DP. Ved ikke hvad jeg skal sige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.421 visninger
14 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg ser mit barn ikke sover med sut til middag idag. Spørger om det var en fejl eller om den er røget ud af vognen. 

Min dagplejemor siger dertil: nej, jeg kunne ikke få hende til at tisse på potten og så sagde jeg hun ikke måtte sove med sin sut hvis hun ikke gjorde det.  

jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Vi har sagt hun gerne må øve pottetræning som vi gør herhjemme, men vi straffer ikke på den måde, da vi ikke mener det skal være en dårlig ting. Hun tilføjer heldigvis at hun ville have fået sutten hvis hun var blevet meget ulykkelig, men at det havde været tilfældet de sidste par uger at hun ikke har fået sutten. Hun har intet fortalt os om tilgangen eller andet. Ville nok heller ikke have gjort det hvis jeg ikke opdagede det  Jeg er lidt målløs. Det første min datter spørg om efter var hendes sut. 

Vi vil gerne vænne hende af med sutten, men ikke i form af straf hvis hun ikke gør som vi siger. 

Er det bare mig eller hvad mener i om det? Gik med en følelse af ked af det hed, da jeg ikke ønsker mit barn skal straffes sådan! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2018

Fitmommyherning

Jeg havde fortalt dagplejemor i morgen at det du var vidne til i dag, ikke er acceptabelt.

fortæl hvordan du har det og at du nok skal fortælle hende hvornår din datter ikke sover med sut mere.

Anmeld Citér

31. maj 2018

Anonym trådstarter

Fitmommyherning skriver:

Jeg havde fortalt dagplejemor i morgen at det du var vidne til i dag, ikke er acceptabelt.

fortæl hvordan du har det og at du nok skal fortælle hende hvornår din datter ikke sover med sut mere.

Ja det overvejer jeg virkelig også. Også selvom hun sagde at hun stod ved vognen til hun sov, for at høre om hun var ulykkelig. Dog VED jeg hvor meget hun græder herhjemme og råber efter sin sut hvis hun ikke får den når hun skal sove. 

Er bare så dårlig til at få sagt fra.  Prøver virkelig i en god tone sommetider. 

Anmeld Citér

31. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja det overvejer jeg virkelig også. Også selvom hun sagde at hun stod ved vognen til hun sov, for at høre om hun var ulykkelig. Dog VED jeg hvor meget hun græder herhjemme og råber efter sin sut hvis hun ikke får den når hun skal sove. 

Er bare så dårlig til at få sagt fra.  Prøver virkelig i en god tone sommetider. 

Selvom din datter græder og råber efter sin sut hjemme hos jer, er det jo ikke ensbetydende med at hun rent faktisk ikke kan sove uden sin sut. Selvfølgelig skal dp mor ikke straffe hende og nægte hende brug af sutten, men børn kan tit forskellige ting alt efter hvor de er henne. Andre børn nægter måske at spise en ting der hjemme, men kan snildt gøre der i dagplejen eller vuggestuen.

Anmeld Citér

31. maj 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Selvom din datter græder og råber efter sin sut hjemme hos jer, er det jo ikke ensbetydende med at hun rent faktisk ikke kan sove uden sin sut. Selvfølgelig skal dp mor ikke straffe hende og nægte hende brug af sutten, men børn kan tit forskellige ting alt efter hvor de er henne. Andre børn nægter måske at spise en ting der hjemme, men kan snildt gøre der i dagplejen eller vuggestuen.

Jeg tror selvfølgelig på at hun ikke har grædt. Og er også overbevist om, at der er forskel. Ville bare forklare, at hun altså slet ikke er klar til generelt at slippe sutten. Og slet ikke begge de ting på en gang. 

Men det er mere straffen for ikke at gøre som hun har bedt hende om, da jeg ikke synes det er rigtigt at forbinde de to ting? Pottetræning = jeg får ikke sutten hvis jeg ikke gør = bliver til en negativ ting. Det er det der gør mig ked af det. Så hellere belønne med et klistermærke HVIS hun tisser. = bliver en god ting. 

Anmeld Citér

31. maj 2018

Anonym trådstarter

Tilføjer også lige at DP har informeret om i løbet af de uger, at hun ikke har sovet særlig lange lure hvilket godt har kunnet mærkes herhjemme om eftermiddagen. Tænker jo nu, at det med sutten var en detalje jeg manglede i forhold til det. 

De sover i et køligt rum i den her varme, så det ikke varmen. Hun plejer egentlig også at sove fint på trods af varmen herhjemme, så tænker ikke det er derfor, men fordi hun netop ikke har sutten. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg ser mit barn ikke sover med sut til middag idag. Spørger om det var en fejl eller om den er røget ud af vognen. 

Min dagplejemor siger dertil: nej, jeg kunne ikke få hende til at tisse på potten og så sagde jeg hun ikke måtte sove med sin sut hvis hun ikke gjorde det.  

jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Vi har sagt hun gerne må øve pottetræning som vi gør herhjemme, men vi straffer ikke på den måde, da vi ikke mener det skal være en dårlig ting. Hun tilføjer heldigvis at hun ville have fået sutten hvis hun var blevet meget ulykkelig, men at det havde været tilfældet de sidste par uger at hun ikke har fået sutten. Hun har intet fortalt os om tilgangen eller andet. Ville nok heller ikke have gjort det hvis jeg ikke opdagede det  Jeg er lidt målløs. Det første min datter spørg om efter var hendes sut. 

Vi vil gerne vænne hende af med sutten, men ikke i form af straf hvis hun ikke gør som vi siger. 

Er det bare mig eller hvad mener i om det? Gik med en følelse af ked af det hed, da jeg ikke ønsker mit barn skal straffes sådan! 

Jeg synes det er fuldstændig langt ude a dette siger jeg som mor og som pædagog. 

Hun skal motivere hende til at tisse på potte og hvis hun ikke vil så er det bare sådan det er. Så prøver man igen en anden gang. Hun gør både tisse på potte oplevelsen ubehagelig for din datter men så sandelig også putningen - øv. 

Desuden kan et så lille barn da ikke forstå at hendes adfærd vil udløse en konsekvens. 

Som mor ville jeg være utryg for hvad hun ellers bruger den metode til. Er det så også "hvis du ikke spiser din mad får du ikke din sut" "hvis du ikke rydder op går du ikke din sut" eller får hun frataget andre ting hvis hun har et, efter dp, uønsket adfærd. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg synes det er fuldstændig langt ude a dette siger jeg som mor og som pædagog. 

Hun skal motivere hende til at tisse på potte og hvis hun ikke vil så er det bare sådan det er. Så prøver man igen en anden gang. Hun gør både tisse på potte oplevelsen ubehagelig for din datter men så sandelig også putningen - øv. 

Desuden kan et så lille barn da ikke forstå at hendes adfærd vil udløse en konsekvens. 

Som mor ville jeg være utryg for hvad hun ellers bruger den metode til. Er det så også "hvis du ikke spiser din mad får du ikke din sut" "hvis du ikke rydder op går du ikke din sut" eller får hun frataget andre ting hvis hun har et, efter dp, uønsket adfærd. 

Jamen ved det ikke. Hun har været svær at aflevere og det kommer også lidt ud i det blå. Hun tager mange beslutninger på vores vegne synes jeg.  Hun går over flere grænser synes jeg. Hun respektere heller ikke vores sukkerpolitik og har aldrig spurgt men bare givet.  

Min datter er meget forsigtig i forvejen (for tidligt født) og hun forstår rigtig meget. Så frygter bare at det ødelægger pottetræningen og at det oveni også skal være træls at nå til sin lur. 

Det som om DP har mere travlt end os. Med så forsigtig en datter skal vi tage det stille og roligt  ikke presse hende og give hende dårligt selvværd, ved at straffe hende over ting hun ikke gør rigtigt. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Fitmommyherning

Du bliver nød til at åbne munden og sige fra, selvom det er svært.

jeg var blevet tosset hvis min datter havde fået kage og lignende uden min tilladelse hertil.. hun skal ikke tage beslutninger på jeres vegne. Hun kan snakke med jer inden hun sætter noget i værk 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Pyha jeg får helt ondt i maven!!! 

Jeg havde uden tvivl taget en snak med dagplejepædagogen. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad den dagplejemor ellers kan finde på? Er i ellers glade for hende?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.