Pictugram i hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
14 svar
4 synes godt om
17. september 2018

CamillaK1984

Hejsa ��

Jeg har en dreng på 4,5 år som har lidt udfordringer i hverdagen. Han er ikke så god til mange mennesker på et sted, f.eks. 30 børn i en gymnastiksal. Han har været bagud med hans udvikling, men er stille og roligt kommet efter det meste. Vi døjer stadig med sproget, talepædagog har været koblet på ham. Han er en dreng der helst skal have sin hverdag struktureret, og børnehaven har forslået os at bruge pictugrammer, er der nogen som har erfaring med dette og ved hvordan man gør??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2018

Babilooo

Man tager billeder af de relevante ting og klister dem op de relevante steder - god ide at laminere dem.

billede af jakke og sko ude i entréen.. så er rækkefølgen visuel for ham

Anmeld Citér

17. september 2018

Babilooo

Nu er jeg slet ikke en der synes man skal smide om sig med diagnoser. 

Men du skriver han er udfordret ved mange mennesker og er sprogligt bagefter og trives med meget struktur. 

Har I læst om eller overvejet om han kunne være inde for autisme spektret..?

Anmeld Citér

17. september 2018

Babilooo

jeg taler af erfaring da vi har en søn med Asperger. Det har været altafgørende for hans skolestart, at få ham dianostiseret og få tildelt den rette hjælp.

og havde du spurgt mig da han var 4,5 om han havde en autismespektrum forstyrrelse ville jeg have været bange for det inde bagerst i hjernen, men nok sagt et stor rungende nej til dig.

Anmeld Citér

17. september 2018

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen
CamillaK1984 skriver:

Hejsa ��

Jeg har en dreng på 4,5 år som har lidt udfordringer i hverdagen. Han er ikke så god til mange mennesker på et sted, f.eks. 30 børn i en gymnastiksal. Han har været bagud med hans udvikling, men er stille og roligt kommet efter det meste. Vi døjer stadig med sproget, talepædagog har været koblet på ham. Han er en dreng der helst skal have sin hverdag struktureret, og børnehaven har forslået os at bruge pictugrammer, er der nogen som har erfaring med dette og ved hvordan man gør??

Jeg har masser af erfaring i brugen af pictogrammer 

Hvad vil du gerne vide ifht. brug? 

Hvordan de laves? 

Hvordan de sættes op for barnet eller? 

Anmeld Citér

17. september 2018

CamillaK1984

Smølfine123 skriver:

Nu er jeg slet ikke en der synes man skal smide om sig med diagnoser. 

Men du skriver han er udfordret ved mange mennesker og er sprogligt bagefter og trives med meget struktur. 

Har I læst om eller overvejet om han kunne være inde for autisme spektret..?

Der er koblet en psykolog på ham, men hun mener ikke at vi skal være så bange. Han kan sagtens snakke og det er forståeligt. Han er 123 cm så der forventes også tit meget af ham fordi han er så lang. Men tanken har strejfet mig ����

Anmeld Citér

17. september 2018

CamillaK1984

Kærlighedskartoflen skriver:

Jeg har masser af erfaring i brugen af pictogrammer 

Hvad vil du gerne vide ifht. brug? 

Hvordan de laves? 

Hvordan de sættes op for barnet eller? 

Ja, hvordan laver man dem og hvor hænger man dem op henne. Og skal det hænge i et skema??

Anmeld Citér

17. september 2018

Babilooo

CamillaK1984 skriver:

Der er koblet en psykolog på ham, men hun mener ikke at vi skal være så bange. Han kan sagtens snakke og det er forståeligt. Han er 123 cm så der forventes også tit meget af ham fordi han er så lang. Men tanken har strejfet mig ����

Her var det faktisk mig ser til sidst bad om en udredning. Psykologen fra PPR nævnte intet om autisme.

Hvis du ud over det sproglige ser atypisk adfærd socialt og manglende forståelse for andres leg eller følelser. Hvis han har særinteresser osv. Så kan det måske være noget der skal chekkes.

har han særinteresser..?

Anmeld Citér

17. september 2018

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen
CamillaK1984 skriver:

Ja, hvordan laver man dem og hvor hænger man dem op henne. Og skal det hænge i et skema??

Der er en hjemmeside der hedder pictoselector, hvor du kan lave dem. Så kan du søge på f.eks. dreng og så kommer der billeder frem ifht. din søgning. 

Alt afhængig af, hvor meget brug for struktur han har, så kan du enten lave et ugeskema eller et dagsskema. 

Så starter du med morgenen: Et pictogram for at børste tænder, et for at tage tøj på, et for morgenmad osv. 

Hvis han kan klare, at de hænger der allesammen, så hæng dem eksempelvis på køleskabet under hinanden. Ellers kan han fjerne en hver gang, han er klar til, at gå videre til næste billede. Giver det mening? Ellers må du skrive igen 

Anmeld Citér

18. september 2018

dorthemus

Dit indlæg får mig til, at tænke på en autisme spektrumsforstyrrelse. Er det noget du selv har tænkt?

min datter har selv autisme og blev udredt mens hun gik i børnehave.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.