Skriger hvis han ikke får mere at drikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2018

ChesireKitty

Cvbn skriver:

Hvorfor må han ikke få mere vand? altså hvis han spiser sin morgenmad fint, hvorfor må han så ikke drikke til han har slukket tørsten bagefter?

Hvordan agerer han i institution?

Jeg ville nok lade ham drikke til han ikke var tørstig mere om eftermiddagen også - synes det lyder af meget lidt, han bliver tilbudt. Evt stoppe for vand og mad en time før aftensmaden så han kan spise noget og så lade ham drikke hvad han vil bagefter. Måske det så efterhånden stabiliserer sig, når det ikke længere er en stor konflikt.

Og så ville jeg måske droppe flaske og kun give vand i alm glas, så man kan udelukke, at det er flasken det handler om

Fordi så tisser han igennem sin ble inden vi når til dagplejen, selv hvis han bliver skiftet som det sidste inden vi går ud af døren...

Han drikker også meget i institutionen og vil ikke ret gerne spise, men vil hellere drikke sig mæt.

Synes du at 800 ml vand på knapt 2 timer lyder af meget lidt?

Der går altså kun en time fra vi er hjemme til at vi spiser aftensmad. Efter maden får han lov at drikke alt det han vil og drikker snildt 2 liter vand inden sengetid klokken 19.

Vi kan ikke droppe flasken.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2018

ChesireKitty

Smølfine123 skriver:

Men er ham tynd? jeg tænker bare hvorfor vil du rationeret vand. Jeg hat da aldrig rationeret vand og mine drenge kan snildt drikke 2-3 glas inden aftensmaden. Det er jo også varmt.

jeg ville heller ikke bryde mig om at andre forhindrede mig i at slukke tørsten er det er vægt problem..? Tager han for lidt på fordi han er mæt.

Han har tabt sig næsten 3 kilo i løbet af sommeren fordi han har "fået lov" til at drikke sig mæt fordi han jo skulle have væske nok.

Anmeld Citér

5. september 2018

Rockertand

ChesireKitty skriver:

Fordi så tisser han igennem sin ble inden vi når til dagplejen, selv hvis han bliver skiftet som det sidste inden vi går ud af døren...

Han drikker også meget i institutionen og vil ikke ret gerne spise, men vil hellere drikke sig mæt.

Synes du at 800 ml vand på knapt 2 timer lyder af meget lidt?

Der går altså kun en time fra vi er hjemme til at vi spiser aftensmad. Efter maden får han lov at drikke alt det han vil og drikker snildt 2 liter vand inden sengetid klokken 19.

Vi kan ikke droppe flasken.

Nøjagtigt det samme problem her.

Vi slog over på drikkedunke under store protester, da det er flasken, der skaber problemerne, vi arbejder på afskaffelse, og det virker. Der er ingen bælren, når flasken ikke er til stede.

Anmeld Citér

5. september 2018

ChesireKitty

Rockertand skriver:

Nøjagtigt det samme problem her.

Vi slog over på drikkedunke under store protester, da det er flasken, der skaber problemerne, vi arbejder på afskaffelse, og det virker. Der er ingen bælren, når flasken ikke er til stede.

Er det en bestemt slags drikkedunk i bruger? For vi har prøvet med et par forskellige slags, uden at det har haft nogen effekt. Så skriger han bare over at ville have drikkedunken i stedet...

Dette her har stået på (i så slem grad som det er nu) i omkring 4 måneder, men han har altid været meget glad for at drikke hele tiden.

Anmeld Citér

5. september 2018

AlwaysAno

Jeg Ville aldrig nægte mik barn vand. Aldrig. Lad ham drikke og fjern flasken. Ingen raske børn sulter sig selv.

Anmeld Citér

5. september 2018

HeMakesMe

Du skriver, at det ikke er en mulighed at fjerne flasken, men et andet sted, at han drikker af kop. Hvad drikker han vandet af?

Jeg ved fra min dreng på 1½, at han kan blive helt besat af sin blå plastikvandflaske med tud - nogle gange skal han bare se den stå ved vasken eller i forbifarten i pusletasken, så MÅ han bare have den og det skal være nu!
Han får den derfor kun, når vi er på tur eller i sommers, da det var meget varmt. Resten af tiden er den helt ude af syne.
Hjemme er der kun vand i kedelige glas.

Har I prøvet det? Drikker han også så meget vand, hvis han får det i et glas?

Anmeld Citér

5. september 2018

Tine B

Jeg tænker også hvorfor flasken ikke kan droppes? Han er 2 år.. Han burde drikke fint af alm kop.. 

Anmeld Citér

5. september 2018

Rockertand

ChesireKitty skriver:

Er det en bestemt slags drikkedunk i bruger? For vi har prøvet med et par forskellige slags, uden at det har haft nogen effekt. Så skriger han bare over at ville have drikkedunken i stedet...

Dette her har stået på (i så slem grad som det er nu) i omkring 4 måneder, men han har altid været meget glad for at drikke hele tiden.

Nej, det er bare helt almindelige drikkedunke. 

Hvis han også "knytter" sig til dem, er der desværre kun ørepropper og at holde ud tilbage, I har nok også en stædig rad hos jer. Vi har taget kampene og ignorerer anfaldene uanset længde, det er jo kun sjovt, hvis man får sin vilje til sidst.

Anmeld Citér

5. september 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis jeg har forstået dine indlæg ret, har du en 2-årig med konstant tørst, der kan drikke 3-4 liter (måske mere) dagligt og har tabt 3 kg over sommeren. Jeg mener det skal tages alvorligt og vurderes af en børnelæge. Bed om en henvisning fra egen læge. Han skal ikke tabe sig 3 kg og ej heller drikke så meget hver dag. Få det undersøgt.

Anmeld Citér

5. september 2018

BabyMama2016

ChesireKitty skriver:

Lægen er orienteret og ved heller ikke hvad jeg skal gøre. Dety samme med Sundhedsplejersken.

Han er testet for sukkersyge og hans blodsukker er super stabilt.

Super blev helt bekymret - 

Den er svær 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.