Carina:-) skriver:
Hvordan kan du vide at mor siger/ gør alle De ting?
Når vores børn har været på lejr tur eller ferie ved bedsteforældre eller moster er standard svaret altid "det kan jeg ikke huske eller det ved jeg ikke.
Jeg går ikke ud fra at de sidder og siger til mine børn at de dælme ikke må suge noget hjemme . Men bare at de ikke gider sidde og snakke om hvad de har lavet fra morgen til aften.
Har du overvejet at din negative indstilling til hans mor er grunden til hans modvilje?
Selv om man ikke siger noget direkte kan børn godt mærke modvilje og negativitet.
Tror du skal give far og søn plads og ro til at finde en løsning hvor du og jeres fælles børn ikke er på banen .
Hvor far og søn får Snakket og fundet hinanden igen
Og så drop det med at give hans mor skylden for jeres dårlige forhold .
Og drop "krydsforhøret " han skal nok fortælle hvid han gider.
Hvordan jeg kan vide at mor siger/gør de ting? Fordi hun har lavet nogle ting, da de slog op, som har bragt drengen i fare og som min mand kender til. Jeg kan ikke gå ind i detaljerne af gode grunde. Men efter det har hun decideret forbudt ham at snakke om, hvad han laver når de fx er på ferie. Min mand har været i statsforvaltningen op til flere gange og kæmpet en kamp. Hun har løjet for min mand flere gange, hvor sønnen efterfølgende talte over sig, og grædende bad far om ikke at sige noget til hans mor. Desuden har vi nogle fællesvenner, som nævner nogle ting en gang imellem.
Min (og min mands) indstilling til hans mor mærker han intet til. Jeg har sagt til ham, at han må tage mor med til en kop kaffe hvis hun har lyst, og vi siger at han skal hilse mor, når han tager hjem. Han aner intet til vores bekymringer, da vi slet ikke taler om det, når han er til stede. Da jeg indledte et forhold til hans far, åbnede jeg mit hjem over for både ham og sønnen, og også over for hans mor. Jeg mente at det var vigtigt, at hun mødte mig for at se, hvor barnet skulle være hver anden weekend. Jeg ville have at hun skulle føle sig tryg ved at aflevere ham. I starten sagde min mand at mine ønsker var ren utopi, og at hun er usamarbejdsvillig, men at jeg gerne måtte give det en chance. Her 7-8 år senere er jeg stadigvæk villig til at byde hende på en kop kaffe, men der kommer bare intet fra hendes side af.
Jeg har givet far og søn alverdens plads og tid til at finde hinanden. Som jeg skrev, så laver de ofte ting sammen de to, uden os andre. Og min mand har forsøgt at tale med ham, men han siger ikke ret meget. Han lukker faktisk helt af, når far forsøger at tale med ham. Min mand har forsøgt mange gange ved forskellige lejligheder. Jeg har altid holdt mig i baggrunden, da det er deres indbyrdes forhold, det drejer sig om. Jeg skriver her fordi jeg er en bekymret kone, som gerne vil hjælpe sin mand på vej til at få det tætte forhold til hans søn, som han havde før.
Mht. krydsforhøret, så mener jeg ikke at det er ”krydsforhør” hvis man spørger drengen om han har haft en god ferie, og hvor de har været henne. I min verden er det ganske normale hverdagsting man taler om.