Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Nu har jeg læst de fleste af svarene, som jo overvejende hælder til, at du skal blive hjemme, hvis du har mulighed for det - Hvilket du jo også har valgt.
MEN... Jeg har ikke helt enig i deres udsagn.
Hvad skal familier, hvor begge parter f.eks. arbejder i tidsrummet 7-17, gøre?
Hvis vi tager udgangspunkt i min familie: Min mand arbejder 7:30-16 og jeg fra 7:00-15. Vi har begge en halv times kørsel, hvilket resultere i, at vores børn er afsted fra 6:45-15:30 (8,75 timer). Vi har ikke mulighed for, at en af os går ned i tid eller går hjemme. Er vi så dårlige forældre fordi, vi sender dem af sted så længe? Eller hvad med enlige forældre? De arbejder jo også 37 time, og har heller ikke altid mulighed for at gå hjemme økonomisk?
Børn har ikke den samme tidsfornemmelse, som vi har. Og ja vi kan godt blive enige om, at stod det til mange, så blev de da altid helst hjemme med deres børn. Men sådan er virkeligheden bare ikke.
Jeg har ingen skrupler ved at mine børn er afsted så mange timer, for jeg ved, at de er i trygge hænder, og hygger sig med sine venner.
Derudover så er det jo bare sådan, det er i dag? Det er jo sådan, samfundet er bygget op, hvis ikke man har andre økonomiske muligheder 

Anmeld
Citér