1 årig afsted fra 6.30- 16.30 i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.818 visninger
30 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2018

Anonym trådstarter

Ano opslag grundet jeg har familie herind som jeg ikk sys skal vide noget.

Mine mulighederne for pasning vil være fra 6.30-16.30 i vuggestuen- hvordan skal jeg dog arbejde med mig selv om det er okay- er stadig på barsel frem til december mdr, men har lidt i overvejelsen at gå hjemme fordi jeg har muligheden- men samtidig kan jeg virkelige os godt lig at arbejde og udfordre mig selv, men tanken om at sende mit 1 årige barn afsted 10 timer om dagen på daværende tidspunkt er os bare dræbende.. er i vildrede og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, andre som har stået med samme valg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

san

Hvis muligheden er for at gå hjemme, så kan du vel bare finde et job på lidt mindre timer om ugen? For ja 10 timer om dagen er mange timer om ugen for så lille et barn, så er barnet på "arbejde" 50" timer om ugen... 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym trådstarter

san skriver:

Hvis muligheden er for at gå hjemme, så kan du vel bare finde et job på lidt mindre timer om ugen? For ja 10 timer om dagen er mange timer om ugen for så lille et barn, så er barnet på "arbejde" 50" timer om ugen... 

På mit nuværende job er muligheden for at gå ned i tid ikke muligt, det er enten fuldtid eller ingenting- så ville jeg skulle ud og søge nyt job senere hen, hvilket jeg egentlig os godt kunne... er bare så meget i tvivl om det er det rigtige at gøre, men når jeg tænker på den lille og den halvstore 4 år skal være så mange timer afsted er jeg bare mere på “blive hjemme” siden... er sgu meget fortvivlet

Anmeld Citér

17. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ano opslag grundet jeg har familie herind som jeg ikk sys skal vide noget.

Mine mulighederne for pasning vil være fra 6.30-16.30 i vuggestuen- hvordan skal jeg dog arbejde med mig selv om det er okay- er stadig på barsel frem til december mdr, men har lidt i overvejelsen at gå hjemme fordi jeg har muligheden- men samtidig kan jeg virkelige os godt lig at arbejde og udfordre mig selv, men tanken om at sende mit 1 årige barn afsted 10 timer om dagen på daværende tidspunkt er os bare dræbende.. er i vildrede og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, andre som har stået med samme valg? 

Er der ikke andre der kan hente, så det ikke er ti timer hver dag?

Hvis ikke, og du virkelig gerne vil tilbage til det arbejde, ville jeg overveje en barnepige der kunne hente en gang imellem��

Anmeld Citér

17. maj 2018

tossen93

Jeg håber ikke du tager dette forkert.

Jeg er af den holdning at vi jo ikke sætter børn i verdenen for at andre skal opdrage dem. 10 timer om dagen....Det er ingen børn tjent med. Især i den alder hvor der sker så meget udviklingsmæssigt.

Jeg synes klart at du skal tilsidesætte dig selv her. (Som det også lyder som om du gerne vil) og tro mig, at tage bare et enkelt år mere hjemme, det er fantastisk! Jeg Elsker det bånd jeg har til min datter. Hun ved jeg altid er der. Og var meget nemmere at køre ind i dagpleje og børnehave, end andre børn de havde haft (Hun vinkede farvel med det samme første dag, begge steder). 

Så længe man husker at komme i legestue med andre børn af og til. Så går barnet bestemt ikke glip af noget ved i bliver hjemme.

Det vil også give dig en chance for at finde et job med færre timer. Da jeg heller ikke mener 10 timer om dagen er noget et barn på 2 eller 5 er tjent med.

Anmeld Citér

17. maj 2018

tossen93

J-star skriver:

Er der ikke andre der kan hente, så det ikke er ti timer hver dag?

Hvis ikke, og du virkelig gerne vil tilbage til det arbejde, ville jeg overveje en barnepige der kunne hente en gang imellem��

Jeg tænker en barnepige løser lidt af problemet, i og med barnet får lidt mere ro. Men det vil jo stadig kun have 2 timer med det der burde være primære omsorgspersoner, før det skal i seng. 2 timer hvor der også skal laves mad o.s.v.

Anmeld Citér

17. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
tossen93 skriver:

Jeg tænker en barnepige løser lidt af problemet, i og med barnet får lidt mere ro. Men det vil jo stadig kun have 2 timer med det der burde være primære omsorgspersoner, før det skal i seng. 2 timer hvor der også skal laves mad o.s.v.

Ja det ved jeg godt, men det var ikke det jeg svarede på, kun om det er meget barnet er af sted. Sådan er de desværre i nogle familier.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Dorthe1986

Jeg ville som de andre skriver beholde den lille hjemme så længe du kan og så bruge tiden på at søge et job med færre timer senere hen. Min mand går hjemme med vores datter. Det har han gjort knap et år og fortsætter til hun skal i børnehave næste år. Det giver så meget godt til dem begge, men ikke mindst vores datter  Det er så kort tid de er små.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Personligt ville det være et no go at mit barn var i vuggestue SÅ længe. Så ville jeg hellere sætte min egen karriere på pause i et par år. - Men det er bare mig. 

Min søn har 2-3 lange dage om ugen, hvis det kun er mig der henter/bringer den dag. Og det er fra 08:15-16:15. De resterende dage henter og/eller bringer far og der varierer om han afleveres sent (09:30), hentes tidligt (før 15) eller holder fri. Størstedelen af tiden har vores søn altså dage hvor han enten afleveres sent (9:30) og hentes sent (16:15), eller afleveres tidligt (8:15) og hentes tidligt (14:30-15)...

Vi arbejder begge fuldtid, mig fra 08-16 og min mand har skiftende arbejdstider. Jeg kan godt mærke at min søn er brugt, fyldt op og har mindre overskud når han har haft lange dage - men herhjemme er det en trøst at det max er et par gange om ugen. 

Min søn ELSKER hans vuggestue og er 2 år og hygger sig altid helt vildt. Men de dage jeg henter der 16:15 er der altid de samme 2-3 børn der er trætte, kede af det og kalder på deres mor - og hold nu kæft det gør ondt at se så små børn være kede af det, hver dag. Så for mig nej, jeg ville ikke have et så lille barn i vuggestue hver dag. Et par lange dage er ok i min optik (hvis barnet trives i vuggestuen) men ikke hver dag. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Loa

Oddi skriver:

Personligt ville det være et no go at mit barn var i vuggestue SÅ længe. Så ville jeg hellere sætte min egen karriere på pause i et par år. - Men det er bare mig. 

Min søn har 2-3 lange dage om ugen, hvis det kun er mig der henter/bringer den dag. Og det er fra 08:15-16:15. De resterende dage henter og/eller bringer far og der varierer om han afleveres sent (09:30), hentes tidligt (før 15) eller holder fri. Størstedelen af tiden har vores søn altså dage hvor han enten afleveres sent (9:30) og hentes sent (16:15), eller afleveres tidligt (8:15) og hentes tidligt (14:30-15)...

Vi arbejder begge fuldtid, mig fra 08-16 og min mand har skiftende arbejdstider. Jeg kan godt mærke at min søn er brugt, fyldt op og har mindre overskud når han har haft lange dage - men herhjemme er det en trøst at det max er et par gange om ugen. 

Min søn ELSKER hans vuggestue og er 2 år og hygger sig altid helt vildt. Men de dage jeg henter der 16:15 er der altid de samme 2-3 børn der er trætte, kede af det og kalder på deres mor - og hold nu kæft det gør ondt at se så små børn være kede af det, hver dag. Så for mig nej, jeg ville ikke have et så lille barn i vuggestue hver dag. Et par lange dage er ok i min optik (hvis barnet trives i vuggestuen) men ikke hver dag. 

Tror så ikke man som forældre skal gå ud fra at det er sådan at have sene børn... jeg har altså tit hentet vores store datter dengang hun gik i BH som en af de sidste, og synes altid børnene hyggede og fik lidt ekstra snack og opmærksomhed af de voksne. 

Selvfølgelig kan børnene være trætte sidst på eftermiddagen. Men det kan vi alle jo, og mon ikke folk henter deres børn så snart de har mulighed for det  

Det er bare ikke altid et spørgsmål om at sætte en karriere på stand by et par år, men et spørgsmål om at have/få et job, som gør man kan brødføde sin familie...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.