Carina:-) skriver:
Har du overvejet om det måske er dig der sidder fast i dine rutiner fra dit gamle job?
At det måske er dig der har det svært med at tingene ikke går som du er vant til,og at du har det svært med at nogen gør tingene anderledes ?
Jeg tænker det er meget tidligt at dømme dit nye job og ikke mindst dine kollegaer ude.
Når det er dem alle sammen der kollektivt ikke hilser på dig- spekulerer jeg på om det er fordi du har været negativ ,og fordømmende over for deres måde at gøre tingene på?
Det ville være mærkeligt hvis ALLE synes du er træls hvis det slet ikke har noget på sig....
Jeg har også mødt nye kollegaer der havde det svært med at falde til på en ny arbejdspalds- de var negative,frembrusende og kunne slet ikke finde ud af at stikke en finger i jorden - og liiige mærke efter hvordan miljøet var her- men mente at tingene kun kunne gøres på den måde de havde gjort det i årevis på deres gamle arbejdsplads-'
Jeg siger ikke det hele er din skyld- men måske du skulle overveje at trække dig lidt fra det hele ,starte på en frisk og opsøg dine nye kollegagerigen
Sige noget ala - hmm jeg var måske lidt hurtig med at tage x op ,jeg tænkte hun ville vække de andre,men hva dpljer I at gøre?
Kunne det være en mulighed?
Ps så er min søn lige startet i en bh ,og der er der også børn der bare hviler sig- fordi de har brug for et break fra alt hurlumhejet - og de ligger også og småsynger osv.
Men de har stadig brug for roen i det bare at ligge.
Måske det er der den lille pige er?
Du har helt ret! Jeg har ramt deres ømme punkter, og det er ok med mig at de stejler og er skeptiske, men jeg gør det ikke for at behage dem, men derimod børnene. Det er en personalegruppe som har arbejdet sammen de sidste 10år, og jeg ved godt at pædagoger er de bedste til at ‘det gør vi, for det har vi altid gjort’. Det kan godt være det jeg ikke gør er ‘rigtigt’, men jeg kommer udefra, og ser børn der mangler nærværende og rolige voksne, og der stikker jeg altså ikke bare en finger i jorden. Jeg er ansat for børnenes skyld, ikke personalets.
Det er et sted hvor halvdelen af personalet har været nedlagt med stress indenfor det sidste 1,5år. Et sted som har været plaget af dårlig ledelse, arbejdsmiljø og urolige børn. Utallige børn der er blevet meldt ud, grundet dårlige medarbejdere. Derudover er en del også blevet fyret, men ingen har ville ansættes der.