Ble - pottetræning - belønningstavle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.487 visninger
13 svar
16 synes godt om
1. juli 2018

debattør-36269

Jeg har en datter på 2,5 år, som vi er godt igang med at pottetræne med. Vi gik i gang for en uges tid siden, og det går bare over al forventning. I dagstimerne benytter hun faktisk kun potten, og siger selv til når hun skal. Vi har siden tirsdag dog været på ferie på Mallorca, og vi har her benyttet gaver som primær motivation (en is, et badedyr mv), men hun har fået så meget blod på tanden, at vi ikke kan følge med mere. Tænker derfor i, at købe en form for belønningstavle, som vi kan bruge når vi kommer hjem fra ferie. Evt noget som kan genbruges, når det bliver lillebrors tur. Men - hvad kan i anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2018

Miss A

debattør-36269 skriver:

Jeg har en datter på 2,5 år, som vi er godt igang med at pottetræne med. Vi gik i gang for en uges tid siden, og det går bare over al forventning. I dagstimerne benytter hun faktisk kun potten, og siger selv til når hun skal. Vi har siden tirsdag dog været på ferie på Mallorca, og vi har her benyttet gaver som primær motivation (en is, et badedyr mv), men hun har fået så meget blod på tanden, at vi ikke kan følge med mere. Tænker derfor i, at købe en form for belønningstavle, som vi kan bruge når vi kommer hjem fra ferie. Evt noget som kan genbruges, når det bliver lillebrors tur. Men - hvad kan i anbefale?

Behøver I mere belønning, når det går så fint? 

Anmeld Citér

1. juli 2018

AlwaysAno

Jeg tænker- hvorfor begynde at gøre så stort et nummer ud af det når det går så fint?☺️ Toilet besøg skal jo være en helt naturlig ting ��

Min søn på 2 1/2 har også lige smidt bleen for en uge siden og det går så fint. Han siger dog ikke selv til endnu, men går på wc på faste tidspunkter. Han får ikke belønning men ros ☺️

Anmeld Citér

1. juli 2018

Meandu

AlwaysAno skriver:

Jeg tænker- hvorfor begynde at gøre så stort et nummer ud af det når det går så fint?☺️ Toilet besøg skal jo være en helt naturlig ting ��

Min søn på 2 1/2 har også lige smidt bleen for en uge siden og det går så fint. Han siger dog ikke selv til endnu, men går på wc på faste tidspunkter. Han får ikke belønning men ros ☺️

Er nysgerrig på, når du siger at din søn ikke siger selv til endnu når han skal på wc. Rammer du altid den rigtige tidspunkt nor han skal tisse osv?

har også en søn på den alder, og vi prøvede at ta bleen af. Men han sagde aldrig til, og tisser på gulvet. �� 

Anmeld Citér

1. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
debattør-36269 skriver:

Beløningstavle er jo for at hjælpe dem, hvis de har svært ved det. Ikke siger til.

din datter klarer det jo fint, så hvorfor er I begyndt på belønning? 

Anmeld Citér

1. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Meandu skriver:

Er nysgerrig på, når du siger at din søn ikke siger selv til endnu når han skal på wc. Rammer du altid den rigtige tidspunkt nor han skal tisse osv?

har også en søn på den alder, og vi prøvede at ta bleen af. Men han sagde aldrig til, og tisser på gulvet. �� 

Kender mange der tager deres barn med på toilettet ca. En gang i timen, sætter dem, nogen gange tisser de, andre ikke.. 

Sådan i starten. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

Soonmom

Jeg er også total uforstående for hvorfor i har valgt et belønningssystem hvis hun sagtens kan uden, det er efter min menning at komplicere ting for når hun ikke er ældre, kan det være svært lige pludselig ikke at få noget eller at skulle spare op (eller hvad du nu tænker med en belønningstavle) 

Anmeld Citér

2. juli 2018

AlwaysAno

Han tisser fast efter måltiderne og han tisser ikke imellem... han har meget sjældent uheld. Medmindre jeg ikke sørger for at få ham på toilettet ved måltiderne så kan han godt risikere at tisse i bukserne ..

Anmeld Citér

2. juli 2018

Babilooo

debattør-36269 skriver:

Je vil da også gerne have en is eller et smykke for at gå på toalettet

ej spøg til side.

når det går så godt så drop da helt st give belønning. Sig - “det var flot” og så gå videre med dagen. Det er jo lige så naturligt som at spise en bid brød eller sidde på en stol. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

debattør-36269

Udelukkende kommentarer om hvorfor vi vil “belønne” hende, men ikke ét eneste reel svar på mit spørgsmål - imponererende 

Vi belønner hende fordi det er dét der fungerer for os og for hende! I vurderer hende udfra en konkret situation og ikke udfra hende som menneske. Pigen har gavn af det, og derfor gør vi det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.