Rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2018

EmilieSarah

Anonym skriver:

Det er vel omsorgssvigt at ryge? JEG udsætter ham for skadelige partikler 

Hvis du går ud og ryger mens dit barn ligger og skriger efter dig, så kunne man tale om det. 

Men det er jeg da overbevist om du ikke gør. Rygning ser jeg absolut ikke som omsorgssvigt, og specielt ikke når du endda går udenfor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2018

Anonym trådstarter

Hvis du går ud og ryger mens dit barn ligger og skriger efter dig, så kunne man tale om det. 

Men det er jeg da overbevist om du ikke gør. Rygning ser jeg absolut ikke som omsorgssvigt, og specielt ikke når du endda går udenfor. 

Det er mere de der røgpartikler jeg er så skræmt overfor. 

Vil slet ikke kunne holde, ud hvis jeg var skyldb i at hun får Astma fx. Jeg leder efter forskning på området omkring røgpartiklerne i hud og hår. Omkring skadeligheden.

Anmeld Citér

17. august 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Skammer mig over det her.

jeg startede som fest ryger, og derefter nåede jeg aldrig og ryge fast.

Jeg har en datter på 6 uger :/ Min rygetrang er opstået.

Jeg har været udenfor og ryge et par cigaretter, herefter har jef skiftet tøj, børstet  tænder og vasket hænder, inden jeg har nærmet mig baby igen. Det er sket 2 gange..

kan slet ikke klare tanken om, at jeg gør skade. Men rygetrangen er kraftig.

Nogle der har råd til, hvad jeg kan gøre? For at lade være.  Føler mig som en dårlig mor overfor hende. Jeg kan aldrig finde på, og ryge i hjemmet, men røg partikler sætter sig jo..

Jeg ville ikke begynde på nikorette osv - du er for længst ovre din nikotintrang ...

I stedet kan du forsøge at se på det sådan her: 

Rygetrangen opstår - men den går over igen (det lover jeg) 

Når rygetrang kommer, så er den der i max 5 minutter ad gangen. Dvs du skal KUN koncentrere dig om ikke at ryge/lave noget andet i 5 minutter og så er trangen væk. 

Når de 5 minutter er ovre vil trangen være væk og der vil gå X tid før den næste trang kommer.

Den vil komme - der kan godt gå minutter, timer, dage, uger, måneder, år - men den kommer tilbage .. OG så er den der i 5 minutter før den igen er væk. 

I de 5 minutter det står på, så gør badeværelset rent, tag opvasken, red sengene, støvsug, lav en sangleg med baby eller et eller andet andet ... så får du tankerne over på noget andet 

Det er meget nemmere at holde tanken om trangen ud i 5 minutter. 5 minutter kan man jo godt lige klare. 

Held og lykke  

Anmeld Citér

17. august 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Det er mere de der røgpartikler jeg er så skræmt overfor. 

Vil slet ikke kunne holde, ud hvis jeg var skyldb i at hun får Astma fx. Jeg leder efter forskning på området omkring røgpartiklerne i hud og hår. Omkring skadeligheden.

Det er så fint at du er så obs på det hele og risikoen. Men pas nu på ikke at blive for hysterisk. Husk på at hun også bliver udsat for slle mulige partikler fra toge, biler, busser osv hver gang i går ud som også kan fremkalde sådan nogle ting. 

Ved godt mange sikkert bliver tossede over det jeg siger nu. MEN min mor røg mens hun ventede mig og min bror. 40 smøger om dagen. Røg mens hun ammede os og pædagogerne røg på stuerne i institutionerne. Min bror har lige gennemført utallige tratlons og marathons og fejler intet som helst og har aldrig selv røget. Og mit helbred er også i top på trods af jeg selv har været ryger.

Hvor imod, min kammerats svigerfars bror har aldrig rørt en cigaret i sit liv heller ikke hans forældre. Men han fik lungecancer i en alder af 47.

man kan ikke skærme børn for alt. Men det er super fint du er meget obs. Men mener slet ikke du har noget st bekymre dig om  

Anmeld Citér

17. august 2018

Anonym trådstarter

Røg den sidste kl 19..nogle der ved hvor lang tid det tager for partiklerne at fordufte?

har smidt pakken ud

Anmeld Citér

17. august 2018

Loa

I stedet for at bruge oceaner af tid på at undersøge risiko for alt muligt og skidt og kanel, så stå dog ved at du ryger og at det er værre for dit barn end hvis du ikke røg.

Hvis du virkelig ikke ønsker at udsætte dit barn for det, så opsøg hjælp til at blive røgfri.

Men lyder nu mest af alt som om du vil have dulmet samvittigheden over KUN at ryge lidt og skifte tøj og bla bla bagefter. 

Anmeld Citér

18. august 2018

lineog4

Loa skriver:

I stedet for at bruge oceaner af tid på at undersøge risiko for alt muligt og skidt og kanel, så stå dog ved at du ryger og at det er værre for dit barn end hvis du ikke røg.

Hvis du virkelig ikke ønsker at udsætte dit barn for det, så opsøg hjælp til at blive røgfri.

Men lyder nu mest af alt som om du vil have dulmet samvittigheden over KUN at ryge lidt og skifte tøj og bla bla bagefter. 

Enig og så til ts: det er ikke kun dit barn du skal passe på, du ved det er farlig med røg for hende, det kan være farligt med partikler for hende - det betyder du også ved hvor farligt det er for dig.

Jeg Har været stor ryger og tog en kold tyrker for 16 år siden, ikke i forbindelse med graviditet, men fordi jeg endelig tog mig sammen efter.min far var død af lungekræft en del år før. Og jeg vil til hver en tid råde alle til at gøre det for sig selv. Så ts du har chancen nu, hvorfor dog gå ud i haven og tænd den smøg, som du har undværet så længe? Og at side være er ikke alene for din datters skyld, men for din egen.

Anmeld Citér

18. august 2018

Babilooo

Det er mere savnet af en mor der statistisk dør 10 år før end hun gennemsnitligt ville, du skal tænkte over. Det er en større sorg end hvis hun ender med astma.

tag en kold tyrker og stå ved din viden om at du skader dig selv og dit barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.