Loa skriver:
Tror så ikke man som forældre skal gå ud fra at det er sådan at have sene børn... jeg har altså tit hentet vores store datter dengang hun gik i BH som en af de sidste, og synes altid børnene hyggede og fik lidt ekstra snack og opmærksomhed af de voksne.
Selvfølgelig kan børnene være trætte sidst på eftermiddagen. Men det kan vi alle jo, og mon ikke folk henter deres børn så snart de har mulighed for det
Det er bare ikke altid et spørgsmål om at sætte en karriere på stand by et par år, men et spørgsmål om at have/få et job, som gør man kan brødføde sin familie...
Naturligvis er det ikke alle børn der hentes sent der er kede af det osv. Min søn hygger også og nyder stilheden når han hentes sent. Men min erfaring er bare at der findes de børn hvor det er monster hårdt at være der til sent, og især hvis de er små - og havde jeg sådan et barn der var ked af det hver dag havde det for mig været tid til forandringer. Nu snakker vi vuggestuebarn og ikke børnehavebørn.
Jeg har arbejdet i vuggestuer i flere år og er nu selv forældre.
Selvføgelig er det ikke alle der kan sætte sin karriere på stand by, min personlige holdning, og den kan man jo være enig i eller ej, er at jeg ikke ville lade mine vuggestuebørn være i institution så længe. Så hellere gå ned i tid, få en bedsteforældre til at hente 1-2 dage om ugen, ændre ens vagter til weekende nogle gange eller noget helt andet.
Anmeld
Citér