Aktiviteter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså de er aldrig på ture osv ? - hjælper til med at bage, lave noget kreativt, laver motorikbaner osv ?

For så synes jeg også der måske mangler noget, men VED du at det bare er fri leg /børnene mere overladt til sig selv hele tiden eller er det blot fordi dp er dårlig til at italesætte at de lavede en motorikbane alle mand og øvede i at vente på tur altså at hun måske er dårlig til at nævne de faglige ting /reflektioner ?

Men det tænker jeg faktisk også man i bund og grund fravælger ved en dagpleje uden uddannelse (det ved jeg self ikke om hun har )

Jamen jeg har spurgt ind til nogle konkrete ting. Og de går ikke ture de er mest i haven. Men sådan som hun forklarer det så sætter hun ikke lege igang for hun synes det hæmmer dem at lege skal være strukturerede. Derfor siger hun netop at fri leg er vigtigt for hende og hendes praksis.

Hun har sagt hun bager med børn hvis de er over 2 år men derunder synes hun de er for små til at bage. 

Det er muligt hun måske bare får formuleret sig uheldigt. Jeg vil prøve at spørge hende på en anden måde :-) 

Hun er forresten uddannet pædagog. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2018

NosaNosa

Min datter på 18 måneder går i DP. Jeg tror de andre børn er 2 år, 2,5 år og endnu en på knap 18 mdr.

Vores DP er ude hver dag. Enten går de en tur hen og ser på gravemaskiner, går hen i skoven, over på legepladsen hvor der blandt andet er en indhegnet boldbane hvor hun puster sæbebobler eller har bolde med. Engang i mellem går de hen og ser på dyr i en butik.

Derudover ved jeg at de synger meget. Både på gulvet og ved spisebordet. Hun har flere forskellige slags sangkort og kufferter. Hun sidder altid på gulvet med dem. Jeg tror børnene er gode til at gå i gang selv, det er vores datter i hvert fald og det kan jeg se de andre også er. Jeg tror ikke hun laver noget der styrker motorikken som sådan. Så er det i hvert fald finmotorisk. 

Det var lige et indblik - jeg ved ikke om det besvarede dit indlæg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.