tasse skriver:
hej jeg er en ellers glad pige på 20 år.
detter er min første graviditet og er da kun i 22+4, men men men...
er så bange for når først jeg er blevet mor at folk ikke mener jeg gør det godt nok.
min mor er efter mig hvergang jeg er hjemme med hva jeg spiser selvom jeg spiser sundt og varieret og aldrig er sulten, da jeg spiser ligeså snart jeg kan mærke jeg har brug for det (ellers kaster jeg op). hende og min lillesøster sidder og kan finde på a vrænge øjne amin og sige ''nå'' eller ''hva er det for noget pjat'' når jeg fortæller om hva jeg har læst om ammning og a jeg selv vil gøre som jeg har læst er bedst.
hvis der er noget jeg selv mener og de mener noget andet ska de straks blande sig.
min søster læser til pædagoisk assistent og min mor arbejder som social og sundheds hjælper og de begge mener de er meget kloge på børn og mennesker i det hele taget.
er så bange for de hele tiden vil blande sig når bebser er kommet ud og a de hele tiden vil sige a jeg gør alt forkert..
derudover har jeg en svigerfamilie der med de to andre svigerdøtre har være rigtig uheldige.
ingen a dem har stor interesse i deres børn og hos den ene blir de altid læsset af hos netop mine sivgerforældre.
de snakker altid om alle de ting de gør forkert og de kan ikke snuppe nogen a dem
min selvtillid er i forvejen lig med nul og blir slet ikk bedre a det..
sidder nogeen gange og græder rigtig meget fordi jeg er så bange for a de allesammen sys jeg blir en elendig mor, selvom jeg virkelig vil gøre al jeg kan for a vores baby får det bedste a alt på alle måder.
er der nogen der har prøvet a ha det på samme måde??
kram natascha 22+4
Hej Natascha.
Selvfølgelig bliver du en god mor
Det er der da slet ingen tvivl om. Du har den rigtige tankegang og du tænker på dit barn.
Men jeg tror et eller andet sted at du bliver nødt til at sætte din mor og søster på plads og forklare dem at det er DIT barn, og det er DIG der er moderen, derfor er det også DIG der bestemmer!!
Du er 20, og et voksent menneske. Ikke 14.... Du er et selvstændigt individ!! Alle mødre er usikre i starten, og i tvivl om, om man gør det rigtigt.... men så har du sundhedsplejersken (eller os herinde), til at spørge om lov!! Du har ikke brug for nogen der står og ånder dig i nakken, og fortælle hvordan de synes det skal gøres!!
Forresten har du ret i det med sutten... Man anbefaler at vente med at give sutten til man har fået amningen op at køre!!
Det er jo tydeligt at du elsker din lille guldklump, og at du glæder dig til hans/hendes ankomst
Jeg synes bestemt ikke du skal være nervøs for om hvordan du kommer til at klare det 
Når det så er sagt:
Så tillykke med spunken 
Ved i hvad det bliver?? Og har i fundet navn?? 
Knus Pernille