Erfaringer med name it flyverdragt til børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Smølfine123 skriver:

Nå ja... typisk kan man ikke få specielt meget for de billige flyverdragter fordi de bliver næsten slidt op ved brug eller mister pasform.

jeg har altid købt Reima på tilbud til 700-890 (nypris ca 1300). Jeg har solgt den videre for 300.

dvs jeg har givet ca 400kr for en 1300 kr flyverdragt anvendt af to børn. Ikke galt i min optik

dem der køber billigt regner ikke med at man faktisk ofte får halvdelen og nogle gange mere tilbage ved salg af det dyre efter brug. Så Jeg synes ikke det overhoved kan betale sig at spare. ... for man sparer reelt ikke specielt meget. 

Kommer vel an på om man gider bøvle med salg bagefter  

jeg gider fx ikke  

jeg køber oftest enten en ny i mellemprisklassen (5-600), eller en brugt der har vært lidt dyrere fra ny. Ingen at mine unger har nogensinde været hverken våde eller kolde i deres flyvere  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2018

Tine B

Smølfine123 skriver:

Det er et lavt vandsøjletryk og måske kan det holde tørt. Men det der er problemet med de billige dragter er ar sømmene ikke er vandtætte.

jeg har kun hørt dårligt om billige dragter og ville  klart købe en et årig Reima, ved de terre, Isbjørn der kan modstå vandsøjletryk på 10. 000-15.000 mm. Og som er tapet i sømmene og altid holder tørt og varmt. De er designet til det islandske klima.. og den danske vinter er sjældent kun vamdpytter.

Jeg har altid købt på udsalg til halv pris - det er jo også en mulighed. Tror vitterlig ikke på st en ny dragt til 300kr holder hverken tørt eller varmt. 

Nu var det jo så en tøjproducent der udtalte sig om det.. Danske forældre ønsker et så højt vandsøjletryk som muligt (naturligt nok), men det er ikke ensbetydende med, at det er strengt nødvendigt i DK.. 

Vi købte selv en flyverdragt til min datter på 1½ år i Bilka til 300 kr sidste år.. Ikke en eneste gang har hun været kold, våd, fugtig eller andet, på trods af, at hun elsker at være ude og hoppe i vandpytter, lege i sne, rutsche osv og ikke er en forsigtig pige.. 

Jeg tror vitterligt ikke på, at bare fordi der står Ver de Terre i nakken på dragten, så er den pludselig 1500 kr værd.. Mere værd end fx 300 kr, ja.. men jeg gider/kan personligt ikke betale SÅ mange penge for et statussymbol.. 

men igen.. det er jo heldigvis folks eget valg.. Min datter led som sagt ikke under, at hun bare fik en billig dragt fra Bilka.. Tænk sig, den holdt tør og dejlig varm - utroligt nok!  

Anmeld Citér

5. september 2018

Tine B

anna111 skriver:

Jeg ville så aldrig give mine en flyverdragt på med et vandsøjle tryk på mindre ind 8000 og med tæpede sømme for alt der inder ville på ingen måde holde dem tør 

Men alle her jo heldigvis forskellige holdninger 

Det ved jeg ikke noget om, Bilkas dragter har også et tryk på 10.000.. Jeg skrev bare hvad tøjproducenten i artiklen mente. 

Anmeld Citér

5. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har haft problemer med de lidt billigere (selvom jeg ikke synes de var billige ) Min datter frøs simpelthen..

så gik begyndte vi at købe Didrikson, og hun har altid været varm..

Der var et år, hvor dp  ikke kunne gå ud med børnene særlig længe, fordi børnene frøs undtaget min datter. Jeg ved dog ikke, hvad de andre havde på af flyverdragt. 

Men tror egentligt bare man skal holde øje med, hvordan (sømmene osv) og hvad den er lavet af..

Vi har fået at vide, at vandsøjletrykket blev mindre af vask..

Jeg kender ikke Name its kvalitet dog, så det vil jeg ikke udtale mig om

Anmeld Citér

5. september 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har haft alle kategorier... både name it, Molo og fra Bilka og Kvickly... aldrig har mine børn været våde eller frosset... har også haft købt brugt oveni... så tror ikke, at man skal være så bekymret efter hvad man bruger... Det handler i bund og grund hvad man er villig til at betale.... personlig ligger jeg selv på ca 500kr.... og jeg køber den, som jeg synes kunne være fed til mine børn.... sidste år var den vist fra mikkeline fra Kidsworld... 

Anmeld Citér

5. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
MVM skriver:

Jeg har haft alle kategorier... både name it, Molo og fra Bilka og Kvickly... aldrig har mine børn været våde eller frosset... har også haft købt brugt oveni... så tror ikke, at man skal være så bekymret efter hvad man bruger... Det handler i bund og grund hvad man er villig til at betale.... personlig ligger jeg selv på ca 500kr.... og jeg køber den, som jeg synes kunne være fed til mine børn.... sidste år var den vist fra mikkeline fra Kidsworld... 

Hørt! Hvis børnene fryser tror jeg mere det handler om ansigt, hænder eller fødder fremfor dragten. Sådan har jeg det i hvertfald selv. Det er sjældent jeg fryser på kroppen når jeg har vinterjakke på, men hvis mine hænder eller tæer bliver rigtig kolde, vil jeg sgu også ind. 

Og ja, jeg har også haft købt en god blanding (dog aldrig dyr fra ny!!) og ingen hverken kolde eller våde unger har der været.  

Anmeld Citér

5. september 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Mange tak for jeres svar 

Finder normalt osse rigtig gode tilbud på reima flyverdragt købte til 599 sidste år og en til 389 men i år syntes jeg ikke jeg kan finde dem billiger ind 800 kr 

Mit budget var ellers  sat til 600 kr i år men det holder ikke da jeg helst vil have et vandsøjle tryk på 10.000 da min datter desværre mange gange sidste år ikke var hurtig nok til at få flyverdragten af når hun skulle tisse så den måtte vaskes rigtig mange gange.

Prøver name it flyverdragten på hende i morgen og så må jeg se hvad jeg beslutter mig for 

Anmeld Citér

6. september 2018

Ano18

Har du prøvet didrikssons todelte (som altså går op omkring skuldrene og føles som en hel dragt). Vi elsker dem herhjemme og har brugt dem til alle fire børn. De har holdt flere sæsoner og selve jakken er brugt som vinterjakke når det var for meget m flyverdragt eller man bare lige skulle købe ind etc. Mkn datter på 2 kan selv tage den af og på. Hun passer fint den fra sidste år. Den sidder godt, er varm og tør og kan vaskes uden at “blive grim/gå i stykker”. Jeg lyder næsten som en annonce  Derudover har jeg vist kun brugt Reima, hvilket jeg også var glad for, så egentlig kan jeg slet ikke besvare dit spørgsmål

Anmeld Citér

6. september 2018

Molka

Name-it laver nogle rigtig fine flyverdragter, som også sagtens kan holde til mere end et barn. Pyt da med at de ikke er så lette at sælge videre - Mødrehjælpen vil gerne have dem og kan sagtens komme af med dem.

Noget som jeg synes er endnu vigtigere end vandsøjletryk, sømme og alt muligt andet som folk går meget op i (og hvor Name-it i øvrigt også er fint med) er, at de bruger bionic finish uden giftige flourerede stoffer i deres imprægnering. De har faktisk lige bestået en test af kemikalieindhold i Norge, hvor mange af de såkaldt fine mærker dumpede fælt.

Mine børn har aldrig frosset eller været våde i deres - Det handler nu også i høj grad om at klæde dem ordentligt på med uld inderst. Indrømmet, jeg har aldrig spulet dem med en vandslange med flyverdragten på - Men de har da gået i en børnehave, som gik meget op i at være ude i al slags vejr.

Anmeld Citér

6. september 2018

anna111

Profilbillede for anna111
Molka skriver:

Name-it laver nogle rigtig fine flyverdragter, som også sagtens kan holde til mere end et barn. Pyt da med at de ikke er så lette at sælge videre - Mødrehjælpen vil gerne have dem og kan sagtens komme af med dem.

Noget som jeg synes er endnu vigtigere end vandsøjletryk, sømme og alt muligt andet som folk går meget op i (og hvor Name-it i øvrigt også er fint med) er, at de bruger bionic finish uden giftige flourerede stoffer i deres imprægnering. De har faktisk lige bestået en test af kemikalieindhold i Norge, hvor mange af de såkaldt fine mærker dumpede fælt.

Mine børn har aldrig frosset eller været våde i deres - Det handler nu også i høj grad om at klæde dem ordentligt på med uld inderst. Indrømmet, jeg har aldrig spulet dem med en vandslange med flyverdragten på - Men de har da gået i en børnehave, som gik meget op i at være ude i al slags vejr.

Tak for svar 

Har lige prøvet name it flyverdragten på hende idag og den sidder sådan set fint nok mit dilemma er mere at de har valgt at putte flisfor helt ned i benene så den bliver svære at tage af og på alt efter hvilket tøj de har inden under. Havde fortrukket det glatte foor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.