Jeg kan ikke læse ud af opslagene om I kører samme rutine hver morgen? For det tænker jeg er 1. punkt. Starte med at fortælle ham, hvordan morgenen forløber, og så holde fast i det hver morgen.
”Nu skal du tage tøj på, så skal du have morgenmad, så børster vi tænder, så skal du have overtøj på, og så kører vi i børnehave”. Og når det er sagt, kan der ikke rokkes ved den rækkefølge.
Når du siger han skriger, hvis han ikke får mad, har I så opgivet med det samme, eller har I prøvet at holde ved i en uge eller to, så han forstår, at I mener det? Kan morgenmaden gøres lidt ekstra spændende (bare for lige at motivere ekstra). Tænker at man kan putte lidt skåret frugt på, hvis menuen står på havregrød f.eks. Ikke at han lige pludselig skal have cocopops hver morgen 
Jeg må indrømme, at jeg ikke er fan af tv om morgenen (men det er en holdning, ikke noget jeg har belæg for at kloge mig på), måske 10 minutters opvågning i sofaen med mor eller far er bedre. Snakke lidt om dagens program, hvad der skete dagen før osv.
Det blev en lidt længere smøre med flere punkter, helt kort så tænker jeg fra en pædagogisk vinkel at I skal tage lederrollen og guide ham gennem morgenen, så den bliver forudsigelig, og så han ikke sætter dagsordenen. Hvis I allerede gør det, så har jeg ikke mere godt at komme med udover “det er en fase” og “børn er skøre”
Og så forstår jeg virkelig godt det er hårdt!!
Anmeld
Citér