Personligt ville det være et no go at mit barn var i vuggestue SÅ længe. Så ville jeg hellere sætte min egen karriere på pause i et par år. - Men det er bare mig.
Min søn har 2-3 lange dage om ugen, hvis det kun er mig der henter/bringer den dag. Og det er fra 08:15-16:15. De resterende dage henter og/eller bringer far og der varierer om han afleveres sent (09:30), hentes tidligt (før 15) eller holder fri. Størstedelen af tiden har vores søn altså dage hvor han enten afleveres sent (9:30) og hentes sent (16:15), eller afleveres tidligt (8:15) og hentes tidligt (14:30-15)...
Vi arbejder begge fuldtid, mig fra 08-16 og min mand har skiftende arbejdstider. Jeg kan godt mærke at min søn er brugt, fyldt op og har mindre overskud når han har haft lange dage - men herhjemme er det en trøst at det max er et par gange om ugen.
Min søn ELSKER hans vuggestue og er 2 år og hygger sig altid helt vildt. Men de dage jeg henter der 16:15 er der altid de samme 2-3 børn der er trætte, kede af det og kalder på deres mor - og hold nu kæft det gør ondt at se så små børn være kede af det, hver dag. Så for mig nej, jeg ville ikke have et så lille barn i vuggestue hver dag. Et par lange dage er ok i min optik (hvis barnet trives i vuggestuen) men ikke hver dag.
Anmeld
Citér