Wow, 9000 ekstra for15 timers arbejde? Det fik jeg dælme ikke da jeg havde studiejob da
der havde jeg 32 timer og fik udbetalt 2200.... sådan et studiejob giver jo ikke ret meget i timen.pt er der så heller ikke tid da jeg er på et 43 timers studie + børn. Jeg har ingen dage hvor jeg kan arbejde med mindre jeg vil springe Muligheden for bare et lille liv udenfor campus fuldstændig over
Der hvor jeg synes det er skævt er, at på su kan man få forsørger tillæg (hvis man er enlig eller bor med en anden su modtager), men ikke hvis børnene ikke har adresse hos en, og det er uanset om man har dem 10 dage i en 10/4 ordning. Men er man på kh, kan man få forsøger tillæg selvom man kun er weekendfar og ikke har nogen børn på adressen. Det er det jeg synes er spøjst. Altså hvis reglen er at kun folkeregister-forældren kan få tillæg, burde det i min verden være det samme om man var på su eller kh. heg synes det gør det mindre favorabelt at tage en uddannelse når der den slags forskelle.
Jeg vil så lige indskyde at jeg ikke er enlig eller andet der berettiger til tillæg uanset børnenes adresse, lige pånær forsørger-lånet, fordi jeg bor med en lønmodtager, så det er ikke fordi det ville ændre det helt store for mig personligt. Men princippet synes jeg stadig er spøjst. og hånden på hjertet kunne jeg faktisk virkelig godt bruge det forsøger-lån og har svært ved at forstå hvorfor jeg ikke engang må LÅNE lidt ekstra
De 9000kr var nu inkl lån (som jeg også skrev indætset indlæg) jeg fik ca 3000 kr i lån også tjente jeg ca 5000kr på mine studiejobs (jeg havde 2)
(jeg tog aftenarbejde og der fik jeg en væsenlig højere løn)
men der var jeg også kun weekedmor(bonusmor) og den eneste med en indtægt af mig og min daværende kæreste.
Som sagt er jeg slet ikke enig med reglerne. Og synes heller ikke at det giver mening.
Men siger blot, at du på SU KAN tjene eller låne ekstra på din SU. (Alle kan låne det normale lån på 3500 (ca) om måneden - med eller uden børn.
Noget som praktisk talt er umuligt på Kh - du kan ikke bare låne ekstra penge til en ekstrem god rente eller øge din indtjening som sådan
(jo mod et indhug i din KH som er noget lavere end SU)
og jeg er som sagt slet ikke enig i det med forsørgertillæg på SU og KH. Og forstår heller ikke prioriteringen i det. Men jeg ved, at det er deres argument.
Anmeld
Citér