Anonym skriver:
Kære alle,
Det knuser mit hjerte at se min mand lide så meget.
Han gik fra sin eks kone for ca. 10 år siden. De har en søn på 10. I alle de år har hun bagtalt ham overfor deres søn. Hun forbyder sønnen fortælle os hvad de laver. Det kan vi se fordi hans svar på alt er "det kan jeg ikke huske". Ex.: Hvad lavede du i weekenden? Jeg spillede spil. Sammen med hvem? Det kan jeg ikke huske.
Det sidste års tid kan vi mærke at drengen har taget afstand fra far. Han skriver aldrig og ringer aldrig tilbage. Og når han har ferie, så spørger far om han har lyst til at blive længere og det har han aldrig lyst til, siger han.
Det skal lige nævnes, at vi har 2 fælles børn. Vi har fra start af været opmærksomme på at hans søn ikke følte sig overflødig. Han var involveret i ALT mht hans små søskende. Og hver gang han er på besøg, så laver han noget sammen med far, kun de to. Går i Biografen, til fodbold, ud og sejle, eller rejser på weekend til udlandet. Så far gør alt for at sønnen ikke føler sig overset.
Anyways, nu har hans mor fundet en ny kæreste og valgt at flytte fra sjælland til Jylland. Dvs 3 timers kørsel hver vej.
De flyttede i starten af året, og allerede nu er drengen begyndt at sige at han ikke gider køre så langt hver anden weekend. Min mand er knust. Han har aldrig presset drengen til noget. Drengen har fået lov til at bestmme mange ting. Fordi min mand ikke har lyst til konflikter med ham, når de ser hinanden så sjældent. Jeg har foreslået at han siger til ham, at far også savner ham og er ked af at de ikke ses så ofte og at hans små søskende savner ham. Og måske også sige til ham at det er far der bestemmer, og nu skal han komme på besøg. Eller er det for meget at forlange?
Far har hele livet givet ham mulighed for at sige nej, hvorimod hans mor fuldstændig styrer hans liv. Hun har aldrig sagt til ham at han burde se sin far og vedligholde kontakten med ham, tværtimod har hun altid forsøgt at forkorte den tid han havde hos os 
Det er så frustrerende. Hvad gør man lige her?
Det er ikke muligt for os at flytte til Jylland, så det er udelukket.
så du har beviser på at mor siger, at han ikke må sige noget? For ellers kan du ikke sidde og sige det.
Mange børn(han er 10år gammel) siger ofte/dagligt; det ved jeg ikke, det kan jeg ikke huske, måske, osv, det er sådan børn til tider er, og nogen voksne for den sags skyld. Hvorfor skal han forhøres? Hvorfor ikke bare sige; nå har du haft en god uge hos mor? Hvis der er noget han virkelig gerne vil fortælle , skal han nok gøre det.
Det er også mange timer hver anden weekend for en 10årig. 6timer i et tog.
Jeg er enig med de andre. Hvad med far tager til ham, så kan drengen viser ham sit nye værelse, nye by, de nye ting.
Næste gang, så tag på noget ferie i Jylland.
Han er også en stor dreng, vennerne begynder at blive vigtigere.
Prøv af lad far lkke presse(ja du siger at han ikke gør det, men at de laver noget de to HVER gang, i stedet for at han får lov til at nyde sine søskende. ) kan godt være Et pres.
Lad far sætte sig ned(uden dig, mor eller søskende) og lad dem have en snak, hvor drengen kan sætte ord på tingene, hvorfor han ikke vil køre turen, hvad han har lyst til at lave når han er der. Lyt til ham, og skub alt med hans mær bagud.
Han vil aldrig være som jeres fælles, for jeres har begge forældre hjemme og det har han ikke. Så lyt til ham, og prøv at se på hans behov, ikke farens, selvom at det er hårdt.