Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Renée88 skriver:

Nej det er ren SU.. Jeg får dobbelt barselsklip... Og så har jeg mit normale lån oveni.. Det har jeg haft igennem hele studiet...

nååååååååååååårh ja det er rigtigt, men så er det også kun 6 mdr ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Halbschön

ka-ri-na skriver:

nååååååååååååårh ja det er rigtigt, men så er det også kun 6 mdr ikke?

Jo eller faktisk 7 måneder. skal kun holde 5 mdr væk fra studiet.. og de to resterende klip bruger jeg så sammen med min alm su, når jeg starter på udd. igen..

Anmeld

15. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Renée88 skriver:

Jo eller faktisk 7 måneder. skal kun holde 5 mdr væk fra studiet.. og de to resterende klip bruger jeg så sammen med min alm su, når jeg starter på udd. igen..

okay :0)

Anmeld

23. oktober 2009

Skrubben88

Jeg var henne og undersøge omkring det med su og dagpenge og kontanthjælp inden jeg fødte... jeg fik heller ikke noget afvide om at man kunne få su og dagpenge samtidig... kun su klip eller kontanthjælp..

Jeg stod også i en lidt underlig situation fordi jeg havde termin til den 7/7-09 og jeg ville få min hue den 24/6-09. fødte jeg inden den 24 skulle jeg på su klip som barsel. men fødte jeg efter så skulle jeg på kontanthjælp fordi jeg lige præcis havde nået at færdiggøre en uddannelse..

Jeg fødte så først den 11/7 så endte jo op med kontanthjælpen... får ca 9100 udbetalt og så selvfølgelig børnepenge...

Men vi klarer os fint da jeg har en kæreste som er færdigudlært og på fuld løn... så jeg klager skam ikke nogen nød

Anmeld

23. oktober 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

man kan sagtens få både SU og barselsdagpenge på en gang. Der er tale om to forskellige "løn systemer" der intet har med hinanden at gøre.

Når du får barn unedr uddannelse får du 12 ekstra SU klip, altså 12 måneders ekstra SU. Dem kan du vælge at bruge som du vil. Et om måneden i et år, (du skal så holde et års barsel fra dit studie) elelr et halvt år, hvor du får dobbelt SU.

Barselsdagpenge er man berettiget til under visse forudsætninger. Man skal have haft et job (selvfølgelig) og man skal have arbejdet genenmsnitligt 10 timer om ugen i 12 uger inden fødslen (altså 120 timer i alt) Opfylder man disse betingelser vil man oveni sin SU være berettiget til barseldagpenge.

Barselsdagpengene udbetales med en fast takst pr. time man genenmsnitligt har arbejdet. Dvs. har man arbejdet 15 timer om ugen vil man få barselsdagpenge for dette beløb. MEN man får "kun" barselsdagpengesatsen ikke den timeløn man fik for sit arbejde.

Mvh. Line.

P.s man skal lige være opmærksom på, at barselsdagpenge indgår i det beløb man må tjene ved siden af sin SU. OG så udbetales barselsdagpenge "kun" i en vis periode. Mener det er max. 44? uger....

Anmeld

23. oktober 2009

DL

Sofie-p skriver:

Jeg har hørt præcis de samme ting, men nede på borgerservice sagde de altså at man sagtens kunne få begge ting. Er helt forvirret nu??

Men hvordan har I kunne få det til at løbe rundt på SU alene? Jeg har job ved siden af og kan ikke alene leve på SU, hvordan skal det så gå når babyen kommer...suk

jeg søgte en hel del legater, det hjalp meget

Anmeld

22. november 2009

MorTilGustav

Skrubben88 skriver:

Jeg var henne og undersøge omkring det med su og dagpenge og kontanthjælp inden jeg fødte... jeg fik heller ikke noget afvide om at man kunne få su og dagpenge samtidig... kun su klip eller kontanthjælp..

Jeg stod også i en lidt underlig situation fordi jeg havde termin til den 7/7-09 og jeg ville få min hue den 24/6-09. fødte jeg inden den 24 skulle jeg på su klip som barsel. men fødte jeg efter så skulle jeg på kontanthjælp fordi jeg lige præcis havde nået at færdiggøre en uddannelse..

Jeg fødte så først den 11/7 så endte jo op med kontanthjælpen... får ca 9100 udbetalt og så selvfølgelig børnepenge...

Men vi klarer os fint da jeg har en kæreste som er færdigudlært og på fuld løn... så jeg klager skam ikke nogen nød

Wow, er kontanthjælpen på 9100 kr i måneden..?
Jeg får SU-barselsklip over 12 mdr der efter skat er 3.797 kr  

Anmeld

30. december 2009

Skrubben88

Cecilia84 skriver:

Wow, er kontanthjælpen på 9100 kr i måneden..?
Jeg får SU-barselsklip over 12 mdr der efter skat er 3.797 kr  

Ja det er den

Den ligger på lidt over 12000 kr. brutto

Sys det er lidt underligt at det økonomisk set bedre kan betale sig at være på kontanthjælp end på SU.

Anmeld

30. december 2009

Christinahr

Nemlig, det er også hvad jeg har fået at vide.. Har lige været inde på www.borger.dk for at snuse rundt og der fandt jeg også frem til at sålænge man er SU berettiget, så er der ikke mulighed for at få b-dagpenge..

Jeg får lige lidt over 13 udbetalt imens jeg er på barsel, så det kan jeg da slet ikke klage over  

Ja du får ca 13700, men halvdelen er jo lån Når du får dobbeltklip eller mixklip og beholder dit lån, fordobbles lånet automatisk så det også bliver dobbelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.