Jeg synes det er sådan en fin tradition når en dåbskjole er nedarvet, vi stod i sin tid også mellem valget fra min mand side og min egen side, vi valgte så min, da vi kun er min søster og jeg i min familie og i min mands familie er alle søskende samt fætre og kusiner døbt i den kjole, så der er ligesom masser tid at føre den videre, men min families kjole ville “dø” med min søster og jeg, såfremt vores børn ikke ville blive døbt i den.
Men det til side, jeg kan godt se du forsøger at gå på kompromis, men jeg kan også forstå at din svigermor ikke ønsker at ændre på sin kjole. Jeg synes i dette tilfælde at din mands kjole trumfer, da der er historie og sjæl i, omend den måske ikke er så køn, kunne man sy et par enkle stropper i siderne og så føre et flot lyserødt Dåbsbånd igennem, hvor det ligesom falder ned over kjolen i midten og på den måde skjuler det farvespil den har? Måske er din svigermor og mand kede af hvis kjolen skal “dø” på samme måde som ovenstående, jeg synes det ville være et fint kompromis fra din side at du vælger den kjole der betyder noget for din mand (han kan jo godt før IKKE have synes det betyder noget, men i og med han har reflekteret over at han også selv er døbt i den, betyder den noget nu) tror også næppe at din datter vil se tilbage på billeder og tænke hvorfor hun havde en grim kjole på
måske vil hun endda synes at det er dejligt I har givet hende en tradition med til egne børn 
Anmeld
Citér