Eksperthjælp: Mad i 8 måneders alderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

316 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. august

Sarah John

Min dreng på 8 mdr vil ikke gerne mades med ske. Jeg forsøger at lade ham spise stykmad selv, og rugbrød med gaffel, og forsøger at supplere med mos, for at han får nok.
Men det er et værre griseri.
Og så er jeg i tvivl om han får for meget MME i løbet af døgnet og derfor måske ikke er sulten nok.
Han har altid spist ofte og små portioner- max 120 ml af gangen dengang han kun fik flaske.
Han spiser MME inden formiddags og eftermiddags lur+ til natten samt én gang om natten. Det blir til cirka 480 ml MME i døgnet..
Har du nogle gode råd til hvad jeg stiller op?
Bedste hilsner Christina

Sarahs svar

Hej Christina,
I 8 måneders alderen er det meget normalt at barnet gerne vil begynde at spise selv. Det er en del af deres udvikling, at de nu selv tager maden op til munden med fingrene, en ske eller en gaffel. Og du har ret det sviner, men det er vigtigt at han selv får lov, så mit bedste råd er at lukke øjnene for grisseriet og forsøge at glæde sig over at han faktisk er så stor, at han kan og vil selv. Og så ellers have en vaskeklud klar  

Ang. mængden af MME på 480 ml i døgnet er fint, man siger at barnet skal have ca. 500-750 ml mælk alt efter hvor meget det spiser, så det behøver du ikke at være bekymret for.

Rigtig god fornøjelse
De bedste hilsner

Sarah

God mad giver glade maver og trygge forældre. Derfor ønsker vi i Semper, at dit barn får den bedste mad, og at du får den bedste viden om ernæring, og hvad der er godt for den lille mave. På Sempers hjemmeside finder du alle vores varianter, opskrifter, tips, og gode råd om barnets mad det første år. Og finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du spørge os om alt, der har med dit barns udvikling og ernæring at gøre. Vi er klar til at hjælpe dig, når der er noget, du gerne vil vide mere om.

Se Sarahs hjemmeside: www.semper.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.