Job i vuggestue - udfordringer efter få dage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Tror lige du skal læse mit svar igen- og jeg står idet mindste ved min mening 

Desuden så må vi moderatorer gerne deltage i debatterne- også selv om du har det svært med svarene. 

Har jeg gjort. Så må du jo uddybe det jeg har kopieret  kan ikke se hvordan det skulle være konstruktivt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Du har helt ret! Jeg har ramt deres ømme punkter, og det er ok med mig at de stejler og er skeptiske, men jeg gør det ikke for at behage dem, men derimod børnene. Det er en personalegruppe som har arbejdet sammen de sidste 10år, og jeg ved godt at pædagoger er de bedste til at ‘det gør vi, for det har vi altid gjort’. Det kan godt være det jeg ikke gør er ‘rigtigt’, men jeg kommer udefra, og ser børn der mangler nærværende og rolige voksne, og der stikker jeg altså ikke bare en finger i jorden. Jeg er ansat for børnenes skyld, ikke personalets. 

Det er et sted hvor halvdelen af personalet har været nedlagt med stress indenfor det sidste 1,5år. Et sted som har været plaget af dårlig ledelse, arbejdsmiljø og urolige børn. Utallige børn der er blevet meldt ud, grundet dårlige medarbejdere. Derudover er en del også blevet fyret, men ingen har ville ansættes der. 

Det er bare tit det bedste at lige summe rundt inden man prikker til folk der har været der i mange år.

Har man først fået et træls ry - så er det så svært at få det vendt igen. 

Jeg ansatte selv en her for 2  mdr  siden ,som startede med at fortælle det team hun kørte med hvordan hun plejede at gøre det - hvordan hendes tidl arbejdsplads havde gjort det og det var så meget bedre at gøre det på den måde.

Nu skal jeg kalde hende ind til samtale fordi flere i teamet klager over hende,og ikke gider køre med hende. 

Super ærgeligt - for havde hun ventet til hun ikke var spritny havde jeg kunnet forsvare hendes holdninger over for hendes kollegaer.

Det er jo lidt svært at sige hun ved hvad hun taler om ,når hun ikke har været her længe nok til at se om tingene kan fungere på andre måder end hendes. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Har jeg gjort. Så må du jo uddybe det jeg har kopieret  kan ikke se hvordan det skulle være konstruktivt. 

Men det er jo din holdning.

Jeg kan heller  ikke se at dit angreb anonymt på mig er konstuktivt-men respektere din ret til at have den holdning.

Måske du kunne gøre det samme den anden vej? Bare et forslag 

Anmeld Citér

18. september 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Wow jeg synes du er negativ i mange debatter.  Du går altid efter at få TS til at få det dårligt eller indse at TS bare selv har et problem. 

Sagde den anonyme til den ikke anonyme 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Men det er jo din holdning.

Jeg kan heller  ikke se at dit angreb anonymt på mig er konstuktivt-men respektere din ret til at have den holdning.

Måske du kunne gøre det samme den anden vej? Bare et forslag 

Respektere bestemt din holdning. Men synes ikke det ok at komme med sådan en kommentar, da jeg synes den var meget personligt rettet mod TS  nu taler jeg specielt om det midterste som jeg havde kopieret ind fra din egen kommentar. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Tante15

Hck skriver:

Sagde den anonyme til den ikke anonyme 

Lige mine tanker:-)

Måske bør det tages op, om anonymfunktionen burde kasseres, da jeg synes, at anonymfunktionen ofte bruges på en meget uhensigtsmæssig måde til personangreb. 

Anmeld Citér

18. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Respektere bestemt din holdning. Men synes ikke det ok at komme med sådan en kommentar, da jeg synes den var meget personligt rettet mod TS  nu taler jeg specielt om det midterste som jeg havde kopieret ind fra din egen kommentar. 

Det du mener at Carina dømmer TS på, giver jo mening. 
Hvis ALLE nægter at sige hej til en, er der to muligheder; Du har fornærmet eller flere personer/deres måde at arbejde på og de synes at du er for meget/irriterende, fordi du er ny. Eller at du har fornærmet en og de andre står bag hende. 

Og ja jeg tror godt at TS kan han fornærmet dem, fordi hun kommer på første/anden dag og sætter spørgsmålstegn ved deres måde at gøre tingene ved. Det er tilladt at spørge før man gør noget(som ny) f.eks det med pigen, ja hun sov ikke, men derfor kunne det godt være at hun havde brug for at blive liggende lidt og vågne op/slappe af, før hun blev "smidt" ud på legepladsen.

Det er trist at du ser det som noget sindsygt negativt, men jeg ser det som; Hov det kan da godt være at jeg har kvajet mig, og så kan man snakke med sin kollega. Få en snak om hvad der gik galt, og få det ud af verden, i stedet for at opfører sig som om det man gør er rigtigt og de andre tager fejl. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

BAE skriver:

Det du mener at Carina dømmer TS på, giver jo mening. 
Hvis ALLE nægter at sige hej til en, er der to muligheder; Du har fornærmet eller flere personer/deres måde at arbejde på og de synes at du er for meget/irriterende, fordi du er ny. Eller at du har fornærmet en og de andre står bag hende. 

Og ja jeg tror godt at TS kan han fornærmet dem, fordi hun kommer på første/anden dag og sætter spørgsmålstegn ved deres måde at gøre tingene ved. Det er tilladt at spørge før man gør noget(som ny) f.eks det med pigen, ja hun sov ikke, men derfor kunne det godt være at hun havde brug for at blive liggende lidt og vågne op/slappe af, før hun blev "smidt" ud på legepladsen.

Det er trist at du ser det som noget sindsygt negativt, men jeg ser det som; Hov det kan da godt være at jeg har kvajet mig, og så kan man snakke med sin kollega. Få en snak om hvad der gik galt, og få det ud af verden, i stedet for at opfører sig som om det man gør er rigtigt og de andre tager fejl. 

Det ville være mærkeligt hvis ALLE synes du er træls hvis det slet ikke har noget på sig....

Synes det er negativt. Synes godt man kunne have skrevet det på en pænere måde.  Nu lukker jeg den, for mit vedkommende. Vi kan være enige om, at vi ikke bliver enige. Og det er også okay. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Ano18

Tante15 skriver:

Lige mine tanker:-)

Måske bør det tages op, om anonymfunktionen burde kasseres, da jeg synes, at anonymfunktionen ofte bruges på en meget uhensigtsmæssig måde til personangreb. 

Nu hedder jeg godt nok noget “anonymt” men jegvil give dig helt ret. Jeg har tænkt det samme. Altså jeg forstår godt at i de debatter som måske er meget personlige ift sexliv, at man skal kunne svare anonymt, men i de andre debatter, så er det meget let at gemme sig bag et anonymt indlæg når internettet i forvejen er et sted hvor man også kan gemme sig bag sin computer og sende sin uforbeholdne mening afsted. 

Nogle gange tænker jeg, “tænk hvis samtalerne på fx en arbejdsplads foregår på samme måde som debatterne herinde, hvor der ikke bliver lagt låg på”. Det burde være omvendt. Hvis man normalt ikke vil sige de ting face to face irl, så lad også være med det i den virtuelle.

men det var et sidespring og slet ikke noget m den oprindelige tråd at gøre. Sry !

Anmeld Citér

18. september 2018

Mullemee

Der er SÅ stor forskel på hvordan de voksne er på de forskellige stuer. Jeg har haft begge børn i samme børnehave, og på den ene stur er personalet FANTASTISK!! De virker glade for børnene, de er engageret i os forældre og de er glade og man kan mærke deres trivsel.

På den anden stue virker det som om, at personalet kun kommer på arbejde for at tale med hinanden. De er ikke til at slå et smil af og sidder konstant på deres fede røv. Ja undskyld udtrykket. Det er bare ikke fedt at se. De laver næsten ikke noget med ungerne, og min datter har to (!!!) gange fået væltet en kaffekop ned over sig. Hun er 4. Super fedt.

Hvis mit barn havde været så gammel som TS beskriver, og havde siddet og sunget for de andre børn, så havde jeg gjort det samme. taget hende ud, så hun ikke vækkede de mindre børn, som har brug for søvnen. Hvor mange af jer ville have prøvet at få barnet til at tie stille??? Good luck, siger jeg bare! Har I selv børn? Og hvor mange af dem tror I ville have set det fornuftige i at de skulle tie stille, fordi DE SKULLE BLIVE LIGGENDE TIL KL 14, så de voksne kunne få lov til at sladre? Undskyld, er de på arbejde eller er det en hyggetjans?

TS, du lyder i mine øjne ret fornuftig. Bare bliv ved. Det kan da være, at nogle af de gamle (dovne) pædagoger siger op, så børnene kan få nogle voksne, som rent faktisk gider være sammen med dem. Det ville jeg for alt i verden ønske for mit barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.