I syv sind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.797 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Anonym trådstarter

Min kæreste har en datter fra et tidligere forhold, som jeg har et rigtig godt forhold til. Vi vil rigtig gerne have et fælles barn, men vi har desværre problemer med at blive gravid Min kærestes ex har så valgt at flytte langt væk fra os, og i den forbindelse har min kæreste valgt at søge om at få datteren til at bo hos os. Jeg har hele vejen igennem støttet min kæreste i denne beslutning. Men nu er der kommet brev fra en børnepsykolog som har snakket med datteren, i forbindelse med denne sag. Det viser sig så, at datteren ønsker at bo hos sin mor. Og så er det, jeg bliver lidt i tvivl om, hvorvidt vi bør forsætte med at få hende til at bo hos os. Min kæreste er meget ked af det, og ved han bryder helt sammen, hvis datteren ikke kommer til at bo hos os. Men ved bare ikke hvad jeg skal gøre i denne her situation - så vil gerne lige høre jeres mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Min kæreste har en datter fra et tidligere forhold, som jeg har et rigtig godt forhold til. Vi vil rigtig gerne have et fælles barn, men vi har desværre problemer med at blive gravid Min kærestes ex har så valgt at flytte langt væk fra os, og i den forbindelse har min kæreste valgt at søge om at få datteren til at bo hos os. Jeg har hele vejen igennem støttet min kæreste i denne beslutning. Men nu er der kommet brev fra en børnepsykolog som har snakket med datteren, i forbindelse med denne sag. Det viser sig så, at datteren ønsker at bo hos sin mor. Og så er det, jeg bliver lidt i tvivl om, hvorvidt vi bør forsætte med at få hende til at bo hos os. Min kæreste er meget ked af det, og ved han bryder helt sammen, hvis datteren ikke kommer til at bo hos os. Men ved bare ikke hvad jeg skal gøre i denne her situation - så vil gerne lige høre jeres mening.

hvor gammel er datteren? og har hun det ikke godt hos sin mor?

Anmeld

15. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg tænker at måske kunne han søge om mere samvær?

Anmeld

15. oktober 2009

wamse

Anonym skriver:

Jeg ville bestemt bakke af, når en undersøgelse har vist at hun er glad hvor hun er.  Jeg VED det gør ondt på din kæreste, men han er trods alt voksen, det ville da være synd at pigen skulle sættes igennem noget, når hun er glad hvor hun er. Jeg har selv valgt at min ældste skulle bo, ved deres far, da han bare havde det bedst der, og det gjorde absolut vanvittigt ondt, men det var det bedste for ham

Anmeld

15. oktober 2009

Ansemusen

Moren KAN jo have påvirket datteren til at sige sådan! De fleste psykologer må man gå ud fra ville kunne gennemskue sådan noget, men ikke alle tror jeg. Jeg kender nogen som ligger i sådan en samværdssag lige nu, og alt hvad kommunen foretager sig giver desværre langt fra mening!

Anmeld

16. oktober 2009

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

jeg tænker at måske kunne han søge om mere samvær?

Det kan desværre ikke lade sig at gøre med mere samvær, da hun er flyttet for langt væk til dette. Pigen har det godt hos moderen og hos os (heldigvis) så det er ikke det det handler om.

Anmeld

16. oktober 2009

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg ville bestemt bakke af, når en undersøgelse har vist at hun er glad hvor hun er.  Jeg VED det gør ondt på din kæreste, men han er trods alt voksen, det ville da være synd at pigen skulle sættes igennem noget, når hun er glad hvor hun er. Jeg har selv valgt at min ældste skulle bo, ved deres far, da han bare havde det bedst der, og det gjorde absolut vanvittigt ondt, men det var det bedste for ham

Tak for dit svar. Jeg synes det er meget svært, for ved at datteren har det godt både hos os og hos hendes mor. Det er jo moderen der har valgt at flytte væk fra os Tja du har jo nok ret i at det er os der er de voksne, men vi har jo også følelser. Øv det er svært, og synes det er synd for både min kæreste og hans datter.

Anmeld

16. oktober 2009

Vingummien

Hvis det ikke er for at hun skal have det bedre forstår jeg ikke hvorfor hun så skal flyttes fra sin mor hvis det bare er for at gøre det nemmere.

Hvis det var mig vil jeg stoppe mens legen er god og acceptere det hun vil og det er at bo hos sin mor, er jo hendes egen ord.

Og vil i ikke hellere have en glad pige på besøg hver anden weekend (el hvor meget i nu har hende) end at have en pige hver dag som ikke tirves ordentlgi da hun savner sin mor og hellere vil bo ved hende.

I skal jo huske at hun gør det jo ikke for at være ond overfor jer, sådan tænker børn slet ikke.

Måske har moren fået hende til at sige det, måske ikke, det kan kan jo ikke bare bevise. I skal jo oogså tænke på at alt det i skal igennem skal hun også, og hvis det er hårdt for jer, hvordan er det så ikke for et barn

Anmeld

16. oktober 2009

wamse

suanne85 skriver:

Hvis det ikke er for at hun skal have det bedre forstår jeg ikke hvorfor hun så skal flyttes fra sin mor hvis det bare er for at gøre det nemmere.

Hvis det var mig vil jeg stoppe mens legen er god og acceptere det hun vil og det er at bo hos sin mor, er jo hendes egen ord.

Og vil i ikke hellere have en glad pige på besøg hver anden weekend (el hvor meget i nu har hende) end at have en pige hver dag som ikke tirves ordentlgi da hun savner sin mor og hellere vil bo ved hende.

I skal jo huske at hun gør det jo ikke for at være ond overfor jer, sådan tænker børn slet ikke.

Måske har moren fået hende til at sige det, måske ikke, det kan kan jo ikke bare bevise. I skal jo oogså tænke på at alt det i skal igennem skal hun også, og hvis det er hårdt for jer, hvordan er det så ikke for et barn

Fuldstændig enig

Anmeld

16. oktober 2009

LouiseNielsen

Der er noget med at hun ikke må flytte længere væk end en vis antal km hvis faren ikke siger go for det.... Hvis de har fællles forældre myndighed! Sådan har det i hvert fald været.... Undersøg lige det!

Men elllers så syntes jeg man skal gå efter hva datteren gerne vil. Ved godt det er smadder hårdt, men man er nød til at tænke på hende!

Håber det bedste for jer....

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.