Så du har kun fået børn fordi du vil opdrage dem? 
Synes du lyder som en atypisk kvinde eller måske en karrierekvinde der har fået børn for at kunne vinge det af, eller blot sikre sine gener?
jeg er nyskerrig.
jeg synes det er hyggeligt at have en baby, sjovt og udfordrende når de bliver ældre.
bleskift er en hyggelig, en til en tid, eller en udfordring, hvis du har et barn der ikke ligger stille.
madtider/sovetider synes jeg ikke er svært at holde styr på, det er jo bare den daglige rutine.
hvem der gør hvad er jo individuelt i familierne, nogle gør det 50/50, andre er det hovedsageligt den ene forældre der tager ansvaret, men det er self noget man skal afklare med hinanden
Elsker nysgerrighed 
Jeg arbejder 34 timer om ugen, så jeg henter og bringer vores barn lidt oftere. Jeg elsker mit arbejde. Det er interessant og stimulerende - det er ikke hyggeligt. Jeg har ambitioner om at have et godt og givende arbejdsliv, som sagtens kan kombineres med “hyggelig” tid med familien, hvis far og jeg deles om det praktiske.
jeg har fået barn, fordi jeg ikke kunne lade være. Fordi børn er sjove og dejlige. Fordi de bliver interessante mennesker - men babyer er IKkE interessante 
Jeg synes ikke, at små børn er stimulerende eller interessante. De er SÅ søde og dejlige og nuser og sjove. Men jeg elsker faglige inputs og sparring og projekter og udfordringer, som får min hjerne til at komme på arbejde. (Derfor også en reel interesse i opdragelse)
Men jeg synes ikke, at skiftetiden er hyggetid og slet ikke interessant. Der snakker og nusser jeg da også - men det er ikke hyggeligt for mig at stå med bleer og lort på tøjet. Men intellektuelt stimuleres jeg ikke.
Hyggetid er, når jeg leger med mit barn/baby eller ligger og nuser, eller snakker med dem (når de har ammet eks)
Det praktiske er ikke mig. Jeg får sgisme stress af alt hvad der skal holdes styr på.
Jeg elsker at lege, spille puslespil og gå på eventyr med mine børn og vise dem verden og tale med dem om stort og småt (deri forståelsen af opdragelsen af et skønt lille menneske)
Jeg er meget social og ser veninder mange gange om ugen - og mit barn er med mange gange og er heldigvis også social. Det er interessant for mig at føre samtaler med voksne - det kan være sjovt at føre med børn. (Interessant, når de bliver større)
Jeg bliver bare ofte mødt af “jamen, kvinder synes jo babyer er interssante” aka så kan din mand jo lave karriere og du elsker jo barsel og børn... NEJ! Jeg har hadet min barsel. Den var hyggelig ja, men jeg følte mig dummere dag for dag og savnede reel stimulans.
Og ja, jeg elsker mit barn - og er sammen med hende rigtig meget af min fritid (netop fordi jeg prioriterer det med tiden fra arbejdet med nedsat tid). Men min mand laver stadig 50 procent - selvfølgelig...
Men interessant at hænge ud med min barn på 2? - nej. Sjov og hyggeligt - ja, men jeg skal have noget som er reelt interessant i ny og næ for at være tilfreds med mig selv.