Pictugram i hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2018

Babilooo

dorthemus skriver:

Dit indlæg får mig til, at tænke på en autisme spektrumsforstyrrelse. Er det noget du selv har tænkt?

min datter har selv autisme og blev udredt mens hun gik i børnehave.

Har selv lige skrevet dette. Min søn har autisme og minder også om det der beskrives

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

dorthemus

CamillaK1984 skriver:

Der er koblet en psykolog på ham, men hun mener ikke at vi skal være så bange. Han kan sagtens snakke og det er forståeligt. Han er 123 cm så der forventes også tit meget af ham fordi han er så lang. Men tanken har strejfet mig ����

At han kan tale har intet at gøre med om han har autisme  Autisme er en spektrumsforstyrrelse , dvs. at der er stor forskel på hvordan det enkelte barn fungerer. Nogle børn med autisme er dårligt begavede med intet eller lidt verbalsprog, andre højtbegavede med særinteresser og evner ud over det sædvanlige, men fungerer dårligt socialt, andre igen er normalt begavede, uden særinteresser (overvejende piger), og veludviklet sprog....fælles for dem alle er at der ses vanskeligheder inden for disse tre områder: socialt, kommunikation og forestillingsevne. 

Du kan evt. læse om de enkelte områder. Desværre er PPR ikke altid de bedste til at råde, da de ikke må diagnosticere og derfor ofte udtrykker sig vagt. Det er børnepsykiatere der udreder børn og dem skal man henvises til.

hvis du vil vide mere er du velkommen til at skrive til mig 

Anmeld Citér

25. september 2018

CamillaK1984

Smølfine123 skriver:

Her var det faktisk mig ser til sidst bad om en udredning. Psykologen fra PPR nævnte intet om autisme.

Hvis du ud over det sproglige ser atypisk adfærd socialt og manglende forståelse for andres leg eller følelser. Hvis han har særinteresser osv. Så kan det måske være noget der skal chekkes.

har han særinteresser..?

Han er ikke typen der leger med alle børn i børnehaven, han har bestemt nogle som han altid søger og omvendt. Hvad mener du med særinteresser?

Anmeld Citér

25. september 2018

CamillaK1984

Smølfine123 skriver:

Har selv lige skrevet dette. Min søn har autisme og minder også om det der beskrives

Det har jeg aldrig hørt om??

Anmeld Citér

26. september 2018

Babilooo

CamillaK1984 skriver:

Det har jeg aldrig hørt om??

Hvad har du ikke hørt om..?

Jeg skrev blot at jeg også kom til at tænke på en autisme spektrum forstyrrelse ved din beskrivelse. 

Min søn havde bestemt også nogen han søgte - mere 2 stykker en 10 stykker. 

Særinteresser = overdreven interesse for nogle specifikke ting. Min søn er meget interesseret i maskiner og ledninger fx. Det kan også være biler eller bolde eller noget helt andet. hvis nogen spørger dig - er der altid noget Van taler om eller leger med kan du så svare. Hvis det er et helt standard barn vil legen eller interessen variere mere. 

Min søn er dårlig til fælles beskeder og kan gå ind i sin egen verden. Han har derfor altid haft det svært med samlinger og overgange fra aktiviteter i børnehaven. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.