ErDuHerIkkeSnart skriver:
Jeg siger - som jeg også skrev til dig med et kærligt glimt i øjet sidst - at du virkelig vil lette både dine egne og din datters kommende mange år, hvis du på én eller anden måde kan arbejde ud over alle de bekymringer og sammenligninger, du virker til at køre lidt i ring i.
Hvis det ikke er sprog eller lure der bekymrer dig, så er det manglende “pegning”, osv. Det er jo mega anstrengende, ikke mindst for dig selv. Du må prøve at finde ro i at børn er forskellige? Din datter lyder til at trives, alt andet er ikke så pokkers vigtigt? Du har lige været ved en læge, som vurderer at din datter er helt fin. Hvorfor fokusere så intenst på at finde problemer?
Du får lige en lang forklaring, hvis du gider læse den:
Da min datter var 4 uger, gik vores sundhedsplejerske på orlov, og vi fik en ny - som i spritny, hendes besøg hos os var hendes første solobesøg nogensinde. Jeg havde en efterfødselsreaktion, som jeg håndterede ved at opsøge egen læge og gå til psykolog. Men denne sundhedsplejerske var overbevist om, at jeg ville skade min datter på grund af min efterfødselsreaktion. At min tendens til at blive ked af det og stille engang i mellem, ville resultere i en baby, som trak sig ind i sig selv og blev stærkt understimuleret. Dette sagde hun, selvom jeg var god til at køre igennem og være glad og på, imens min mand var på arbejde.
Men hun var fast besluttet på, at jeg skulle sygemeldes, så min mand kunne tage barslen istedet. Ellers ville min datter blive uopretteligt skadet, mente hun. Hun opgav først efter flere uger, da min læge ringede til hende og sagde, at hun var helt uenig med den vurdering, og at hun så en baby i god trivsel.
Den oplevelse sidder fast i mig. Jeg VED logisk set, at min datter trives. At det er det, andre ser. Men jeg kan ikke stoppe med at være bange for, at jeg har skadet hende. Det ER mega anstregende. Men det her er faktisk på meget lavt niveau i forhold til, hvordan det var i starten. Jeg kommer langsomt videre og bliver bedre til at se, at min datter er okay. Det tager bare tid.