Regler om offentliggørelse af graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.334 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg skriver fordi jeg blev nødt til at få nogen tanker ud, som jeg ikke rigtig kan dele med nogen andre lige nu. 

Jeg har i flere år gået og gerne snart ville have børn, hvor min kæreste ikke har været klar. Vi har i det sidste halve år haft en aftale om, at vi måske kunne smide p-pillerne til november, fordi det så passer med hvornår vi begge ville blive færdigudannede. Han har længe sagt at han ikke kunne love noget og ikke følte sig klar, men så her den anden dag, helt uden at jeg havde sagt noget, så sagde han, at han gerne ville og følte sig klar til november. 
Nu har jeg snart gået i 3 år og glædet mig til at den dag ville komme og nu hvor den er der, er det bare så lækkert! Mit problem er bare, at jeg er vandvittig dårlig til at holde mund. Jeg har lyst til at dele min lykke med hele verden. 

En ting er, at fortælle at vi vil begynde på PB til november, det er måske ikke så fedt at fortælle folk om og måske kan jeg godt holde den del inde. Men jeg kender mig selv, jeg er så bange for at jeg ikke kan holde mine tanker inde af bar lykke og hvad så når jeg bliver gravid? Jeg ved de fleste normalt venter 12 uger med at dele graviditeten med omverdenen, men for mig, når jeg har gået og glædet mig til dagen i så mange år, så virker det helt ulideligt at vente 12 uger!!!

Hvad er jeres holdninger til at fortælle om graviditet og babyprojekt til jeres familie og venner?

På forhånd tak for svar :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Anonym

hm sådan havde jeg det desværre ikke. vi ventet med at sige det til omverden 3 mdr før vores pige kom. (Facebook ) jeg vil overhovedet ikke skrve det før jeg var blevet gravid. Hvad skal folk også svar til det. Hvad forventer du der vil ske at folk får af vide at i prøver ? 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Altså det er heller ikke så meget det med at dele det på facebook. Det er mere til mine veninder og forældre og nærmeste familie og sådan. Alle dem, som ved at det har været en lang ventetid for mig, som jeg ved vil blive glade for at høre det :-) 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Der er også noget. at du sted og skal søges job når du er færdig uddannet. og fagforening og a-kasse anbefalet at man ikke skriver i sin ansøgning at man er gravid. vil det ikke være træls hvis nu din kommene chef ser opslaget at i prøver (viæ venner der har synesgodtom ) og du ikke bliver kaldt ind til samtale. ?? 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er også noget. at du sted og skal søges job når du er færdig uddannet. og fagforening og a-kasse anbefalet at man ikke skriver i sin ansøgning at man er gravid. vil det ikke være træls hvis nu din kommene chef ser opslaget at i prøver (viæ venner der har synesgodtom ) og du ikke bliver kaldt ind til samtale. ?? 

Igen.. det er ikke fordi jeg vil skrive noget på facebook :-) Det handler om holdninger til hvornår man kan fortælle det personligt til sin familie og venner..

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Igen.. det er ikke fordi jeg vil skrive noget på facebook :-) Det handler om holdninger til hvornår man kan fortælle det personligt til sin familie og venner..

okay på den måde. jamen gør jo ikke noget at snakker om babytøj BabySam baby shower babymad. også er jeg sikker på de nok skal spørger ind til om i prøver 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Tommelise

Der er ingen regler.

Min lillesøster fortalte, at de ville forsøge at fået barn, når de var blevet gift (ikke fordi man skal være gift, men fordi brylluppet var planlagt, og hun ville gerne kunne passe sin brudekjole). Hun var så heldig at blive gravid nærmest i første hug.

Anden gang fortalte hun det også med det samme. Hun mistede desværre i uge 8, men jeg var glad for, at hun havde fortalt det, så vi kunne støtte hende. Hun havde også nået at fortælle det på sig arbejde, og de var støttende og forstående. Hendes chef fortalte endda, at hans kone havde oplevet det samme.

Hvis man har børn, som er gamle nok til at forstå det, så er det måske en god ide at vente med at fortælle det til efter nf.

Som du skriver - så behøver man ikke at offentliggøre det på facebook. Jeg tror, man skal fortælle det til familien, når man har lyst. Det er så individuelt.

Hvis du ikke kan tie stille - så fortæl det.

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Hvorfor skulle der være nogle regler for det? Man taler jo om og deler forskellige ting med forskellige mennesker, afhængigt af hvilke forhold man har til dem. Så man siger det vel bare når man har lyst til dem man har lyst til, både omkring det at prøve og så også når det lykkes. Har man lyst til at råbe det ud til nabolaget og forbipasserende, kan man da også det. De vil måske synes man er en smule mærkelig, men der ikke regler for det

Anmeld Citér

20. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er der da absolut ingen regler om. Ligesom der ikke er regler for, om man taler med veninder om sit sexliv, om man deler bryllupsplaner med familien et år før begivenheden osv. osv. 

Selv har jeg fortalt både veninder og min mor om PB såvel som graviditet med det samme. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

A38

Hvis du er en type, der holder af at tale om de ting, der foregår i dit liv, både sorger og glæder - så fortæl det da!

Jeg er sådan, og jeg kunne ikke og havde ikke lyst til at holde på det. Jeg fortalte mine veninder om skuffelsen, når jeg fik menstruation, om glæden ved en positiv test og om kvalmen, der kom i uge 7. Min familie og svigerfamilie fik det at vide i uge 8, for jeg ville ikke gå alene med glæden, og bestemt ikke med sorgen, hvis nu nakkefold- eller MD-scanning ikke gik godt.

Så der er ingen regler - gør det du har det bedst med. Måske lige clear det med din kæreste inden :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.