Selvom din mand ikke går en fløjtende fis op i tøj og dets udseende, kan det jo godt være at han alligevel har en følelse af at jeres barn skal døbes i en dåbskjole med en vis historik.
Jeg tror ofte(inkl. mig selv) at vi kvinder har en tendens til at ville have mest rettighed til at bestemme bl.a. sådanne ting. Og især hvis det er svigermor der taler.
Synes det lyder underligt hvis din mand går imod dig og “holder med” hans mor. Helt ærligt, så er I vel voksne mennesker og holder forhåbentlig ikke med andre end hianden. Det er ene og alene jer to der skal beslutte og blive enige om hvilken dåbskjole der skal bruges, med lige meget indflydelse.
Jeg kan godt se det smukke i at få lavet brudekjolen om. Hos os var det min konfirmationskjole der blev syet til dåbskjole, da der desværre ingen arvekjoler er i vores familier.
Min brudekjole havde jeg ikke lyst til at bruge til det, da jeg synes den var så flot(hjemmedesignet og syet). Men til gengæld besluttede min mand og jeg os for at vores døtre skal have mulighed for at få syet min brudekjole om til konfirmationskjole hvis de ønsker det.
Anmeld
Citér