Herhjemme er begge børn døbt i "min" dåbskjole, som er nedarvet fra min mormor, som i sin tid syede den ud af sin brudekjole. Den er sidenhen blevet brugt til hendes egne fire børn, deres børn (hendes børnebørn) og nu mine børn (hendes oldebørn).
Min svigermor mente at børnene da skulle have en ny kjole hver og havde endda købt én da den ældste skulle døbes. Den var såmænd rigtig pæn og alting, men hele mit liv havde jeg forestillet mig at mine børn skulle døbes i vores traditionelle kjole.
Jeg ville først og fremmest finde ud af om din mand "bare" støtter sin mor, eller om han - ligesom jeg - altid har tænkt at det var den kjole hans børn skulle døbes i. Det handler for mig ikke om hvem der har "mest ret" til at vælge, men om at få opfyldt sine "drømme". Så ville jeg argumenterer derudfra.
Derudover vil jeg sige; det er din svigermors dåbskjole, så hun har selvfølgelig fuldt ud ret til at sige nej til at få lavet om på den. Og jeg kan godt forstå at hun ikke vil have at den skal være "underkjole" for din drømmekjole. Hvis hun siger nej, så takker du også bare pænt nej tak til kjolen og laver din helt egen - hvis farmand er med på det.
Anmeld
Citér