Børnehave forbyder tøj med print - debat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: God idé med dresscode i børnehaven?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.979 visninger
16 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

SofiaMik

En privat børnehave i Hjørring forbyder tøj med print for at skåne dem imod mobning:  Link hvad synes i ?

Jeg synes personligt, at det et latterligt forbud, som ikke lærer børnene nogen ting og ville ikke selv bakke om en sådan politik. Jeg har heller aldrig oplevet nogen form for mobberi i børnehaven angående tøj. 

Men brugerne af tv2s facebook side er også imod, men hvad med jer herinde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

migxher

Det er symptom behandling og børnene lærer intet af det. Men nu er det vist en Steiner børnehave og de har det med at være ret anderledes. Så der kommer nok ikke bag på forældrene. 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Soonmom

Både som pædagog og som mor, synes jeg det er komplet latterligt. - og jeg ville gå imod det hvis jeg havde børn der, så skulle der dælme print på

Anmeld Citér

8. juni 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg synes det er en god idé.

Personligt har jeg som udgangspunkt ikke købt tøj med “reklamer” på til min søn, som det jo egentlig er, når der er motiver på fra film og den slags. 

Motiver med dyr synes jeg er fine, men havde jeg valgt en børnehave som valgte at børnene ikke skulle have høj med print, ville jeg følge deres valg. 

Jeg synes personligt at det er helt fint i hvert fald 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Molka

Det er en privat børnehave, så de kan da gøre lige hvad der passer dem - Er folk utilfredse, kan de jo melde deres børn ud.

Nu fremgår det ikke af artiklen, om det er en Steiner institution, men der er da sådan en i Hjørring, så det ville ikke komme bag på mig - Og netop dem, der melder deres børn i sådan en børnehave, burde det ikke komme bag på, hvis man ellers har sat sig lidt ind i tankerne bag Steiner pædagogikken.

Om det virker eller ej er vel ikke det vigtigste. Det er et signal, og så længe der ikke er nogen børn, der tager skade af det, kan jeg ikke se, hvorfor mennesker i hele landet behøver have en holdning til det.

Anmeld Citér

9. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
SofiaMik skriver:

En privat børnehave i Hjørring forbyder tøj med print for at skåne dem imod mobning:  Link hvad synes i ?

Jeg synes personligt, at det et latterligt forbud, som ikke lærer børnene nogen ting og ville ikke selv bakke om en sådan politik. Jeg har heller aldrig oplevet nogen form for mobberi i børnehaven angående tøj. 

Men brugerne af tv2s facebook side er også imod, men hvad med jer herinde?

Jeg ELSKER print på tøj, både til børn og voksne. Og ingen skal fortælle mig hvad der må være på mit tøj, hvis det bare er print, som superhelte, en kat, hello kitty, en strand eller en skater. 

Hvad er det der gør at de bliver mobbet pga print på tøj?(har ikke læst artiklen��)

Og nej en børnehave skal ikke forbyde mit 3-5årig barn hvad der vil have på. Det er for langt ude. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Nomnom

Det er jo ikke noget nyt. Eller jo, hvis det er en kommunal børnehave, så er det måske, men den private Steiner-børnehave, vi bor relativt tæt på, har haft det stående på deres hjemmeside de sidste 3 år - vi bor i hovedstaden. 

Er det en privat børnehave, må de jo lave de regler og retningslinjer de vil, tænker jeg. Så fravælger man jo bare dem, hvis man synes det er latterligt.

Er det kommunal børnehave, ville jeg nok undre mig lidt, men tror faktisk ikke jeg ville tænke yderligere over det, andet end at jeg ville undgå figurer på min søns tøj.

Anmeld Citér

9. juni 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det lyder lidt underligt. Jeg tror ikke et forbud mod print gør nogen som helst forskel og jeg tror da barnet herhjemme ville blive trist hvis Paw Patrol bluserne ikke måtte komme med i børnehave. 

Men det er jo deres gode ret at gøre det. Så må folk flytte børnehave hvis det betyder så meget.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Troldemommi

Jeg syntes det er okay, hvis det er det børnehaven har besluttet så gerne for mig, folk kan jo bare skifte børnehave hvis det er et problem for dem. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym

Jeg ville stå helt af på det der... jeg synes det er skræmmende at der allerede i børnehaven skal skabes en dresscode, og at de der har en lille killing på deres t-shirt ikke må være med i fællesskabet.

Der er også et økonomisk synspunkt i det. For ofte så det dyre mærkevare tøj, som helst skal ligne de voksnes, jo det uden print og prinsesser. Hvorimod Bilkas eller H&M er fyldt med glade farver og print all-over... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.