Eksperthjælp: Pletblødning og let forøget hCG i blodet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. april

Karen Bøhrnsen

Hej Karen.

Jeg havde en missed abortion med efterfølgende medicinsk arbort og derefter udskrabning i januar. Jeg har nu taget en positiv graviditetstest. på dagen hvor jeg skulle have haft min menstration havde en jeg plet frisk blod og de efterfølgende dage lidt brunligt udflåd.

Min læge tog en blodprøve da jeg var i uge 4+1 hvor mit HCG lå på 122 og et da jeg var 4+3 lå det på 144. Hun siger det skal fordobles hvis det er godt, og jeg skal have taget det igen mandag hvor jeg er 5+0. Betyder det når man også har pletblødt en smule at jeg muligvis er ved at miste igen, når det ikke stiger mere.?

Karens svar

Hej med dig

Det kan være én ting ud af to.

Du kan enten være ved at abortere, deraf den svage stigning i hCG og blødning.

Eller du kan være gravid - og pletblødningen er implantationsblødning (der hvor det befrugtede æg hæfter sig i livmoderslimhinden) og så er du måske lige er hende, hvor hCG ikke stiger så hurtigt.

Venlig hilsen 

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

9. april

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Implantationen sker i 3+0,og derfor opstår en blødning i uge 4 ikke af den grund.

Det burde en JM vide.

Anmeld Citér

9. april

Newsence

Profilbillede for Newsence
stresset over kommune og a.kasse. Det vil bare ikke som jeg vil...

Jeg blødte fra jeg var 5.0 til 12.6 ca og mit hormon tal fordoblede sig heller ikke. 

Jeg kom til mange læger og de første 13 scanninger da jeg også havde slemme smerter.

dog så holdt det op igen og er nu over halvvejs i min graviditet. Så måske er den gal men det behøver det ikke at være. 

Hos mig fandt man aldrig ud af hvorfor jeg blødte, men baby har det godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.