Hvor tit ses i med venner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

Anonym

Det vigtigste er vel, at man lever det liv, der gør én glad - det er ikke en konkurrence om at komme mest ud, tænker jeg

Vi har valgt at prioritere at bo centralt og tæt netværk, og har lavet meget få ting om efter vi fik børn. Vi er nok temmelig sociale og har mange sociale aktiviteter.

Vi ser familien et par gange om ugen og venner nogenlunde det samme. Vi skiftes til at gå ud i weekenderne, alt efter hvad vi har lyst og behov for. Vores datter er med, når det er passende og er glad og tilfreds, hvis blot enten vi eller bedsteforældrene er i nærheden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Efter en samtale forleden, med en bekendt som er gravid, hvor hun sagde at hende og hendes mand nok også har et bedre netværk end min mand og jeg, er jeg nysgerrig på hvor tit i ses med jeres venner og familie?

Min bekendte siger det ikke lige ud, men kan forstå mellem linjerne i det hun siger, at hun simpelthen tror at min datter græder når vi er på besøg hos dem, fordi at jeg ikke har taget hende nok ud og vi ikke ses med vores venner/familie ofte nok! (Hun bliver klogere når hun har født)

Det er jeg meget uenig i. Min datter er 7 måneder og mor er den bedste i verden, det tænker jeg ikke er mega unormalt. Hun vil gerne andre mennesker, hun skal bare lige se dem an først. 

Min mand og jeg ser ikke familie eller venner så meget i hverdagen. Nok en 4-5 gange på en måned(nogle gsnge mere og andre mindre) og mest i weekender. Men hverken vores venner eller familie bor i nærheden, vi skal køre min. 30 minutter hver vej.

Jeg går i mødregruppe hver uge og til babysvømning. Jeg ved godt at jeg ikke er den med den Aller største omgangskreds i verden, men jeg har altså en håndfuld gode venner og en skøn familie. De bor bare ikke lige rundt om hjørnet.. 

Er det os der er unormale og usociale mennesker eller er det meget normalt? Jeg tænker selv, at sådan er det vel også lidt at blive "voksen",der er altså arbejde, børn og pligter og rutiner. Man kan ikke bare være spontan hver eneste dag...

Og ja. Jeg blev lidt ramt af hendes kommentar 

Vi ses med familie eller venner en gang om ugen cirka (der er uger hvor det ikke sker). 

Vi har tre børn og ja ... travlt. Jeg er på barsel og går ikke til noget denne gang. 

Synes alligevel jeg har travlt med de huslige opgaver og hygge med min dreng. 

Så tænker du er mere social end mig 

men vi skiftes til at være ude uden børn om aften - lige nu grundet amning mest min kæreste

Anmeld Citér

10. april 2018

NRO

Vi ser venner og familie ofte, meget ofte kan jeg læse mig til. Mine forældre spiser vi gennemsnitligt med to gange om ugen, mine svigerforældre bor langt væk, men minimum én weekend om måneden er vi der og overnatter begge dage. Veninder ser jeg typisk en gang i ugen, ofte mere, og mange af min mands venner arbejder han med, og resten ser han 2-3 gange om måneden da de også bor langt væk. MEN vi er også de første til at få barn/børn. Og er da også blevet mindre i takt med venner og familiemedlemmer har fået børn. Til trods for en stor omgangskreds og hyppige besøg, så ville vores søn ikke holdes af andre end faren og jeg. Vi forsøgte ind i mellem, da familien selvfølgelig var meget ulykkelige over det (men yderst respektfulde) og gerne ville prøve engang i mellem. Langsomt blev det bedre, men først da han var 10-11 måneder blev det okey. Han sov en lur på farfarens mave da han var 10 måneder, helt ud af den blå luft og derefter var farfaren hittet !  Det tog meget længere tid med mine forældre da vi på det tidspunkt boede længst fra dem. Det har for os ikke haft spor at sige hvor ofte han så familien og vores venner. Det var bare kun mor og far der duede  Hun bliver klogere din kære veninde... 

Anmeld Citér

10. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi hører til de mere asociale i den her sammenhæng, men hverken min hustru eller jeg hører til dem der har mange venner.

Vi ser vel familien en gang om ugen eller hver 14. dag afhængig af behov for pasning og så videre. Venner er måske en gang om måneden i gennemsnit.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Det lyder til at vi er meget normale, Hvad det så end er  selvfølgelig er der forskel på mennesker og familier. 

Jeg blev bare ramt af, at hun fik det til at lyde som om at min måde at være mor på var forkert. Men det er jo selvfølgelig hendes problem mere end mit 

Anmeld Citér

10. april 2018

FruStolpe

Vi ser familie og venner 1-3 gange om ugen.. vi har stort set aldrig en weekend uden at skulle noget eller hvor vi er sammen med familie eller venner. 

Sådan kan vi li det 

Anmeld Citér

10. april 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mand ses med venner cirka en gang om ugen, og jeg ses med venner cirka en gang om måneden. Vi ses med vennepar ca en gang om måneden/hver anden måned.

Min mand er meget social, og det er jeg bestemt ikke. 

Min familie ses vi dog med hver uge, og min mands familie ca en gang om måneden, når de er på Sjælland.

Men vi har et godt og stærkt netværk alligevel!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.