1 årig afsted fra 6.30- 16.30 i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2018

Carina:-)

Det er ikke i børns tarv at være væk fra primær omsorgspersoner så lang tid.

Og har man andre muligheder er det ens pligt at sætte egne behov til side og bare tage ens barns behov.

Så i min verden burde der slet ikke være nogen tvivl.

Du er så privilegeret at du har muligheden for at være der for dine børn i de sårbare år så grib den mulighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2018

L-mor

Anonym skriver:

Ano opslag grundet jeg har familie herind som jeg ikk sys skal vide noget.

Mine mulighederne for pasning vil være fra 6.30-16.30 i vuggestuen- hvordan skal jeg dog arbejde med mig selv om det er okay- er stadig på barsel frem til december mdr, men har lidt i overvejelsen at gå hjemme fordi jeg har muligheden- men samtidig kan jeg virkelige os godt lig at arbejde og udfordre mig selv, men tanken om at sende mit 1 årige barn afsted 10 timer om dagen på daværende tidspunkt er os bare dræbende.. er i vildrede og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, andre som har stået med samme valg? 

Hvis du ønsker at arbejde og har råd til at gå hjemme, har jeg nok svært ved at forstå, at der ikke kan findes et kompromis. Kan du afkorte din transporttid, fx købe en bil? Kan din man bringe og hente og kan du levere samme arbejdstid, men asynkront med ham? Kan du finde et andet job med mulighed for deltid? Har du sagt til dit nuværende job, at du kun kommer tilbage, hvis du kan få deltid? Bedsteforældre der kan hente? 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Jeg arbejder selv i vuggestue, og alligevel så ville mit råd aldrig lyde at sende et barn af sted i så mange timer. 

Barnet ser ikke meget til de voksne der skulle være primære omsorgspersoner i løbet af en dag. Det drejer sig måske højst om et par timer - hvor der også skal laves mad osv. 

Har du muligheden for at gå hjemme lidt længere ville det være givet så god ud for barnet. Du kan jo søge andet job imens og så forhåbentlig få et job med færre timer. Jeg ville helt personligt gøre alt hvad der stod i min magt for at mine børn ikke skulle have så lange dage. 

Jeg håber at du finder den bedste løsning for dig og dine børn 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Junipige15

Det ville ikke være en mulighed for mig at sende mine unger afsted så mange timer hver dag. Forestil dig at du selv skulle være på dit arbejde så mange timer om ugen.. 

hvis du har mulighed for andet, ville jeg klart gribe den mulighed. Det er så få år af ens liv kontra hvor mange år du har på arbejdsmarkedet. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Ønskebarnet2014

Det kan godt være det er no go osv at sende sit barn afsted i så mange timer. Men ikke alle har mulighed for at gå ned i tid / orlov eller for den sags skyld finde et andet arbejde med færre timer.

Jeg kan ikke se problemet, det bliver jo helt normalt for barnet.

Sådan er det desværre for rigtige mange familier.

Mvh mor til 2 hvor begge børn er vuggestue/børnehave fra 6:30/07:30 - 16:30/17:00

Og der er aldrig blevet set ned på det

Anmeld Citér

20. maj 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
Loa skriver:

Tror så ikke man som forældre skal gå ud fra at det er sådan at have sene børn... jeg har altså tit hentet vores store datter dengang hun gik i BH som en af de sidste, og synes altid børnene hyggede og fik lidt ekstra snack og opmærksomhed af de voksne. 

Selvfølgelig kan børnene være trætte sidst på eftermiddagen. Men det kan vi alle jo, og mon ikke folk henter deres børn så snart de har mulighed for det  

Det er bare ikke altid et spørgsmål om at sætte en karriere på stand by et par år, men et spørgsmål om at have/få et job, som gør man kan brødføde sin familie...

Naturligvis er det ikke alle børn der hentes sent der er kede af det osv. Min søn hygger også og nyder stilheden når han hentes sent. Men min erfaring er bare at der findes de børn hvor det er monster hårdt at være der til sent, og især hvis de er små - og havde jeg sådan et barn der var ked af det hver dag havde det for mig været tid til forandringer. Nu snakker vi vuggestuebarn og ikke børnehavebørn. 

Jeg har arbejdet i vuggestuer i flere år og er nu selv forældre. 

Selvføgelig er det ikke alle der kan sætte sin karriere på stand by, min personlige holdning, og den kan man jo være enig i eller ej, er at jeg ikke ville lade mine vuggestuebørn være i institution så længe. Så hellere gå ned i tid, få en bedsteforældre til at hente 1-2 dage om ugen, ændre ens vagter til weekende nogle gange eller noget helt andet. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ano opslag grundet jeg har familie herind som jeg ikk sys skal vide noget.

Mine mulighederne for pasning vil være fra 6.30-16.30 i vuggestuen- hvordan skal jeg dog arbejde med mig selv om det er okay- er stadig på barsel frem til december mdr, men har lidt i overvejelsen at gå hjemme fordi jeg har muligheden- men samtidig kan jeg virkelige os godt lig at arbejde og udfordre mig selv, men tanken om at sende mit 1 årige barn afsted 10 timer om dagen på daværende tidspunkt er os bare dræbende.. er i vildrede og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, andre som har stået med samme valg? 

Det kan godt være du kan lide at arbejde men jeg tror ikke dit barn vil kunne lide at være i vuggestue i 10 timer hver dag - det synes jeg er urimeligt. 

Du må parkere dine behov for en periode. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Tror så ikke man som forældre skal gå ud fra at det er sådan at have sene børn... jeg har altså tit hentet vores store datter dengang hun gik i BH som en af de sidste, og synes altid børnene hyggede og fik lidt ekstra snack og opmærksomhed af de voksne. 

Selvfølgelig kan børnene være trætte sidst på eftermiddagen. Men det kan vi alle jo, og mon ikke folk henter deres børn så snart de har mulighed for det  

Det er bare ikke altid et spørgsmål om at sætte en karriere på stand by et par år, men et spørgsmål om at have/få et job, som gør man kan brødføde sin familie...

Men det er ikke tilfældet her - hun har muligheden. 

Og jo jo der bliver gjort en masse for at hygge med dem - men som pædagog, er min erfaring, at de helst vil hentes tidligere. 

Uanset hyggen så er det ikke fedt altid at være en af de sidste der bliver hentet. Dette er min oplevelse udfra hvad børnene i de forskellige institutionernes har været, fortæller.

Så er muligheden der for at undgå lange dage, så er det da det man skal - dynes jeg 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Loa

mor:) skriver:

Men det er ikke tilfældet her - hun har muligheden. 

Og jo jo der bliver gjort en masse for at hygge med dem - men som pædagog, er min erfaring, at de helst vil hentes tidligere. 

Uanset hyggen så er det ikke fedt altid at være en af de sidste der bliver hentet. Dette er min oplevelse udfra hvad børnene i de forskellige institutionernes har været, fortæller.

Så er muligheden der for at undgå lange dage, så er det da det man skal - dynes jeg 

Ja TS har muligheden, ikke de førnævnte børns forældre... 

Tror nu ikke specielt et vuggestuebarn tænker det er ufedt at være den sidste.... 

Enig i at det optimale da ville være hvis alle børn kun var afsted fra 9-15, men det ER bare ikke alle der har den mulighed. Der er med garanti folk derude der ikke har råd til at gå på deltid, eller ikke “bare” kan finde et job med andre arbejdstider. Jeg tror de færreste lader deres børn være længe i institution bare for sjov....

Anmeld Citér

24. maj 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene skønne kvinder!:-) jeg har besluttet at jeg skal gå hjemme med med mindste så længe som det økonomisk er muligt for os, fulgte med på sidelinien og de argumenter i har beskrevet ifht. Barnets tarv og primær omsorgsperson er lig Præsis det jeg selv har tænkt, derfor har vi nu talt om det og afgjort at det er det jeg gør, er bare så lettet men samtidig og lidt skræmt over at vi er kommer frem til en konklusion- men jeg ved at når tiden er inde til at arbejde igen, vil jeg være glad for at jeg hartkorn hvad jeg kunne som mor i de tidlige år. 

Siger tak for hjælpen til et “skub” i den rigtige retning, for det føltes helt rigtigt st skulle gøre det på denne måde;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.