Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Barselsdagpenge hører under kommunen - alm. dagpenge under a-kassen. Hvis man er i job, kan man derfor som regel godt få barselsdagpenge. Det er noget andet hvis man er på kontanthjælp. Jeg selv er på dimittendsats, og vil på barsel få barselsdagpenge - men kun samme sats som nu.
Mht. barselsdagpenge og SU, fik jeg at vide for ca. 3 år siden, dajeg ventede min første, at jeg godt kunne få barselsdagpenge oveni SU´en, så fremt at jeg havde haft mindst 120 timers beskæftigelse i de sidste 12 uger før barsel. SU´en følger studiet, barselsdagpengene følger jobbet. Så hvis du nu har et fritidsjob, kan du - hvis du arbejder 120 timeri 12 uger op til barsel - godt få barselsdagpenge samtidig med barselsklippene. Har du ikke noget fritidsjob, er der intet at hente udover klippene. Hvis du er berettiget, bliver det selvfølgelig ikke fuld sats, men en individuel sats udregnet efter dit timeantal.
Inden du sætter forventningerne op, skal det dog siges, at dette er 3 år gammel info, og det sagtens kan være lavet om siden. Men undersøg det da lige. Held og lykke med baby 
Pernille 12+2
Anmeld