Skal jeg aflyse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2018

Anonym

Mom skriver:

Det er ikke en luksus, det er ret nemt. Hvis du laver et budget, og sætter det samme ind på budget kontoen hver mdr - så er der også til de dyre måneder, så har du også det samme rådighedsbeløb hver måned. Det er forholdsvis nemt.

Igen. Så er det ikke alle der har den luksus. 

Jeg har f.eks 10.400 udbetalt ca. Og faste udgifter gir 9.800 kr. 

Dvs jeg har 600 kr til rådighed om mdr. Dem kan jeg ikke sætte ind på en budgetkonto. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Igen. Så er det ikke alle der har den luksus. 

Jeg har f.eks 10.400 udbetalt ca. Og faste udgifter gir 9.800 kr. 

Dvs jeg har 600 kr til rådighed om mdr. Dem kan jeg ikke sætte ind på en budgetkonto. 

Så hvordan får du det så overhovedet til at hænge sammen, når du dårligt nok kan klare de faste udgifter?

Dertil tænker jeg om det er hver mdr du har udgifter for det samme beløb?

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Mom skriver:

Så hvordan får du det så overhovedet til at hænge sammen, når du dårligt nok kan klare de faste udgifter?

Dertil tænker jeg om det er hver mdr du har udgifter for det samme beløb?

Det er også svært kan jeg love dig for. Jeg har heldigvis nogle fantastiske venner der hjælper med mad indimellem, spiser hos min mor 9 gange om måneden ca. (Hver anden weekenden fredag til søndag). Har 7/7 ordning med mit barns far. Hvilket betyder at det kun er hver anden uge jeg skal sørger for ordentlig mad. I de uger jeg er alene kan jeg godt bare spise pasta med ketchup eller havregryn. 

Det er ca det samme hver måned. Det eneste der  ændre sig er hvor meget jeg vasker. 

Har skåret i alt jeg kunne økonomisk for at få flere penge. Og så sælger jeg løbende ud af mit barns tøj når det bliver for småt. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er også svært kan jeg love dig for. Jeg har heldigvis nogle fantastiske venner der hjælper med mad indimellem, spiser hos min mor 9 gange om måneden ca. (Hver anden weekenden fredag til søndag). Har 7/7 ordning med mit barns far. Hvilket betyder at det kun er hver anden uge jeg skal sørger for ordentlig mad. I de uger jeg er alene kan jeg godt bare spise pasta med ketchup eller havregryn. 

Det er ca det samme hver måned. Det eneste der  ændre sig er hvor meget jeg vasker. 

Har skåret i alt jeg kunne økonomisk for at få flere penge. Og så sælger jeg løbende ud af mit barns tøj når det bliver for småt. 

Det lyder meget hårdt, og det gør mig frygteligt ondt at du skal sidde så hårdt i det

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være, og jeg beklager hvis mit tidligere indlæg har stødt dig.

Anmeld Citér

6. september 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Lyder hårdt!

Men for de flest er mængden af udgifter ikke så stor i forhold til indtjening... som hos dig. Men kan godt se det er noget andet i din situation. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Mom skriver:

Det lyder meget hårdt, og det gør mig frygteligt ondt at du skal sidde så hårdt i det

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være, og jeg beklager hvis mit tidligere indlæg har stødt dig.

Det er det også. Jeg er også gået ned med stres pga situationen. Det at man hver dag skal frygte om der er penge til at kunne give sit barn mad eller om man skal tigge igen(føler jeg at jeg gør når venner hjælper). 

Jeg søger jobs hele tiden. Men fælles gang på gang af at jeg er enlig mor og ikke kan være fleksibel hver anden uge. 

Du stødte mig nu ikke som sådan. Jeg bliver bare så træt af at høre den her “lav et budget” for det er virkelig en luksus at have i en verden som min. Hvis jeg bare kunne lave sådan et ville jeg være lykkelig. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er det også. Jeg er også gået ned med stres pga situationen. Det at man hver dag skal frygte om der er penge til at kunne give sit barn mad eller om man skal tigge igen(føler jeg at jeg gør når venner hjælper). 

Jeg søger jobs hele tiden. Men fælles gang på gang af at jeg er enlig mor og ikke kan være fleksibel hver anden uge. 

Du stødte mig nu ikke som sådan. Jeg bliver bare så træt af at høre den her “lav et budget” for det er virkelig en luksus at have i en verden som min. Hvis jeg bare kunne lave sådan et ville jeg være lykkelig. 

Hvad mener du med at du ikke kan være fleksibel? Jeg er ansat i et 8-16 job, der er ingen der forventer at jeg kan være fleksibel på arbejdstider. Indenfor hvilken branche søger du? 

Men udover det, så gør det mig oprigtigt ondt at du har det hårdt.

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Mom skriver:

Hvad mener du med at du ikke kan være fleksibel? Jeg er ansat i et 8-16 job, der er ingen der forventer at jeg kan være fleksibel på arbejdstider. Indenfor hvilken branche søger du? 

Men udover det, så gør det mig oprigtigt ondt at du har det hårdt.

Jeg ville gerne have et 8-16 job. Så er der ingen problemer kun ved barn syg da jeg ikke har pasningsmuligheder. 

Søger primært indenfor lager og butik da det er der min erfaring ligger. Men der er arbejdstiderne med mødetider på kager kl 7 (for tidligt når mit barn skal i børnehave) og i butik er lukketider 17 og 19 som er for sent når barnet skal henter igen. Så ned fleksibel mener jeg at jeg ikke lige kan tage en ekstra vagt her og der eller en time ekstra da jeg er alene med min barn hver anden uge. Det er den grund de giver mig gang på gang. At jeg ikke kan fleksibel pga enlig mor statusen 

og tak for omsorgen 

Anmeld Citér

6. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg ville gerne have et 8-16 job. Så er der ingen problemer kun ved barn syg da jeg ikke har pasningsmuligheder. 

Søger primært indenfor lager og butik da det er der min erfaring ligger. Men der er arbejdstiderne med mødetider på kager kl 7 (for tidligt når mit barn skal i børnehave) og i butik er lukketider 17 og 19 som er for sent når barnet skal henter igen. Så ned fleksibel mener jeg at jeg ikke lige kan tage en ekstra vagt her og der eller en time ekstra da jeg er alene med min barn hver anden uge. Det er den grund de giver mig gang på gang. At jeg ikke kan fleksibel pga enlig mor statusen 

og tak for omsorgen 

Men du er jo i virkeligheden super fleksibel hver anden uge. Og det er vel ikke hver uge man skal tage ekstra vagter. Dårlig stil at du ikke bliver ansat fordi du er alene mor. Er det overhovedet en grund man må give? 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

mor:) skriver:

Men du er jo i virkeligheden super fleksibel hver anden uge. Og det er vel ikke hver uge man skal tage ekstra vagter. Dårlig stil at du ikke bliver ansat fordi du er alene mor. Er det overhovedet en grund man må give? 

Det prøver jeg også altid at sige til dem. At det er rigtigt at de uger jeg har mit barn er jeg afhængig af at kunne hente og bringe. Men de andre uger kan jeg arbejde i døgndrift ig indhente alt fra sidste uge om nødvendigt. Men det er for ustabilt åbenbart. 

Prøver også at søge diverse kontor stillinger. Men har kun 3 mdrs erfaring derfra så det er svært. 

Det ved jeg faktisk ikke om det er. Har aldrig undersøgt det. Men er egentlig også lidt ligeglad om det er. Det ændre jo ikk afslagende. Hvis det er ulovligt giver de jo bare en anden grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.