pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Jer med børn på 2-3 år. Taler i med jeres barn om dagen i dagplejen/vuggestuen osv når de kommer hjem?
Min søn er 2.9 år og jeg vil rigtig gerne høre om hans dag, men han bliver sindsygt sur når jeg spørger ind til hans dag i dagplejen og siger at jef ikke må spørge. Jeg ved ikke om frustrationen bunder i at han ikke rigtig er i stand til at svare eller hvad.
Jeg synes generelt han har svært ved at fortælle om hvad han har oplevet tidligere.
Jeg føler måske han burde kunne dette nu.
Selvom jeg er meget specifik og spørger om de fx var på legepladsen bliver han sur og vil ikke svare ♀️
Burde han ikke kunne dette nu? Det virker underligt for mig slet ikke at spørge ind til hans dag når jeg henter ham...
Nej det skal han ikke kunne i denne alder. Det er heller ikke sikkert det han fortæller om, er sket idag eller igår eller for en uge siden.
Vi spørger om de har haft en god dag i stedet for.
Vores ældste er starter i 1.klasse og begynder nu af sig selv at fortælle en del.
Så har vi en på 4 der kun siger noget i ny og næ. Ellers siger jeg: jeg kan se at I har leget gulerod legen - var det sjovt? og så svarer han enten bare ja eller også er jeg heldig og han fortæller noget han synes skal fortælles.
Anmeld
Citér