pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Min kæreste og jeg har lige fået en baby. Han hjælper slet ikke til med vorea baby. Han har ikke en gang skiftet en ble endnu. Baby er 2,5 uger nu.
Han har kun barsel en dag om ugen i så lang tid som hvis han havde taget barsel 14 dage fra fødsel.
Han har 1 dag om ugen fordi han ikke ville tage 14 dage fra fødsel.
Men jeg har gået og tænkt over hvad jeg forventer af ham når han har barselsdagen.
Han hjælper jo ikke til med noget med baby. Ved godt jeg ammer og han ikkr kan give mad. Men alligevel.
Hvad forventer du af en får på barsel?
Hvad skal jeg forvente?
Og hvad er jeres meninger om dette med barsel 1 dag i ugen ?
Det skal lige siges at jeg intet har kunne sige. Jeg synes han skulle tage 14 dage fra fødsel men ja.
Barsel ville være en fælles beslutning. Ved alle tre har min kæreste taget de første 14 dage og hjulpet til, siddet med baby, været interesseret. Men også lavet mad, vasket tøj osv. Alle de ting jeg ikke kunne fordi jeg ammede meget - min mælk er en uge om at løbe til. Og fordi jeg følte mig svag i kroppen.
Min kæreste skal have de sidste to måneder af barslen hvor jeg så skal tilbage på arbejde.
Men du må snakke med din mand. Han skal måske lige finde sig til rette i sin nye rolle som far.
Anmeld
Citér