Soonmom skriver:
Nej rent aldersmæssigt er han slet ikke i stand til at kunne svare på det spørgsmål og hvis han så endelig svare kan det sagtens være noget han har lavet for uger siden, men som har gjort indtryk på ham. Så nej omkring 4 år kan de så småt, men de kan sagtens fortælle om deres tur til lalandia i weekenden flere mandage i træk
Det er forskelligt om de kan eller ej i den alder.
Jeg synes også lidt det lyder til, at han bliver irriteret fordi han føler der er nogle forventninger til hans svar.
Vores datter er 2 år og 9 måneder også, og hun svarer I lange sætninger, hvor hun fortæller om specifikke situationer fra dagen, hvad der skete, hvad de sagde, hvordan de andre børn og voksne reagerede og lignende. Alt muligt.
Eksempelvis hvis jeg spørger : hvem har du leget med i dag?
Så svarer hun at X ville ikke lade hende komme med ind i huset, og så havde hun sagt til X at alle måtte være der inde, men så havde X prikket hende hårdt i ansigtet (min datter peger hvor), det må man ikke, siger dp mor og så havde hun I stedet leget med Y, de havde løbet og været dinosaurer.
Jeg snakker altid med dp om min datters fortællinger, og hun bekræfter dem altid. 
Anmeld
Citér