Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.239 visninger
28 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Sofie-p

Hej,

Jeg har smidt p-ringen i sidste uge og prøver nu at blive gravid. Jeg læser jura og har tænkt mig at holde et års barsel med su klip i 12 måneder og barselsdagpenge.

Hvad gør I? og kan I få pengene til at række?

Hilsen Sofie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Halbschön

Sofie-p skriver:

Hej,

Jeg har smidt p-ringen i sidste uge og prøver nu at blive gravid. Jeg læser jura og har tænkt mig at holde et års barsel med su klip i 12 måneder og barselsdagpenge.

Hvad gør I? og kan I få pengene til at række?

Hilsen Sofie

Hej..

Hvis du er på SU, så er du ikke berettiget til barselsdagpenge, så kan du kun få de 12 barselsklip, som jo svarer til en normal SU...

jeg holder 5mdrs barsel og får derfor dobbelt barsel klip i 5 mdr, og de sidste to klip bruger jeg i kombination med min almindelige SU i to måneder efter at ejg er startet på SU igen... (man kan ikke kombinere så længe man er på barsel). Vi har valgt kun at tage det halve år, pga økonomien blandt andet...

Knus Renée, 41+5

Anmeld

14. oktober 2009

Sofie-p

Renée88 skriver:

Hej..

Hvis du er på SU, så er du ikke berettiget til barselsdagpenge, så kan du kun få de 12 barselsklip, som jo svarer til en normal SU...

jeg holder 5mdrs barsel og får derfor dobbelt barsel klip i 5 mdr, og de sidste to klip bruger jeg i kombination med min almindelige SU i to måneder efter at ejg er startet på SU igen... (man kan ikke kombinere så længe man er på barsel). Vi har valgt kun at tage det halve år, pga økonomien blandt andet...

Knus Renée, 41+5

Jeg har snakket med borgerservice og de sagde jeg var berettet til barselsdagpenge. Jeg har også læst på SUs hjemmeside at man godt må kombinere su og barselsdagpenge.

Anmeld

14. oktober 2009

Halbschön

Sofie-p skriver:

Jeg har snakket med borgerservice og de sagde jeg var berettet til barselsdagpenge. Jeg har også læst på SUs hjemmeside at man godt må kombinere su og barselsdagpenge.

Hmm, det var underligt.. jeg har fået at vide alle steder at hvis man er studerende så får man su... og ik andet.. det eneste man kunne gøre for at få dagpenge var at melde sig helt ud af studiet... og så er man jo ikke berettiget til su længere.... det er ik til at hitte ud af alt det økonomi

Anmeld

14. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sofie-p skriver:

Hvad gør dig berettiget til barselsdagpenge? Jeg regner selv med at nå at blive færdig med specialet så jeg kan gå direkte på dagpenge efter fødslen, men hvis man kan kombinere, var det måske en ide? Og hvor meget får du så oveni SU'en?

Rosa

Anmeld

14. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/oekonomi/Sider/default.aspx

læs linket, så vidt jeg er orienteret kan du ikke få SU og barselsdagpenge...

Anmeld

14. oktober 2009

Halbschön

ka-ri-na skriver:

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/oekonomi/Sider/default.aspx

læs linket, så vidt jeg er orienteret kan du ikke få SU og barselsdagpenge...

Nemlig, det er også hvad jeg har fået at vide.. Har lige været inde på www.borger.dk for at snuse rundt og der fandt jeg også frem til at sålænge man er SU berettiget, så er der ikke mulighed for at få b-dagpenge..

Jeg får lige lidt over 13 udbetalt imens jeg er på barsel, så det kan jeg da slet ikke klage over  

Anmeld

14. oktober 2009

Sara.

Jeg er studerende og gravid.... men pt er jeg i praktik i en vuggestue (læser til pæd.) Jeg må først gå på barsel lige når min praktik stopper, så jeg ender med at få de 12 ekstre su klip. En anden studerende der er i praktik i vuggestuen skal gå fra under praktikken. Hun hun kommer på dagpenge, da det er en lønnet praktik hun er i. Men kombinationen har jeg heller ikke hørt noget om?

Anmeld

14. oktober 2009

Halbschön

lærkes_mor skriver:

Jeg er studerende og gravid.... men pt er jeg i praktik i en vuggestue (læser til pæd.) Jeg må først gå på barsel lige når min praktik stopper, så jeg ender med at få de 12 ekstre su klip. En anden studerende der er i praktik i vuggestuen skal gå fra under praktikken. Hun hun kommer på dagpenge, da det er en lønnet praktik hun er i. Men kombinationen har jeg heller ikke hørt noget om?

Nej jeg har også kun hørt om det du fortæller.. At hvis man er i lønnet praktik lige op til barsel så er man dp-berettiget... Men som sygeplejerske får vi desværre SU hele tiden - øv!

Men hænge sammen kan det da, og det er jo det vigtigste

Anmeld

14. oktober 2009

Sofie-p

Jeg har hørt præcis de samme ting, men nede på borgerservice sagde de altså at man sagtens kunne få begge ting. Er helt forvirret nu??

Men hvordan har I kunne få det til at løbe rundt på SU alene? Jeg har job ved siden af og kan ikke alene leve på SU, hvordan skal det så gå når babyen kommer...suk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.