Anonym skriver:
Efter en samtale forleden, med en bekendt som er gravid, hvor hun sagde at hende og hendes mand nok også har et bedre netværk end min mand og jeg, er jeg nysgerrig på hvor tit i ses med jeres venner og familie?
Min bekendte siger det ikke lige ud, men kan forstå mellem linjerne i det hun siger, at hun simpelthen tror at min datter græder når vi er på besøg hos dem, fordi at jeg ikke har taget hende nok ud og vi ikke ses med vores venner/familie ofte nok! (Hun bliver klogere når hun har født
)
Det er jeg meget uenig i. Min datter er 7 måneder og mor er den bedste i verden, det tænker jeg ikke er mega unormalt. Hun vil gerne andre mennesker, hun skal bare lige se dem an først.
Min mand og jeg ser ikke familie eller venner så meget i hverdagen. Nok en 4-5 gange på en måned(nogle gsnge mere og andre mindre) og mest i weekender. Men hverken vores venner eller familie bor i nærheden, vi skal køre min. 30 minutter hver vej.
Jeg går i mødregruppe hver uge og til babysvømning. Jeg ved godt at jeg ikke er den med den Aller største omgangskreds i verden, men jeg har altså en håndfuld gode venner og en skøn familie. De bor bare ikke lige rundt om hjørnet..
Er det os der er unormale og usociale mennesker eller er det meget normalt?
Jeg tænker selv, at sådan er det vel også lidt at blive "voksen",der er altså arbejde, børn og pligter og rutiner. Man kan ikke bare være spontan hver eneste dag...
Og ja. Jeg blev lidt ramt af hendes kommentar 
Folk der har brug for at hævde sig selv over for andre er usikre og ofte uvidende mennesker som man skal gøre sit bedste for at ignorere..
Før jeg svare på dit spørgsmål vil jeg bare stille nogen halv retoriske spørgsmål.. hvad så hvis hun/de har flere venner som hun/de ses med oftere end du/i gør? Gør det hende til et bedre menneske? Et mere lykkeligt menneske? Eller bedre end jer? 
Fejlen ved at sammenligne sig med andre er at det er forskellige ting der gør os glade og hendes kommentar behøver kun at berøre dig hvis du er utilfreds med hvor meget netværk eller hvor ofte du ses med dem, hvilket jeg ud fra dit indlæg læser at du ikke er utilfreds med.
Vi har valgt at bosætte os i udkantsdanmark/Jylland og de fleste af vores venner bor i København hvilket betyder at vi max ses med dem hver anden måned.. de kommer fast her til sommerfest, fødselsdage og julefrokost + nytår og vi kommer fast en uge om året til København med børn og enkelte gange i løbet af året, sammen uden børn eller hver for sig og så har vi et vennepar som bor i vores by, hvor jeg ses med hende et par gange om måneden I gennemsnit.. nogen måneder slet ikke, andre måneder flere dage i træk. Og vi ses også som par/passer hinandens børn osv sporadisk. Familie ses vi mest med til fødselsdage hver 2-3 mdr. Cirka.
I er mere ude af huset i hverdagene end vi er..
Mht din datter, så kan det da godt være hun kunne have reagerer anderledes på besøg hvis i var sådan nogen der tog ud af huset hele tiden, men det kunne lige så godt have give jer et stresset barn der også græd og det at hun græder som 7 mdr gammel når i er i uvante omgivelser er fuldstændig normalt og betyder ikke at man overhovedet kunne have vænnet hende til det i første omgang. Børn er forskellige, ligesom voksne. 
Mit råd er at Næste gang hun siger sådan noget skal du bare reagere ved at sige “tja, det kan da godt være du har ret, men vi er glade og tilfredse med måden vi lever på, så betyder det nok ikke så meget” det lukker røven på de fleste.