Okay. Lyder til det er som i har det jeg godt gad at kunne have det herhjemme.
Ja havde vi også lidt.
Altså vi har et barn i forvejen som lige er startet i skole. Han hjalp slet ikke til den gang men lovede mig at skulle vi have det her barn nu så hjælp han til. Men synes ikke han hjælper. Og synes jeg har prøvet at sige tingene 100 gange.
Herhjemme ordner jeg alt vaske tøj.
Jeg ordner alt omkring vores store barn.
Jeg laver madpakkerne vores barn skal have med.
Jeg putter vores store med baby på armen eller i med baby får mad fordi enden har far lagt sig enormt tidligt til at sove ellers så gider han ikkr rigtig tage baby så jeg kan putte.
5 ud af 7 dage på ugen går jeg med vores hund med baby i vikle fordi får er gået i seng
Vi hjælper fælles til med oprydning, rengøring, tage af bordet og sætte i opvasker.
Far laver for det meste maden.
De kvinder der har forvoksede forkælede babyer som mænd, har det pga følgende:
1) mændene har vokset op med en mor som har gjort alt
2) de møder en kæreste der forsætter, så de kan have et let liv.
Han har det da som blommen i et æg. Jeg ville gerne bytte.
Ej spøg til sige... men helt seriøst, du bliver da nødt til at kunne sætte foden ned. Hvad mener du med, at du ikke kan sige noget. Det er da netop de du skal og kan. Beslutninger om barsel er da noget man gør sammen???
Hvis du ikke forventningsafstemmer bliver du ene og alene om de praktiske ting du oplister, til du segner.
Jeg forstår ikke at du har fået et barn med ham - har han overhoved hjulpet tidligere?
Du er nødt til at fortælle ham, at han skal hjælpe mere. Det du kan starte med er:
1) lave en liste og fordele pligter. Dvs. sig til ham "Nu tager du dig af al støvsugning og tøjvask. Du har nu ansvaret for madpakken eller for at lave havregrøden." Lav en liste over alt de som skal gøres... dækkes bord, laves mad, børnene skal bade osv. Og så giv ham nogle af punkterne.
2) Du giver baby til far og lægger stort barn. Hvis far sover så tager du baby og rusker far og lægger baby ved siden af. Du skal da ikke accepterer, at han går tidligt i seng fordi han vil undgå at hjælpe.
3) lader være med at gøre det som er hans opgaver - dvs. du vasker ikke tøj, hvis han har glemt det. Så må der rode eller svine... indtil han fatter budskabet.
4) Det er absurt i min verden at en moderne mand ikke efter så lang tid har prøvet at skifte en ble. Hvis han ikke gør det af sig selv, så giver man lugtebaby til ham og siger "han skal vist lige have en ren mås."
Du skal have en alvorssnak med ham og hanke op i dig selv. Han har det godt fordi du tillader det. Og hvis det ikke bliver bedre ville jeg overveje om det var her jeg ville bruge resten af mit liv.