Jeg ville også tage snakken, stille og roligt med DP. Både om sut og de andre ting - det skal man kunne, uden at hun bliver sur og fornærmet.
Vi prøvede et skift i dagplejen med vores søn. Vi kom fra en sød og nærværende dp, som skulle på orlov.
Vores søn havde det svært med at sove i barnevogn og sov aldrig længere lure (max 45 minutter på en god da ). Han baksede en del med selen, og kom hjem med små mærker på benene.
Sidste dag han var der (han var der max en uges tid) så ringede hun os hjem kl 11 fordi han havde grædt uafbrudt fra vi afleverede (kl 8) og så ku hun jo ikke være der for de andre børn.
da vi kom sagde vakelede hun lidt og sagde at hun aldrig havde mødt et barn som kæmpede så meget imod selen, men nu havde hun strammet selen mere og var begyndt at blive bange for at han kæmpede så meget imod, st han ville blive kvalt
(eller brække nakken, fik hun også sagt)
Heldigvis var min kæreste med, og da vi gik derfra var vi enige om, at vores søn aldrig skulle derhen igen.
Vi ringede til en vuggestue samme dag og kom på besøg.
En dagplejer er desværre sjældent uddannet, og så er der nogle gange hvor tilgangen og metoden til børnene simpelthen er så ureflekterede og helt gal. Nogle ting kan man italesætte og samarbejde om, men nogle gange så må man altså træffe nogle beslutninger - som kan såre, men det må være barnets trivsel og udvikling der er i fokus.
Havde jeg været dig, havde jeg måske endda kontaktet den pædagog som er tilknyttet i dp, så problemet og tilgangen kan blive italesat og dp kan få nogle korrekte metoder til pottetræning og “straf”.
Anmeld
Citér