Skriger hvis han ikke får mere at drikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.707 visninger
24 svar
33 synes godt om
5. september 2018

ChesireKitty

Min søn er lige i omegnen af 2 år gammel og skriger (som om han er blevet slået eller noget) hvis han ikke får lov til at få mere at drikke.

Han har en tendens til at ville drikke sig mæt og derfor får han max X mængde vand inden og til aftensmaden. Men han skriger og skriger og skriger hvis han ikke får vand når han beder om det og hvis han så får en tår vand, så skriger og skriger og skriger han når der ikke er mere.

Jeg har før oplevet at han har skreget i en hel time - sådan nonstop direkte skrigen - fordi han ikke måtte få mere vand. Og han stoppede først da han fik noget vand.

Han er ikke til at distrahere eller trøste når han først er igang; kun mere vand og vand indtil han får en mæthedsfornemmelse virker.

Nogen gode råd til hvordan i alverden jeg skal takle dét, for jeg er seriøst ved overveje høreværn til dagligt til både mig selv, min mand og min store pige...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2018

Babilooo

har du talt med en læge om det. Det kan jo være at han decideret har brug for det.. Er han tjekket for sukkersyge?

Anmeld Citér

5. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
ChesireKitty skriver:

Min søn er lige i omegnen af 2 år gammel og skriger (som om han er blevet slået eller noget) hvis han ikke får lov til at få mere at drikke.

Han har en tendens til at ville drikke sig mæt og derfor får han max X mængde vand inden og til aftensmaden. Men han skriger og skriger og skriger hvis han ikke får vand når han beder om det og hvis han så får en tår vand, så skriger og skriger og skriger han når der ikke er mere.

Jeg har før oplevet at han har skreget i en hel time - sådan nonstop direkte skrigen - fordi han ikke måtte få mere vand. Og han stoppede først da han fik noget vand.

Han er ikke til at distrahere eller trøste når han først er igang; kun mere vand og vand indtil han får en mæthedsfornemmelse virker.

Nogen gode råd til hvordan i alverden jeg skal takle dét, for jeg er seriøst ved overveje høreværn til dagligt til både mig selv, min mand og min store pige...

Får han tilbudt vand imellem måltiderne? 

Hvis nej, så kan han jo reelt være meget tørstig. Hvis ja, så ved jeg dælme ikke hvad du skal gøre..

Anmeld Citér

5. september 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Har i fået tjekket at han ikke fejler noget? Stor tørst kan jo være en indikator for f.eks diabetes. Ellers har jeg ikke lige nogen råd da det jo ikke dur at han drikker sig mæt.

Anmeld Citér

5. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså for det første ville jeg nok lige være sikker på at jeres søn ikke er mega tørstig. Fordi så ville jeg synes det var synd at frarøve ham vand. Lad ham få så meget vand han vil en time før aftensmad og en time efter. Men under er så begrænsning. 

Og begynder han så at skrige og skabe sig havde jeg nok sagt stop - altså enten så stop det skrigeri eller også må du gå fra bordet og ind på værelset, eller hvad du nu synes. Men vær lige sikker på at han ikke reelt er tørstig inden man begynder at være hård. Aftensmaden skal da helst være en hyggelig stund. 

Anmeld Citér

5. september 2018

ChesireKitty

Smølfine123 skriver:

har du talt med en læge om det. Det kan jo være at han decideret har brug for det.. Er han tjekket for sukkersyge?

Lægen er orienteret og ved heller ikke hvad jeg skal gøre. Dety samme med Sundhedsplejersken.

Han er testet for sukkersyge og hans blodsukker er super stabilt.

Anmeld Citér

5. september 2018

ChesireKitty

Mom skriver:

Får han tilbudt vand imellem måltiderne? 

Hvis nej, så kan han jo reelt være meget tørstig. Hvis ja, så ved jeg dælme ikke hvad du skal gøre..

Ja, han får vand som det første når han står op, da de fleste jo er tøstige når de vågner og allerede her starter det så. Så kan han skrige fra han står op og til vi skal ud af døren, fordi han vil have mere at drikke. Han spiser godt nok sin morgenmad uden problemer og får så en hel flaske vand efter maden, men vil have mere.

Det samme om eftermiddagen. Han får en hel flaske vand når han kommer hjem fra dagplejen, men skriger så efterfølgende indtil han "bliver nødt til" at spise fordi han ikke får mere vand.

Han får også små tårer vand ind imellem, så han ikke tørster helt, men maks 300 ml fra han kommer hjem og indtil aftensmaden og maks 100 ml til maden - alle givet i kop og små mængder.

Men han skriger...

Anmeld Citér

5. september 2018

MorTilN

ChesireKitty skriver:

Ja, han får vand som det første når han står op, da de fleste jo er tøstige når de vågner og allerede her starter det så. Så kan han skrige fra han står op og til vi skal ud af døren, fordi han vil have mere at drikke. Han spiser godt nok sin morgenmad uden problemer og får så en hel flaske vand efter maden, men vil have mere.

Det samme om eftermiddagen. Han får en hel flaske vand når han kommer hjem fra dagplejen, men skriger så efterfølgende indtil han "bliver nødt til" at spise fordi han ikke får mere vand.

Han får også små tårer vand ind imellem, så han ikke tørster helt, men maks 300 ml fra han kommer hjem og indtil aftensmaden og maks 100 ml til maden - alle givet i kop og små mængder.

Men han skriger...

Et fuldt alm voksen vandglas kan indeholde 280-410 ml og det mest normale er omkring 300-330 ml bare til orientering 

Anmeld Citér

5. september 2018

Cvbn

Hvorfor må han ikke få mere vand? altså hvis han spiser sin morgenmad fint, hvorfor må han så ikke drikke til han har slukket tørsten bagefter?

Hvordan agerer han i institution?

Jeg ville nok lade ham drikke til han ikke var tørstig mere om eftermiddagen også - synes det lyder af meget lidt, han bliver tilbudt. Evt stoppe for vand og mad en time før aftensmaden så han kan spise noget og så lade ham drikke hvad han vil bagefter. Måske det så efterhånden stabiliserer sig, når det ikke længere er en stor konflikt.

Og så ville jeg måske droppe flaske og kun give vand i alm glas, så man kan udelukke, at det er flasken det handler om

Anmeld Citér

5. september 2018

Babilooo

Men er ham tynd? jeg tænker bare hvorfor vil du rationeret vand. Jeg hat da aldrig rationeret vand og mine drenge kan snildt drikke 2-3 glas inden aftensmaden. Det er jo også varmt.

jeg ville heller ikke bryde mig om at andre forhindrede mig i at slukke tørsten er det er vægt problem..? Tager han for lidt på fordi han er mæt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.