Hvad gør man her? (Underretning?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2018

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Jeg ville 

Har aldrig forstået hvilken relevans folks udseende har for deres opførsel. 

Hvordan ser en nigeriansk gadeluder egentlig ud?

Jeg ved ikke, hvordan en gadeluder ser ud - sådan helt generelt.

Men jeg synes, at udseende og adfærd hænger sammen. Mit udtryk består af mit sprog, min adfærd, min lugt men da også mit udseende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Men jeg synes, at udseende og adfærd hænger sammen. Mit udtryk består af mit sprog, min adfærd, min lugt men da også mit udseende. 

Men synes du, overvægt hænger sammen med voldsom adfærd over for et barn? Det er jo dén sammenkobling, der vækker undren her. Tillægger du overvægtige en særlig adfærd i det hele taget? 

Anmeld Citér

27. april 2018

Abracadabra

Mor og meget mere skriver:

Men synes du, overvægt hænger sammen med voldsom adfærd over for et barn? Det er jo dén sammenkobling, der vækker undren her. Tillægger du overvægtige en særlig adfærd i det hele taget? 

Måske var overvægten bare en del af en beskrivelse? Ligesom uvasket hår eller en rød jakke ville have været en del af en beskrivelse... Måske tør TS ikke sige noget til hende, fordi hun er sindssyg, truende OG kæmpestor?

Anmeld Citér

27. april 2018

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Men er det værre fordi moren er overvægtig?

Havde den opførsel været mere acceptabel hvis moren havde været lille og slank?

Anmeld Citér

27. april 2018

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Men er det værre fordi moren er overvægtig?

Havde den opførsel været mere acceptabel hvis moren havde været lille og slank?

Ja!!! Hvis jeg skal konfrontere en fremmed, som gør sit eget barn bange, foretrækker jeg bestemt, at det er et lille nips (som ikke kan give mig bøllebank). Hvis jeg skal mande mig op til at irettesætte en 200 kg tung sindssyg kælling, skal jeg da finde alt mit mod frem... 

Anmeld Citér

27. april 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Ja!!! Hvis jeg skal konfrontere en fremmed, som gør sit eget barn bange, foretrækker jeg bestemt, at det er et lille nips (som ikke kan give mig bøllebank). Hvis jeg skal mande mig op til at irettesætte en 200 kg tung sindssyg kælling, skal jeg da finde alt mit mod frem... 

Men hendes opførsel overfor barnet er vel uacceptabel uanset hvordan hun ser ud? 

Anmeld Citér

27. april 2018

Abracadabra

Rosa-Sofia85 skriver:

Men hendes opførsel overfor barnet er vel uacceptabel uanset hvordan hun ser ud? 

Ja. Har jeg sagt andet??

Jeg bliver personligt (og åbenbart som den eneste?) bare mere bange for sindssyge mennesker på 200 kg sammenlignet med sindssyge mennesker på 50 kg. 

Hvordan vi ser ud (hårfarve, højde, vægt, tandstatus, påklædning, osv, osv) påvirker, hvordan folk opfatter os. Det er den menneskelige natur.

Anmeld Citér

27. april 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Ja. Har jeg sagt andet??

Jeg bliver personligt (og åbenbart som den eneste?) bare mere bange for sindssyge mennesker på 200 kg sammenlignet med sindssyge mennesker på 50 kg. 

Hvordan vi ser ud (hårfarve, højde, vægt, tandstatus, påklædning, osv, osv) påvirker, hvordan folk opfatter os. Det er den menneskelige natur.

Så læste jeg det forkert, jeg så Carinas indlæg og tænkte, at det var adfærden over for barnet  der blev diskuteret (og der er det jo ligegyldigt hvordan dens der skælder ud, ser ud).

Men altså diskuterer vi om, man tør gå hen og irettesætte en person  man ikke kender så har vedkommendes fysiske fremtoning selvfølgelig meget at sige. 

Anmeld Citér

27. april 2018

Abracadabra

Rosa-Sofia85 skriver:

Så læste jeg det forkert, jeg så Carinas indlæg og tænkte, at det var adfærden over for barnet  der blev diskuteret (og der er det jo ligegyldigt hvordan dens der skælder ud, ser ud).

Men altså diskuterer vi om, man tør gå hen og irettesætte en person  man ikke kender så har vedkommendes fysiske fremtoning selvfølgelig meget at sige. 

Så er vi helt enige!

Anmeld Citér

27. april 2018

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Men det gør det vel ikke mere acceptabel at mor er slank at hun skælder ud ?

Ts får det til st lyde som om det der en vigtig pointe t mor er overvægtig og det forstår jeg stadig ikkr6

Hvis hun skrev "mor opførte sig hysterisk og truende og ingen gjorde noget FORDI mor vejer 200 kg" så gav det mening. 

At jeg så ikke mener hun er sindssyg eller Andet fordi hun skælder ud er en anden diskussion....

Skæld ud er ikke godt for selvværdet hvis det er på daglig basis .

Men skulle jeg reagere på det hver gang jeg så en eller anden skælder ud/irettesætte deres rollinger kunne jeg ikke lave andet....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.