Men mange bliver det. 

Men hvorfor så overhovedet have en abortgrænse ? 

Anmeld Citér

20. september 2018

Nu gik jeg lige ind og læste om etisk råd og senabort. 

Og der står at der kun gives tilladelse ved sygdom fare for mors helbred. Handicap eller risiko for at mor ikke evner forældre rollen. 

Men det bliver ignoret når der søges sådan at man kan få lov "Bare fordi"?  ( jeg er virkelig forbløffet over det er sådan så sorry for alle mine spørgsmål 

Anmeld Citér

20. september 2018

Abracadabra

Men hvorfor så overhovedet have en abortgrænse ? 

Det er jo en meget, meget kompliceret debat - hvorfor præcis 12 og ikke 18 som i Sverige? Det handler vist mest om tradition. 

Og ALLE får jo ikke lov. Men en kvinde med en 5 mdr gammel baby og kun netop over 12 uger, hun får nok. Tror jeg. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.. Mig og min mand har siddet og snakket rigtig godt sammen om det hele. Vi er blevet enige om at beholde det.. Da det er det vi føler er mest rigtig for os. 

Økonomisk har vi os tænkt det nok skal gå da vi jo har alt til baby. Men pyha et chok at få havde ikke lige set den komme vi skulle have en til allerede .  men det føles bare rigtig da jeg ikke kan få mig selv til at få en abort. 

Håber dog de vil gå med til planlagt kejsersnit 

Anmeld Citér

20. september 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen.. Mig og min mand har siddet og snakket rigtig godt sammen om det hele. Vi er blevet enige om at beholde det.. Da det er det vi føler er mest rigtig for os. 

Økonomisk har vi os tænkt det nok skal gå da vi jo har alt til baby. Men pyha et chok at få havde ikke lige set den komme vi skulle have en til allerede .  men det føles bare rigtig da jeg ikke kan få mig selv til at få en abort. 

Tillykke med beslutningen, og jeg er sikker på, at det nok skal gå. Der findes løsninger på næsten alt. Tænk på hvor meget glæde dine børn får af hinanden. Selvom det måske bliver lidt hårdt for forældrene . Opdater gerne når du har været til scanning 

Anmeld Citér

20. september 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hvor er det dejligt at det har løst Sig for jer... Er glad for det blev den her beslutning... Ønsker jer held og lykke med familie forøgelsen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.