Hvordan klare jeres børn varmen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Vores børn syntes også det er frygtelig varmt, og opholder sig mest inde eller i skyggen. Haven bruges mest om aftenen. Jeg selv er i skyggen og ude meget af dagen, men et par timer midt på dagen er jeg inde.

Det frarådes at man går ture med sine hunde pt pga varmen (de kan få vabler af varmen på asfalten, og hedeslag pga varmen), så man opfordres til kun at gå ture med hunden tidligt om morgen eller om aftenen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lige pr er vi i sommerhus, hvor der ligger en lækker badestrand 2 væk, så den sidste uge er gået med at kæresten og ungerne har badet, mens jeg har lagt på stranden og lavet rygøvelser pga en diskosprolaps, som har gjort mig lidt imobil

Vi har været i djuverssommerland, med et hold venner, hvor jeg har været taskepasser, mens de andre har prøvet forlystelser. Der er heldigvis masser af steder med skygge. 

Vi har været i ree park, hvor der også er masser af steder med dejlig skygge. 

Jeg ka heldigvis holde til at gå en masse, så vi har mulighed for ture ud, men ja skygge, masser af koldt at drikke og is hver dag, er vejen frem her! 

Okay. Puha øv. Håber det bliver bedre! Godt med skygge pladserne. Ja masser is og koldt at drikke hjælper altid. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Hos os ser det sådan ud pt:

en sidder i badebassin med tøj på (med koldt vand). (4 år) To sidder og tegner ved et bord, under en parasol. (10 og 12)

En sidder i skyggen og løser matematikopgaver (7).

En sidder indenfor og leger (2 år)

Vi forsøger ellers at tilbringe middag/eftermiddag inde hver dag og så går vi i haven klokken 7-11 om morgenen og 18-22 om aftenen og leger, griller, løber osv. 

Det er gået fint. Selvom vi kun har 200 meter til stranden har vi ikke brugt det- det er simpelthen for varmt i sandet og på asfalten. Jeg pakker ikke mine børn i bilen og kører andre steder hen. Synes det er alt for varmt. Vi bruger bare tiden på afslapning og fordybning. Vi havde fine planer om legoland osv men de er totalt droppet!

Anmeld Citér

26. juli 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg bor i Italien og når folk besøger mig om sommeren har de altid planlagt en masse aktiviteter, såsom shopping, men det meste af tiden er det altså bare for varmt. Vi er selvfølgelig ude med vores datter, men mest sidst på eftermiddagen og om morgenen. Min datter klarer nu varmen helt fint, men hun er også vant til det efterhånden! Jeg lider til gengæld hver sommer 

Anmeld Citér

26. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi har tre børn - en på 8, en på 5 og baby på 8 mdr. Vi skiftes faktisk til, at være hjemme med mindste... han sveder og sveder. De store vil gerne med til stranden nogle dage, men idag fx, de er helt flade - sidder bare og dasker og klasker lidt til noget legetøj. Jeg har også kun været ude, fordi min mand har kunnet passe den mindste. Ellers, inden han havde ferie, sad jeg også bare inde  jeg tror vi må affinde os med det, når børnene ikke kan holde til det. 

Jeg tænker, varmen nok får en ende inden for lang tid? Jeg glædes over, at dagene bliver kortere for hver dag.... husene trænger virkelig til, at blive kølet ned. 

Men, prøv og hvil i, at dine børn signalere, at de hygger sig. Det er det vigtigste 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil så gerne ud og bruge en masse energi og nyde vejret, luften, solen, bare sommeren.. 

Vi valgte ikke at rejse i år, da vi har en baby på 2 mdr. 

Vi har også en søn på 6 år. Og en hund.

Men vi kommer bare ikke ud.

Vi har have med gynger og andet sjov leg, og have døren åben selvfølgelig. 

Sønnen på 6 år nægter at komme ud. Han sveder og er ved at omkomme af varme. Han synes det er alt for varmt og han siger han ikkr vil være ude. Han vil kun være i vores kølige stue og hygge med transformers tegnefilm på Netflix og så spiller vi et spil ind i mellem, drikker en masse og spiser alt muligt blandet.

Selv hunden løber ind, når hun har været ude og tisse.. og når vi har prøvet at gå en tur stopper hun og vil vende om..

Baby plejer at sove fine lure, men vågner hver 15 min og er helt svedt. Barnevognen er også taget ind i den kølige stue, men hun vågner stadig. 

Har så dårlig samvittighed over at bruge sommeren inde men det er åbenbart sådan det må være lige pt.

Hvordan klare jeres børn varmen????

Min baby på 2 mdr vil også kun hænge på arm... Dage hvor det lufter lidt er det bedst i skyggen udenfor under 1 træ og bare i ble for min babys vedkommende... Den store på 5 år er pt hos bedste forældrene fordi vores barn lige har haft 1 mdr med skrigeri og vores den store ville kun sidde med høretelefoner på og kigge tablet, grundet den lille med alt det skrigeri.. Nogle somre må vi bare være derhjemme .. Specielt med de helt små.. Det er dræbende... 

Anmeld Citér

26. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har været i sommerhus hvor vi har brugt stranden meget. 

Nu er vi kommet hjem og har badebassin ude med et stort badedyr. Det bringer stor glæde  

igår tog vi en kanalrundfartstur - det blæste dejligt. Det var så skønt ikke at svede 

De har egentlig ikke klaget over varmen. 

Den lille på 8 måneder er mere inde og ellers er han på tæppe i skyggen. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi kæmper også med varmen herhjemme...

har en søn på 6 år vi kan mærke godt kunne bruge at komme ud og løbe rundt, men da han sover elendigt om natten (både pga varmen men også pga lillebror på 2 uger som også kæmper) sover han længe hver morgen og så får vi først morgenmad når det allerede er ved at være for varmt til at være udenfor...

i går tog vi en køretur alle 4 i bilen så lillebror fik sovet pga aircon (uden at få træk eller blive kold) og vi andre kom lidt udenfor døren...

men da lillebror er så lille er det jo begrænset hvor vi kan tage hen allesammen, og da lillebror sover uroligt pga varmen er det begrænset hvor længe han sover ad gangen og hvor meget han kan rumme...

vi var ude på en legeplads på den anden side af vejen og det at lillebror vågnede og fik mad i mens vi var der var alt for meget for ham.. det var meget tydeligt at han var overstimuleret efterfølgende og ikke kunne finde ro...

jeg må stadig ikke gå i vandet og manden kan ikke svømme så vi kan ikke engang tage i svømmehallen som ellers ville være godt lige nu...

økonomien er lidt stram så vi kan heller ikke bare tage afsted uden at det er gennemtænkt...

Anmeld Citér

26. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Vi kæmper også med varmen herhjemme...

har en søn på 6 år vi kan mærke godt kunne bruge at komme ud og løbe rundt, men da han sover elendigt om natten (både pga varmen men også pga lillebror på 2 uger som også kæmper) sover han længe hver morgen og så får vi først morgenmad når det allerede er ved at være for varmt til at være udenfor...

i går tog vi en køretur alle 4 i bilen så lillebror fik sovet pga aircon (uden at få træk eller blive kold) og vi andre kom lidt udenfor døren...

men da lillebror er så lille er det jo begrænset hvor vi kan tage hen allesammen, og da lillebror sover uroligt pga varmen er det begrænset hvor længe han sover ad gangen og hvor meget han kan rumme...

vi var ude på en legeplads på den anden side af vejen og det at lillebror vågnede og fik mad i mens vi var der var alt for meget for ham.. det var meget tydeligt at han var overstimuleret efterfølgende og ikke kunne finde ro...

jeg må stadig ikke gå i vandet og manden kan ikke svømme så vi kan ikke engang tage i svømmehallen som ellers ville være godt lige nu...

økonomien er lidt stram så vi kan heller ikke bare tage afsted uden at det er gennemtænkt...

Hvad med at cykle en tur langs vandet (hvis der er det i nærheden) eller i en skov. Altså far og den store? 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:

Hvad med at cykle en tur langs vandet (hvis der er det i nærheden) eller i en skov. Altså far og den store? 

der er desværre langt til begge dele herfra :( og skoven er der blevet advaret imod pga myggene er rigtig aggresive pga varmen lige nu...

men det er planen at farmand og den store laver en tur en af dagene..

tager bilen og kører hen og hygger sig bare de to..

ville blot ønske jeg kunne give den store noget mere at fortælle efter sommerferien i skolen.. men det er desværre virkeligheden i år...

vi er allerede ved at planlægge næste års sommerferie hvor vi regner med at tage til Legoland, et STORT ønske fra den store ;)

i år var planen inden jeg blev gravid at vi skulle på telttur i Sverige og sommerhus på Lolland... men min graviditet var ikke sjov så vi har måtte opgive det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.