Skal jeg aflyse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.805 visninger
43 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg skal have gæster på lørdag og fejre min eksamen - men har lige fået trukket en kæmpe regning på min netbank, så den allerede er i minus. Så jeg har ikke råd... skal jeg aflyse eller hvad ville I gøre? 

Kunne i teorien godt overtrække yderligere, men skal jo også have mad resten af måneden. Århhh er i syv sind.. hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2018

asphodel

Hvis du ikke har råd, har du ikke råd. Ingen grund til at sætte sig i minus for en festlighed, som du lige så godt kan fejre på et senere tidspunkt.  Alternativt kan du fortælle gæsterne at du grundet økonomi bliver nødt til at invitere til sammenskudsgilde i stedet, hvor alle bidrager med en ret (og at du derfor heller ikke forventer gaver), og at du selvfølgelig forstår hvis folk melder afbud.

Personligt ville jeg aldrig sætte mig selv i minus. Jeg hader at bruge penge jeg ikke har. Og hvis dine gæster er værd at samle på, så har de fuld forståelse for det. 

Anmeld Citér

6. september 2018

FruStolpe

Jeg skal have gæster på lørdag og fejre min eksamen - men har lige fået trukket en kæmpe regning på min netbank, så den allerede er i minus. Så jeg har ikke råd... skal jeg aflyse eller hvad ville I gøre? 

Kunne i teorien godt overtrække yderligere, men skal jo også have mad resten af måneden. Århhh er i syv sind.. hvad synes I?

Jeg ville være ærlig. Og forslå at I alle tager lidt med, så bliver du fejret  uden at gældsætte dig yderligere. 

Tillykke med eksamen 

Anmeld Citér

6. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Aflys - eller giv et forslag om, at de kan tage en ret med hver

Du har jo ikke råd, så det ville være dumt at trække den i minus pga. det

Anmeld Citér

6. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Aflys og vær ærlig om grunden.

Så kan du jo skrive at der bliver et brag af en fest når finanserne er på plads igen.

Anmeld Citér

6. september 2018

Babilooo

Forslag : budgetkonto... hvor du sætter ind til de udgifter du ved kommer.

Det er irriterende at leve efter hvor man er i forhold til 0 på kontoen.

Indret din økonomi så du er fuldstændigt ligeglad om det er den 2. eller 25. i måneden. Det giver langt mere overblik.

og det er ikke for at moralisere - har selv levet på den anden måde tidligere.

Anmeld Citér

6. september 2018

NosaNosa

Du skal da over hovedet ikke aflyse! Hvis det er hjemme hos dig selv, er der måske ikke rigtig udgifter udover til maden. Derfor kunne man måske lige ringe rundt og sige at du har brug for hjælp til et samskudsgilde. Mon ikke fok er villige til at troppe op med hjemmelavet kartoffelsalat, frikadeller og måske en tærte og flaske ketchup. Måske kan du få en til at bage en bradepande chokoladekage eller drømmekage. Måske kan i nøjes med saftevand/kaffe/the? Det kan en måde også tage med.

At have gæster handler ikke om økonomi. Måske skal de kun komme til kaffe - så er der måske to der kan bage kage og en der medbringer noget drikkelse. 

Det synes jeg kunne være så sejt.

Anmeld Citér

6. september 2018

Mom of Two

Jeg er enig med de andre.

skriv ud at økonomien desværre ikke er der, men at du rigtig gerne vil fejre det med dem stadig. Bed alle om at medbringe noget til et sammenskudsgilde og læg selv hus til. 

Jeg ville gøre det for mine venner uden at blinke.

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Smølfine123 skriver:

Forslag : budgetkonto... hvor du sætter ind til de udgifter du ved kommer.

Det er irriterende at leve efter hvor man er i forhold til 0 på kontoen.

Indret din økonomi så du er fuldstændigt ligeglad om det er den 2. eller 25. i måneden. Det giver langt mere overblik.

og det er ikke for at moralisere - har selv levet på den anden måde tidligere.

Det er bare ikke alle der har den luksus at kunne leve som at man er ligeglad om det er d 2 eller 25 på måneden 

Anmeld Citér

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er bare ikke alle der har den luksus at kunne leve som at man er ligeglad om det er d 2 eller 25 på måneden 

Det er ikke en luksus, det er ret nemt. Hvis du laver et budget, og sætter det samme ind på budget kontoen hver mdr - så er der også til de dyre måneder, så har du også det samme rådighedsbeløb hver måned. Det er forholdsvis nemt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.