Børnehave forbyder tøj med print - debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2018

Anonym

I mange andre lande - også europæiske - går børn i skoleuniformer helt ned i børnehavealderen. Et forbud mod print klarer de nok. Ellers må forældrene jo lade være med at melde dem i netop den private børnehave.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Tommelise

Det er en Steiner børnehave, og derfor kan jeg ikke se problemet.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym

Jeg tror da, det er ret almindeligt i Steiner børnehaver.

Anmeld Citér

9. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg ville stå helt af på det der... jeg synes det er skræmmende at der allerede i børnehaven skal skabes en dresscode, og at de der har en lille killing på deres t-shirt ikke må være med i fællesskabet.

Der er også et økonomisk synspunkt i det. For ofte så det dyre mærkevare tøj, som helst skal ligne de voksnes, jo det uden print og prinsesser. Hvorimod Bilkas eller H&M er fyldt med glade farver og print all-over... 

Hvor jeg arbejder har dem med få økonomiske midler ikke Paw patrol eller spiderman på, men helt almindelige stribede trøjer. Det kan man også få i Bilka - endnu billigere end dem med print. 

Nå men til ts. Min holdning til forbuddet: jeg er fuldstændig ligeglad. Og børn skal nok kunne klare det. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Soonmom

Troldemommi skriver:

Jeg syntes det er okay, hvis det er det børnehaven har besluttet så gerne for mig, folk kan jo bare skifte børnehave hvis det er et problem for dem. 

Man skifter ikke "bare" institution.

Det er børns trivsel det drejer sig om, og børn har ikke godt af for mange skift, så jeg ville da klart mene at man bør gå imod det. - tænk hvis man havde et barn hvis hele gardarobe bestod af tøj med print, det bliver da både dyrt og unødvendigt at skulle ud og købe nyt tøj - man blander sig ikke i børnenes tøj, medmindre det går ud over barnets trivsel (hvis fx barnet ikke har en flyverdragt om vinteren og derved fryser) eller hvis barnet har nogle sko der er få små eller andet relevant 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Troldemommi

Soonmom skriver:

Man skifter ikke "bare" institution.

Det er børns trivsel det drejer sig om, og børn har ikke godt af for mange skift, så jeg ville da klart mene at man bør gå imod det. - tænk hvis man havde et barn hvis hele gardarobe bestod af tøj med print, det bliver da både dyrt og unødvendigt at skulle ud og købe nyt tøj - man blander sig ikke i børnenes tøj, medmindre det går ud over barnets trivsel (hvis fx barnet ikke har en flyverdragt om vinteren og derved fryser) eller hvis barnet har nogle sko der er få små eller andet relevant 

Og herned er vi så forskellige 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil

Det er som flere andre skriver en ret almindelig regel i mange Steinerbørnehaver. Mine egne børn går et sådant sted. Hos os er der ikke noget egentligt forbud, men man ser ikke mange børn med "reklametøj" og det er faktisk super dejligt synes jeg. Børnene spejler sig i hinanden og når de andre ikke har det, så bliver det ikke et behov. Man slipper for plageriet om at få det ene og det andet og børnene slipper for presset ved konstant, at sammenligne sig med de andre, om de nu har det "rigtige" tøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.